H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Azurri schreef: za 17 juli 2021, 19:53
bouwpakket schreef: za 17 juli 2021, 18:22
Ook mijn eerste gedachte bij de eerste zin. Maar lees even verder
I speak sarcasm fluently 😉
:kiss: :bier:
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

He Bouwpakket ga eens scheppen, er ligt een stronk midden op het parcours in Austerlitz :D
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

At1 schreef: za 17 juli 2021, 20:30 He Bouwpakket ga eens scheppen, er ligt een stronk midden op het parcours in Austerlitz :D
oh nee!!!!
Cornejansen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 juli 2021, 15:32

Inderdaad een nieuw account, MP staat zo vol met deze amateurs dat ik de moeite maar even heb genomen. Door corona moet je nu minimaal een maand of drie op een nieuwe fiets wachten en hun zijn in het gat gesprongen. Bold move en heel slim ook, maar ga dan wel voor kwaliteit en behandel je klanten niet als een stuk stront. Ik heb hier geen goed woord voor over.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Cornejansen schreef: za 17 juli 2021, 22:10 Inderdaad een nieuw account, MP staat zo vol met deze amateurs dat ik de moeite maar even heb genomen. Door corona moet je nu minimaal een maand of drie op een nieuwe fiets wachten en hun zijn in het gat gesprongen. Bold move en heel slim ook, maar ga dan wel voor kwaliteit en behandel je klanten niet als een stuk stront. Ik heb hier geen goed woord voor over.
Arrogantie ten top. En wedden dat ze alsnog de boel kwijt raken...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Het gaat nu wél neigen naar oplichting. Wie heeft er de tijd voor en zijn in om een zaak aan te spannen? ;)

Ze weten van de gebreken want ze zijn er op gewezen. Ze doen er geen zak mee en wachten op de volgende stumper die ze wel een poot uit kunnen draaien.

Dat is dus willens en wetens zo handelen. En dat is oplichting.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Maar het is toch niet verboden een fiets te verkopen met gebreken?? Dat is als klant prima te zien blijkbaar.
Ik vraag mij echt af of je dit soort dingen verplicht bent te vermelden als verkoper.

Ik ben het er niet mee eens, maar ik denk dat het echt een moeilijke zaak is.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

japie carbon schreef: ma 19 juli 2021, 10:25 Maar het is toch niet verboden een fiets te verkopen met gebreken?? Dat is als klant prima te zien blijkbaar.
Ik vraag mij echt af of je dit soort dingen verplicht bent te vermelden als verkoper.

Ik ben het er niet mee eens, maar ik denk dat het echt een moeilijke zaak is.
Deze is niet zo heel lastig hoor, als particulier heb je al snel voldaan aan je onderzoeksplicht in dit soort gevallen. Je vraagt of er iets mis is met de fiets en als zij ontkennend antwoorden gaan ze nat. Zij zijn de professional, jij niet. Helemaal als bij een contra-expertise blijkt dat onderhoud helemaal niet recent uitgevoerd is zoals beloofd. Zij moeten dat kunnen beoordelen, zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen inkoop.

Daarom ga je juist naar een professional, service en vertrouwen. Daar betaal je dus ook meer voor, dat is logisch.

Het jammere is dat ze waarschijnlijk de koop ontbinden als het ze te heet wordt onder de voeten, dan is het probleem opgelost en gaan ze met die fiets naar de volgende stumper. Je zult echt meerdere gevallen samen moeten voegen in één zaak. Dus wat dat betreft is het toch wel een lastige.

