bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 3 december 2018, 09:50
EL Maroq schreef: ma 3 december 2018, 08:54 Tja, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.......
Ze zijn niet altijd het dubbeltje, want vaak duurder. En ook al waren ze de goedkoopste, dan is dat hele voorraad gedoe nog steeds erg onpressioneel.
Dat zie je bij Chain reaction, Amazone of Bol.com echt niet gebeuren.
Ik bestel daar alleen maar als de voorraad op groen staat en betaal met PayPal.
Dan nooit problemen gehad. Met voorraad op oranje vaak ellende...
Chainreaction, breek me de bek niet open...
Misschien heb ik een paar keer belachelijke pech gehad bij CRC, of altijd heel veel geluk bij BC, maar ik weet wel waar ik mijn volgende bestelling plaats, gewoon weer bij BC. (of toch in ieder geval bij een Duitser)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Jamis Diablo schreef: ma 3 december 2018, 09:50
EL Maroq schreef: ma 3 december 2018, 08:54 Tja, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.......
Ze zijn niet altijd het dubbeltje, want vaak duurder. En ook al waren ze de goedkoopste, dan is dat hele voorraad gedoe nog steeds erg onpressioneel.
Dat zie je bij Chain reaction, Amazone of Bol.com echt niet gebeuren.
Ik bestel daar alleen maar als de voorraad op groen staat en betaal met PayPal.
Dan nooit problemen gehad. Met voorraad op oranje vaak ellende...
Met de laagste prijs garantie zijn ze wel altijd dat dubbeltje en moet je soms wat langer wachten op je spullen. Wil je ze sneller ga dan naar je LBS of bestel bij een gerenommeerde Nederlandse webshop. Zelf bestel ik tegenwoordig vaker bij JustPedal, Bike24 of Fatbike24 als mijn LBS het niet kan leveren en maal niet om een paar dagen meer of minder levertijd. Het voordeel van twee Fatbikes in de stal hebben:)
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Al tientallen bestellingen gedaan bij BC en even afgezien van levertijden ben ik een zeer tevreden klant. Deze week unicum qua levertijd: zondagavond spullen besteld - alles op voorraad- , en dinsdag kwam het pakje binnen. Het kan dus wel.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Dinsdagavond laat 11-12 besteld, donderdagmiddag 13-12 bezorgd, da's wel een record :o

Ook al veel bestellingen gedaan bij BC, altijd tot volle tevredenheid :-D
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Prijs alert gedaan, maandag besteld en vandaag DHL aan de deur. Top
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

Ik heb ook al vaak kleine bestellingen gedaan bij BC en tot dusver nog geen problemen mee gehad. Ook al dingen in retour gegeven en daar ook geen problemen mee.
Let wel, ik haal steeds op in de shop te Aachen, dus met verzendtijden geen ervaring.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Woensdag 22:00 besteld, vrijdag geleverd. Voor het eerst in 1 dag geleverd. Kennelijk had DHL iets goed te maken :wink:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Over het algemeen zeer tevreden over BC.de.
Onderdelen die een verwachte levertijd van meer dan 20 dagen hebben, bestel ik gewoon niet. Dan ga ik of op zoek naar een firma die het wel op voorraad heeft of ik wacht totdat er weer voorraad is. Service ook geen enkel probleem. Alleen DHL is soms echt een Day in Hell. Al moet ik zeggen dat daar ook verbetering in zit. En het kan slechter GLS/DPD of zelfs UPS.
Bij de GLS/DPD moet je je maar afvragen waar je spul blijft. Of iig ook je tuin doorzoeken...

Maar moet zeggen dat ik nog niet veel shops (ook in NL niet) ben tegengekomen waarbij ik ellende had. Behalve bij RCZbikeshop. Maar ja, die zijn soms zo goedkoop dat je het dan maar voor lief neemt.
“Old, not obsolete”
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Ik kan ook niets anders als positief berichten. En omdat ik maar 7km van BC af woon, haal ik alles zelf in de winkel.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hier weer een positieve ervaring: niet alleen waren zij de enige die precies in huis hadden wat ik zocht (1700mm remleiding met banjo én IS-PM adapter 180mm én bleedkit), maar ze waren ook nog eens goedkoop én ook nog eens een dag later bij me bezorgd.

