Magura mt5 remset 104 euro bij Rose

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

De titel zegt het al, bij Rose heb je voor 104 euro een Magura Mt5 remset voor+achter. Wel 10 e verzendkosten.

https://www.rosebikes.nl/magura-mt5-sch ... aw-2690628
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Alleen leuk als je je remmen niet nodig hebt.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

tiewrap schreef: wo 21 september 2022, 16:54 Alleen leuk als je je remmen niet nodig hebt.
Want?
Is dit Pinkbike?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Even terug gezocht, ik was in de war met mt2, dat waren veruit de slechtste remmen waar ik mee gereden heb.

Geen idee over de mt5 dus.

Pinkbike ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

tiewrap schreef: wo 21 september 2022, 19:24 Even terug gezocht, ik was in de war met mt2, dat waren veruit de slechtste remmen waar ik mee gereden heb.

Geen idee over de mt5 dus.

Pinkbike ?
Pinkbike = standaard anti-Magura posts. Zelfs als het niet over Magura gaat is er altijd wel iemand die bashed op Magura.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Shigura is dan weer de bom toch? Oftewel Shimano levers, magura calipers.

De levers van de mt5 schijnen niet zo fancy en 2-vingers ipv 1 vinger te zijn, maar performance is prima volgens tests.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MT5 is heel krachtig, meest vergelijkbaar nog met Shimano 4-pot remmen maar in principe nog wel wat krachtiger. De kwaliteit van de levers is wat minder en daardoor hebben ze niet altijd een beste reputatie maar ik heb er best prima ervaringen mee.

Voor dit bedrag is het veel rem voor weinig geld, dat is zeker.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MarkMeisner schreef: wo 21 september 2022, 19:47 Pinkbike = standaard anti-Magura posts. Zelfs als het niet over Magura gaat is er altijd wel iemand die bashed op Magura.
Zal ik even ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5570
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 21 september 2022, 22:49
MarkMeisner schreef: wo 21 september 2022, 19:47 Pinkbike = standaard anti-Magura posts. Zelfs als het niet over Magura gaat is er altijd wel iemand die bashed op Magura.
Zal ik even ?
Nee, hou je maar in. :winkie:

Voor dat geld heb je echt een meer dan prima setje remmen. Ik zou ze iig zonder twijfel kopen als ik wat zou moeten hebben.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 21 september 2022, 22:49
MarkMeisner schreef: wo 21 september 2022, 19:47 Pinkbike = standaard anti-Magura posts. Zelfs als het niet over Magura gaat is er altijd wel iemand die bashed op Magura.
Zal ik even ?
:winkie: Neuh, laat dat maar op Pinkbike :D
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Gezever van mensen die tijdens een toertocht in de polder een keer hebben gehoord dat de oom van de zus van de slager van hun buurman er slechte ervaring mee had. Meestal blijkt dat dan om een setje uit 1862 te gaan dat derdehands was overgenomen en verkeerd geïnstalleerd. Terwijl er andere merken zijn die structureel de meest bizarre issues hebben maar daar mag je niets verkeerds over zeggen (ja ik kijk naar jullie, Sram, Shimano, Hayes, Formula). Raar fenomeen.

Het is dat ik ze al heb anders zou ik ze meteen kopen. Beste rem die je voor dat geld kan krijgen. Met grote schijven zeggen sommigen dat het een beetje te veel van het goede is. Ik vind ze heel prettig werken met 203mm SM-RT70 SLX schijven.

Je leest som negatieve reacties over dat de cilinder van 'plastic' is. Maar als mensen er dan een tijd mee rijden blijkt dat in de praktijk geen enkel probleem. Ik heb er verschillende crashes mee gehad en heb een stuurklem gebroken (kleine barst in dat dingetje dat naar je toe op het stuur zit) maar toen lag ik zelf ook zo in de kreukels dat ik een week niet kon lopen.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

MarkMeisner schreef: do 22 september 2022, 08:05
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 21 september 2022, 22:49

Zal ik even ?
:winkie: Neuh, laat dat maar op Pinkbike :D
Heb juist het idee dat Shimano daar continue wordt gebasht vanwege 'wandering bite point' en lekke seals vd remklauwen. Maar misschien hebben we een algemeen thema van Pinkbike te pakken, men klaagt vooral.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat zou historisch zijn: TSTM met Magura klauwen maar Shimano levers zodat hij z'n i-spec shifters tenminste nog kwijt kan. :o
Niet dat dat zal gebeuren, het zou zowaar nog kunnen bevallen :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zelf vindt ik de magnetische zuigers van Magura een verademing tegenover die veertjes.
Een combinatie zou dus zo gek niet zijn in mijn ogen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Shigura :-q

Maar idd, op internet klaagt men eerder dan dat men de loftrompet steekt.

Voor €104 zou ik misschien ook nog wel die Maguras proberen, als ik een setje nodig had.
Nu wil het toeval dat ik geen setje remmen nodig heb omdat ik remmen heb met het "wandering brake point", maar zonder ispec :winkie:

Dat Wandering Brake Point ervaar ik alleen als ik heel zenuwachtig met mn hendels flipper. Bij gewoon remmen niet.
Maar als het dus je gewoonte is om pulserend te remmen, dan moet je geen Shimano kopen. :wink:

Terug naar de MT5 bij Rose, scherpe aanbieding.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie