H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ja maar,ze geven ook garantie, en hebben ervaren verkoopdeskundigen in dienst die je 'begelijden' naar je juiste 'nieuwe' fiets.😉
En dan die 'lovende ' recensies op Mp. Het is moeilijk om het kaf van het koren te scheiden, vooral als je je zinnen al hebt gezet op een bepaald fietsje.
Maar het blijft zaak om te onderzoeken wat en bij wie je koopt dat geldt niet alleen voor auto's en fietsen!!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

--- Dit bericht is verwijderd --- Rogier
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

gijsje schreef: di 2 november 2021, 23:58 Ze doen hetzelfde als dat hun potentiele afnemers doen, verkoopsites op internet afstruinen naar interessante handel. Daar waar jij als potentiele koper iets vd prijs probeert af te peuteren werken zij wat brutaler en bieden fors lager. Zo werkt "de handel" nu eenmaal, of het nu om.auto's, motoren, campers of fietsen gaat.
( niets mis mee wat mij betreft )
Dat ze vervolgens voor (te)veel geld die fietsen weer doorverkopen...tja..daar ben je als koper zelf bij.
Dat ze niet helemaal eerlijk zijn vwb leeftijd en technische staat van hun handel is discutabel...Maar als je er de ballen verstand van hebt en niet in staat bent om versleten tandwielen of lagers te herkennen.....koop dan een nieuwe of een gebruikte bij een winkel die garantie geeft.
Jij zegt dat ze flink onderbieden. Maar ze bieden juist net iets meer dan de gebruikelijke marktplaats koper waardoor ze bijna altijd wel raak schieten. Zij krijgen toch veel meer voor de fiets onder het mom van "fietsenwinkel met garantie"
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Sensabike, bij mij boden ze maar lieft 650 euro onder de prijs die ik uiteindelijk gekregen heb voor mijn mtb.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Grappenmakers zijn op Facebook ook ineens enorm actief. En als je dan onder een advertentie een negatief bericht plaatst, heb je in een seconde een pb bericht allerlei juridische taal over zwart maken en dat advocaat ingelicht wordt.

En alle namen hier zijn ook allemaal genoteerd en anonieme namen moeten worden vrijgegeven dus dat had geen zin. 😂
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En juridisch kunnen ze je helemaal niks maken, want er staat nergens in de wet dat je alleen positieve reviews op internet mag zetten.
Die lui snappen het dus niet helemaal.
Als je denkt intimidatie nodig te hebben in je leven, dan moet je zelf al weten dat er iets niet deugt in je manier van zaken doen.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Juistem. Hij dacht wel even te kunnen bluffen als een grootbek en dat ik er wel gevoelig voor zou zijn. Helaas, en ja zo gaan ze maar te werk want ja het wordt hun allemaal aangedaan nu :roll:
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Als ze toch meelezen,heb ik een advies voor ze;
Gebruik je energie om te voorkomen dat je negatieve berichten krijgt!! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Exact het enige wat ze zouden moeten doen is een echte monteur in dienst nemen die werkelijk onderdelen vernieuwd. Maar ja investeren en minder marge over houden 🤷‍♂️
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En gewoon eerlijk zijn over de werkelijke staat van de fietsen en goede aftersales bieden.
Daar schort het aardig aan als ik op internet de reviews lees…
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Blijft altijd lastig dit soort dingen :

"heb je de verkoper gevraagd naar ...?"
"heeft de verkoper na eerlijkheid antwoord gegeven ?"
"heb je dit niet zelf gezien?"
"heeft de verkoper dit gezien"?


ect ,

Ik blijf erbij als je twijfelt bij aanschaf , neem iemand mee die verstand van zaken heeft , en zoniet vraag een onafhankelijk second opinie ,

Blijft altijd moeilijk in de algehele "2e hands wereld" , reviews negatief of positief doet er niet zo toe , kan alleen een duwtje in de goede richting zijn ...., vertrouw op je gevoel ..... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
daanwtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 9 november 2021, 16:09

Ik heb ook een afspraak staan bij deze heren, maar na de reacties hier begin ik toch te twijfelen. Wilde voor deze Cube gaan kijken https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... sPage=home

Ben nu bang dat ik een kat in de zak koop. Qua afmontage voldoet dit wel aan mijn wensen, maar ik kan op basis van de foto's weinig over de status zeggen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Een gewaarschuwd mens........
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik wist het wel... Er zijn meer fietsen te koop dan alleen daar... :-)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

daanwtb schreef: di 9 november 2021, 16:12 Ik heb ook een afspraak staan bij deze heren, maar na de reacties hier begin ik toch te twijfelen. Wilde voor deze Cube gaan kijken https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... sPage=home

Ben nu bang dat ik een kat in de zak koop. Qua afmontage voldoet dit wel aan mijn wensen, maar ik kan op basis van de foto's weinig over de status zeggen.
Die vraagprijs van 850 euro, dat was in 2018 zo'n beetje de nieuwprijs.

Hier in ieder geval een speclist, kun je alles nalopen mocht je toch gaan kijken:
https://archiv.cube.eu/nl/2018/104100
Gesloten