www.wiggle.co.uk

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Matthijs_XtC schreef: do 22 april 2021, 11:21
emeel schreef: do 22 april 2021, 11:01

Is die 12euro voor je BTW + administratiekosten? Is een beetje onduidelijk op de site (die volledig in NLs is) wat je naast de productkosten nog bij komt. In het verleden wel eens 17 euro moeten aftikken bij de postbode voor iets uit de VS.
dat zijn alleen de normale verzendkosten, BTW heeft Wiggle blijkbaar zelf geregeld, zie https://www.wiggle.nl/h/option/productpricing
thnx, die had ik niet gezien!
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

12 mei wat DMR Vault pedalen besteld voor een mooie prijs. Inmiddels 19 dagen verder en ze lijken nog steeds bij de douane te liggen. Je denkt wel even na voordat je nu iets uit de UK besteld, zelfs als de BTW en andere heffingen geregeld zijn… dit gaat toch wel echt een probleem worden voor zaken als Wiggle en CRC lijkt mij.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is ook echt duidelijk duurder geworden om uit de UK te bestellen hoor.
Ik heb kort voor de Brexit mijn Vitus gravelaar bij Wiggle besteld, die stond toen voor €999,- in de lijst. Dat is na de Brexit €1.250,- geworden.
Het kan natuurlijk zijn dat er meer factoren een rol spelen in die prijsstijging, maar het gaat om exact dezelfde fiets dus geen nieuwer model(jaar).

Als ik wat wil bestellen check ik altijd een aantal webshops waaronder ook CRC/Wiggle. Sinds de Brexit zijn die opties prijstechnisch gezien echt minder interessant geworden. Dus ik denk wel dat ze de gevolgen zullen merken wat betreft hun afzet in de EU...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

kermit schreef: ma 31 mei 2021, 11:01 Het is ook echt duidelijk duurder geworden om uit de UK te bestellen hoor.
Ik heb kort voor de Brexit mijn Vitus gravelaar bij Wiggle besteld, die stond toen voor €999,- in de lijst. Dat is na de Brexit €1.250,- geworden.
Het kan natuurlijk zijn dat er meer factoren een rol spelen in die prijsstijging, maar het gaat om exact dezelfde fiets dus geen nieuwer model(jaar).

Als ik wat wil bestellen check ik altijd een aantal webshops waaronder ook CRC/Wiggle. Sinds de Brexit zijn die opties prijstechnisch gezien echt minder interessant geworden. Dus ik denk wel dat ze de gevolgen zullen merken wat betreft hun afzet in de EU...
€ 999,- + 4% invoer rechten + 21%BTW = € 1257,14
Voilà.

Gaat ze bij webshops in de UK echt merken dat ze nu geen EU land meer zijn.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt die som Jeff?
Moet de Britse VAT niet eerst van die €999,- af?

Niet dat het uitmaakt voor de gevolgen voor de Britse webshops overigens :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Volgens mij zijn de prijzen ex VAT ja.
Kan het mis hebben maar als je vanuit NL op de site komt zijn de prijzen anders dan dat je vanuit de UK op de site zit.
Bij Chain Reactions kies je ook eerst je regio / land.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, maar die €999 was de prijs die ik toen vanuit NL zag dus daar zit dan de VAT toch in?
Die gaat er nu vanaf, en in plaats daarvan komen er die invoerrechten en NL BTW bovenop. Maar hoe het ook zij, in dit geval is dat dus (voor ons) een prijsstijging van 25% en dat is gewoon veel.

Het zal er in de praktijk hoe dan ook op neerkomen dat ze niet vaak meer mee kunnen met de prijzen van de bekende Duitse shops e.d. Jammer, ik heb toch met enige regelmaat bij Wiggle gekocht en eigenlijk altijd naar tevredenheid.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Het proces is vrij onnavolgbaar allemaal. Inmiddels een goede 3 weken na verzending en de bestelling hangt nog steeds ergens rond de douane. Te zien aan de laatste tracking update lijkt er weer beweging te zijn...