Top. Houden zo.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Ik snap niet dat iedereen hier zo positief is over BC. Een jaar of twee geleden heb ik deze shop afgezworen omdat ze hun voorraad beheer niet op orde hebben. Ik bestel alleen dingen die op voorraad zijn en keer op keer kreeg ik een dag na bestelling een mailtje dat er iets een veranderde levertijd had. Vervolgens werd deze datum vaak nog een keer of twee naar achteren geschoven, waardoor ik soms wel 2 maanden op een onderdeel zat te wachten.
Nu lees ik alleen maar goede berichten in in dit topic, dus ik dacht " laat ik het nog eens proberen". Inderdaad de eerste bestelling was zeer snel geleverd, maar de twee die daarop volgde weer precies dezelfde ellende met voorraad. Tweede bestelling heeft 6 weken geduurd en de derde staat sinds 7 februari open. En even voor de duidelijkheid, op de site was alles op voorraad en het het zijn gangbare producten. Ik heb gisteren de derde order gecanceld en ik bestel er echt nooit weer.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Verschillende ervaringen heet dat dan...
Ik bestel er al vele jaren met enige regelmaat iets, en eigenlijk zelden of nooit problemen met levertijd gehad. In elk geval heb ik geen reden om er niet meer te bestellen.

Als ik iets nodig heb vergelijk ik meestal "de usual suspects" zoals B-C, B-D, Bike24, CRC. Maar ook Wiggle, Alltricks, r2-Bike kunnen interessant zijn. En in specifieke gevallen Futurumshop, CNC en RCZ (die laatste voornamelijk ingeval van een aanbieding waar je niet omheen kunt).
Uiteindelijk is het een optelsom van prijs, assortiment/leverbaar zijn en of je alles bij één winkel kunt krijgen wat voor mij bepalend is waar ik bestel.

Maar Bike-Components staat bij mij eigenlijk altijd op de lijst van shops die ik even check. En waar ik in redelijk wat gevallen dus ook koop...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hilhoven schreef: vr 1 maart 2019, 09:02 Ik snap niet dat iedereen hier zo positief is over BC. Een jaar of twee geleden heb ik deze shop afgezworen omdat ze hun voorraad beheer niet op orde hebben. Ik bestel alleen dingen die op voorraad zijn en keer op keer kreeg ik een dag na bestelling een mailtje dat er iets een veranderde levertijd had. Vervolgens werd deze datum vaak nog een keer of twee naar achteren geschoven, waardoor ik soms wel 2 maanden op een onderdeel zat te wachten.
Nu lees ik alleen maar goede berichten in in dit topic, dus ik dacht " laat ik het nog eens proberen". Inderdaad de eerste bestelling was zeer snel geleverd, maar de twee die daarop volgde weer precies dezelfde ellende met voorraad. Tweede bestelling heeft 6 weken geduurd en de derde staat sinds 7 februari open. En even voor de duidelijkheid, op de site was alles op voorraad en het het zijn gangbare producten. Ik heb gisteren de derde order gecanceld en ik bestel er echt nooit weer.
Sowieso bestel ik echt alleen als de boel op voorraad is. En nu weer een positieve ervaring: vrijdag besteld, maandag in huis. Hoor je me niet over klagen. Maar laatste tijd ook louter positieve ervaringen met Bike24.com! De price alert van BikeComponents werkt echter net wat fijner.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik zal het nog mooier maken, woensdag om 13:30 besteld, donderdag om 19:00 stond de koerier voor de deur.
Normaal duurt het een paar werkdagen bij BC, ik was helemaal verbaasd.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

kermit schreef: vr 1 maart 2019, 09:43 Verschillende ervaringen heet dat dan...
Ik bestel er al vele jaren met enige regelmaat iets, en eigenlijk zelden of nooit problemen met levertijd gehad. In elk geval heb ik geen reden om er niet meer te bestellen.

Als ik iets nodig heb vergelijk ik meestal "de usual suspects" zoals B-C, B-D, Bike24, CRC. Maar ook Wiggle, Alltricks, r2-Bike kunnen interessant zijn. En in specifieke gevallen Futurumshop, CNC en RCZ (die laatste voornamelijk ingeval van een aanbieding waar je niet omheen kunt).
Uiteindelijk is het een optelsom van prijs, assortiment/leverbaar zijn en of je alles bij één winkel kunt krijgen wat voor mij bepalend is waar ik bestel.

Maar Bike-Components staat bij mij eigenlijk altijd op de lijst van shops die ik even check. En waar ik in redelijk wat gevallen dus ook koop...
Zelfde lijstje hier ongeveer. RCZ niet, wegens niet leveren in België. Ik check aanvullend ook regelmatig nog hibike, actionsports en roseversand. Als ik hope spullen nodig heb bijna altijd via winstanleysbikes in de uk, die zijn meestal onklopbaar van prijs. (Zolang de brexit nog niet in full force is toch)
Plaats reactie