Overigens vind ik niet dat Nederland zo'n claimcultuur moet worden waar elke eigen verantwoordelijkheid op iemand anders afgeschoven moet worden. Walgelijk vind ik dat juist. Maar dit is toch wel een extreem geval. Het hele bedrijfsmodel lijkt op opzet en dus oplichting.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ze hebben het kunstje geleerd in de 2de hands autohandel waar dit bij een aardig groot percentage gemeengoed is.
Vraag mij af of daar ooit een succesvolle zaak is geweest tegen oplichting.
Enige dat er gebeurt is dat de koop nietig verklaard kan worden, tegen het totale bedrijf gebeurt er niks.
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Het wachten is op het eerste ongeluk met een onervaren mountainbiker die valt of erger zijn frame breekt…. Jammer dat ze eigenlijk op geen enkele manier zijn aan te pakken tenzij je een heleboel ontevreden klanten bij elkaar kan krijgen.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Hoezo wachten op het eerste ongeluk? Is nogal een aanname. Ik ben er twee keer geweest. Een keer met een maat waarbij hij ging kijken voor een cube. Voorvork was sponzig en achterbandje mocht wel vervangen worden, dat stond inderdaad niet vermeld. Die maat van mij heeft toen besloten de fiets niet te kopen vanwege de vork.

Ik heb weken daarvoor een epic gekocht, voor een mooie prijs. Paar honderd kunnen afdingen. Werd totaal niet agressief tegen mij gedaan. Op de fiets zitten carbon-ti naven waarvan ik weet dat die wel eens speling kunnen hebben. Aangegeven en kreeg de ruimte om het goed te bekijken. Naven waren overigens spelingsvrij.

Die gasten spelen in op de mensen die er geen verstand van hebben. Handig is je vantevoren in te lezen op internet of naar een lbs gaan en daar vragen waar je op kan letten. Doe ik ook als ik iets ga kopen waar ik geen verstand van heb. Dat ze dingen niet altijd even eerlijk doen is zeker waar en het is absoluut niet netjes. Maar mensen die hier roepen het is oplichting, daar vraag ik mij af hebben jullie aangifte ervan gedaan? Welke stappen hebben jullie inmiddels ondernomen? Want het is makkelijk om zoiets te roepen vanachter een toetsenbord.

De mensen die namelijk wel onderzoek vantevoren doen die komen echt wel in dit topic terecht en lezen veel slechte reviews. Dan is het hun vrije keuze om te beslissen of ze wel of niet iets kopen. Koop je wel bij hun dan weet je wat de risico’s zijn.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Bij ons noemen ze iemand een oplichter wanneer ze van mensen die geen verstand van zaken hebben veel te veel geld willen stelen uit hun beurs. Dan is voor mij al duidelijk dat ik er geen fiets van wil kopen uit prencipes. Het gaat om het totaal plaatje.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
MTBliefhebber
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 juli 2021, 13:05

NIET KOPEN!

Standaard tekst waar geen meter van klopt. Ook de garantieverplichting van 3 maanden komen ze zogenaamd niet na.
Mijn MTB hier vandaan gehaald en na de eerste rit versnellingen kapot getrapt. Direct contact opgenomen, maar je hoort nooit meer wat van ze!

Ook de standaard tekst dat het spul allemaal vernieuwd is slaat nergens op. Ook worden er verschillende onderdelen onder de fiets gezet en zou ik ver uit de buurt blijven van deze NIET MTB liefhebbers..

De MTB's die er staan zien er goed uit, maar toch heb je een onderbuikgevoel dat er iets niet klopt. En dat gevoel blijkt te kloppen...
Een gewaarschuwd mens...
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

JurT schreef: di 20 juli 2021, 12:20 Maar mensen die hier roepen het is oplichting, daar vraag ik mij af hebben jullie aangifte ervan gedaan? Welke stappen hebben jullie inmiddels ondernomen? Want het is makkelijk om zoiets te roepen vanachter een toetsenbord.
Het is toch niet pas oplichting nadat je aangifte gedaan hebt?
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Crasstest schreef: di 20 juli 2021, 17:49
JurT schreef: di 20 juli 2021, 12:20 Maar mensen die hier roepen het is oplichting, daar vraag ik mij af hebben jullie aangifte ervan gedaan? Welke stappen hebben jullie inmiddels ondernomen? Want het is makkelijk om zoiets te roepen vanachter een toetsenbord.
Het is toch niet pas oplichting nadat je aangifte gedaan hebt?
Zeg ik dat dan? Volgens mij niet toch.
Gesloten