Afbeelding
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Bijna een maand na de bestelling zijn vandaag de pedalen ineens via GLS aan de deur verschenen. De tracking was nog niet ge-update verder. Lang wachten maar de DMR Vault pedalen in zwart met koper pinnen zien er gaaf uit! 8)
Gebruikersavatar
niek_b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 maart 2021, 15:32

Hebben jullie ervaringen met garantie en wiggle? Ik heb nu 2x een garantie aanvraag gedaan (berichtje sturen of ik het op moet sturen), maar niets van terug gehoord.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, wel al een aantal jaren geleden (ruim 5 schat ik...)
Ik had een Fox vork in een fiets die ik bij hen gekocht had die me niet beviel. Hij was niet echt kapot, maar ik vond hem "taai". Gemaild, en telkens snel reactie terug en ook nog van dezelfde medewerker dus ik hoefde niet meerdere malen m'n verhaal weer uit te leggen.

Vork is toen op Wiggle's kosten naar de UK gestuurd, daar bij een Fox service centre nagelopen en weer terug gekomen.
Uiteraard duurde het hele proces een tijdje, maar dat weet je als je in het buitenland besteld. Maar over de afhandeling niets dan lof.

Gezien jouw ervaring is er wellicht wat veranderd in de tussenliggende jaren... :D

Misschien scheelt het hoe je ze een bericht stuurt? Soms kan dat via een formulier op de site, soms staat er een link bij je bestelling, en soms is het gewoon mailen naar een opgegeven adres.
Maar het is momenteel ook gewoon druk bij veel shops, kan ook zo z'n invloed hebben op de verwerkingstijden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Mijn ervaring was iets anders :lol: Een paar jaar terug een Manitou voorvork gekocht en die had al problemen met de high speed compressie uit de doos. Mail contact liep best moeizaam en beetje kasje naar de muur idee. Uiteindelijk kon ik de vork terugsturen en ze zouden het gaan repareren, voorvork behoorlijke tijd kwijt geweest en toen hij eindelijk terug kwam was er enkel nieuwe olie in gekomen en het probleem was nog steeds precies hetzelfde aanwezig... niks opgelost dus. Toen maar direct contact gezocht met Manitou die me direct zonder al te veel vragen een nieuwe demper unit opstuurde, helaas nog niet helemaal top. Manitou heeft laatst nog ver buiten de garantie de vork teruggenomen en hem volledig geserviced/gerepareerd uit coulance, manitou top! :-q Wiggle matig... Maar goed, dat is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
niek_b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 maart 2021, 15:32

Het blijkt dus een beetje hit-or-miss te zijn qua support bij wiggle :D

Ik heb ze in ieder geval in Engels en Nederlands mailtjes gestuurd, dus daar zal het niet aan liggen.

Nog iets waar brexit schuldig aan is? :wink:
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

niek_b schreef: di 8 juni 2021, 11:43 Hebben jullie ervaringen met garantie en wiggle? Ik heb nu 2x een garantie aanvraag gedaan (berichtje sturen of ik het op moet sturen), maar niets van terug gehoord.
Ik bestel niet meer bij Wiggle, ondanks hun soms leuke prijzen.
Contact is beroerd, klantservice 'suck's', ze sturen vaak de producten in een met tape verpakte plastic zak...en elke keer als je wat bestel word je gelijk doodgegooid met spam, ook al geef je elke keer aan dat je geen nieuwsbrieven etc wilt ontvangen, en het is een hele heisa om daat weer vanaf te komen.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

mfacey schreef: di 8 juni 2021, 09:01 Bijna een maand na de bestelling zijn vandaag...
Dus nog ff wachten dus op mijn bestelling van Wiggle 😒
Mijn eerste bestelling bij Wiggle en wat me vooral tegenvalt is de verwachting die ze wekken verkeerd is: Op of voor 7-6-2021

Lijkt wel of de douane de handel met Engeland traineert. Spullen van Ome Ali zijn er sneller.


Erg veel handelingen, weinig voortgang :(
Afbeelding
#OpaRijdtEenIZZO
Plaats reactie