H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

Crasstest schreef: wo 22 september 2021, 17:28 Deze partij heet nu "H&B Exclusive Tweewieler"
H&B Tweewielers uit Leiden zal blij mee zijn dat deze mensen bijna dezelfde handelsnaam hebben. Hebben niets met elkaar te maken, maar zij kunnen wel last krijgen van de slechte naam.

Als echte ramptoerist was ik eens naar verhalen van H&B exclusive aan het googlen
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Oei, dat zullen ze in Leiden zeker niet leuk gaan vinden.
Dat gaat ze veel klandizie kosten als mensen wat gaan googlen en de ervaringen van anderen lezen...
Srammeke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 oktober 2021, 11:41

Modbreak aantal dingen aangepast om duidelijk te maken dat het een persoonlijke mening betreft!

Ik raad niemand aan een fiets te kopen bij H&B Exclusive in Boxmeer. Het heeft mij weken tijd en enkele honderden euro's gekost om de fiets die ik in vertrouwen kocht, in een goede staat te krijgen. Het grootste probleem lag bij de vork en dat kost natuurlijk al vlug een hoop geld. Ik ben niet via hen gegaan, ondanks dat ik drie maanden garantie heb, omdat ik hun niet vertrouw.
Ze hebben naar mijn mening veel leugens verteld via de chat en ook in de winkel hebben ze volgens mij dingen over de fiets gezegd die niet klopten. Ik Geloof nooit dat de fiets geen 1000km heeft gemaakt. Dat zie je onmiddelijk aan het frame en de cassette, maar door de mooi ogende fiets(en) keek ik daar vlug overheen. Ze weten dat je met het doel komt om te kopen…. Of je moet een kenner zijn, maar verwacht niet dat ze iets van de prijs af doen, ondanks dat ze een goed bod aanvaarden volgens de advertenties. Er kan geen 50 euro van af.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Vreemd dat je niet tevreden bent. :wink: Op hun website https://www.hbexclusive.nl/reviews/ staan alleen maar positieve reviews.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ghost-biker schreef: ma 25 oktober 2021, 19:00 Vreemd dat je niet tevreden bent. :wink: Op hun website https://www.hbexclusive.nl/reviews/ staan alleen maar positieve reviews.
:lol: allemaal 5 sterren :lol:
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Srammeke schreef: zo 24 oktober 2021, 17:26 Modbreak aantal dingen aangepast om duidelijk te maken dat het een persoonlijke mening betreft!

Ik raad niemand aan een fiets te kopen bij H&B Exclusive in Boxmeer. Het heeft mij weken tijd en enkele honderden euro's gekost om de fiets die ik in vertrouwen kocht, in een goede staat te krijgen. Het grootste probleem lag bij de vork en dat kost natuurlijk al vlug een hoop geld. Ik ben niet via hen gegaan, ondanks dat ik drie maanden garantie heb, omdat ik hun niet vertrouw.
Ze hebben naar mijn mening veel leugens verteld via de chat en ook in de winkel hebben ze volgens mij dingen over de fiets gezegd die niet klopten. Ik Geloof nooit dat de fiets geen 1000km heeft gemaakt. Dat zie je onmiddelijk aan het frame en de cassette, maar door de mooi ogende fiets(en) keek ik daar vlug overheen. Ze weten dat je met het doel komt om te kopen…. Of je moet een kenner zijn, maar verwacht niet dat ze iets van de prijs af doen, ondanks dat ze een goed bod aanvaarden volgens de advertenties. Er kan geen 50 euro van af.
Naar mijn mening moet je ook je eigen onderzoek doen. Het is heel fout dat ze adverteren met de lage kilometrages maar hier kijk je relatief snel doorheen. Je bent zelf bij de onderhandelingen geweest en heb geaccepteerd dat ze er geen euro van af willen doen.

Allemaal niet tof maar te voorkomen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ivocare schreef: ma 25 oktober 2021, 19:32
Srammeke schreef: zo 24 oktober 2021, 17:26 Modbreak aantal dingen aangepast om duidelijk te maken dat het een persoonlijke mening betreft!

Ik raad niemand aan een fiets te kopen bij H&B Exclusive in Boxmeer. Het heeft mij weken tijd en enkele honderden euro's gekost om de fiets die ik in vertrouwen kocht, in een goede staat te krijgen. Het grootste probleem lag bij de vork en dat kost natuurlijk al vlug een hoop geld. Ik ben niet via hen gegaan, ondanks dat ik drie maanden garantie heb, omdat ik hun niet vertrouw.
Ze hebben naar mijn mening veel leugens verteld via de chat en ook in de winkel hebben ze volgens mij dingen over de fiets gezegd die niet klopten. Ik Geloof nooit dat de fiets geen 1000km heeft gemaakt. Dat zie je onmiddelijk aan het frame en de cassette, maar door de mooi ogende fiets(en) keek ik daar vlug overheen. Ze weten dat je met het doel komt om te kopen…. Of je moet een kenner zijn, maar verwacht niet dat ze iets van de prijs af doen, ondanks dat ze een goed bod aanvaarden volgens de advertenties. Er kan geen 50 euro van af.
Naar mijn mening moet je ook je eigen onderzoek doen. Het is heel fout dat ze adverteren met de lage kilometrages maar hier kijk je relatief snel doorheen. Je bent zelf bij de onderhandelingen geweest en heb geaccepteerd dat ze er geen euro van af willen doen.

Allemaal niet tof maar te voorkomen.
Dat zou betekenen dat je als leek nooit meer iets zou kunnen kopen. Ik snap dat je als koper ook een onderzoeksplicht hebt, modbreak: Dit topic bestaat om eigen ervaringen met H&B uit te wisselen, niet om discussies omtrent hun handelen op te starten. Op basis van de geposte ervaringen kan eenieder zijn of haar eigen conclusies trekken, maar het is niet de bedoeling om op basis van ervaringen van anderen op te roepen tot sluiting van de tent..
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Mad Wally schreef: ma 25 oktober 2021, 19:56
ivocare schreef: ma 25 oktober 2021, 19:32

Naar mijn mening moet je ook je eigen onderzoek doen. Het is heel fout dat ze adverteren met de lage kilometrages maar hier kijk je relatief snel doorheen. Je bent zelf bij de onderhandelingen geweest en heb geaccepteerd dat ze er geen euro van af willen doen.

Allemaal niet tof maar te voorkomen.
Dat zou betekenen dat je als leek nooit meer iets zou kunnen kopen. Ik snap dat je als koper ook een onderzoeksplicht hebt,
Eens, maar googlen op H&B review is toch het eerste wat je als leek zou moeten doen lijkt mij...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Nogmaals voor de helderheid:

Dit topic en andere topics in ‘Webwinkels en Koopjes’ bestaan o.a. om EIGEN ervaringen met winkels uit te wisselen dus niet om discussies omtrent het handelen van de winkels op te starten. Op basis van de geposte ervaringen kan eenieder zijn of haar eigen conclusies trekken.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mad Wally schreef: ma 25 oktober 2021, 19:56 Dat zou betekenen dat je als leek nooit meer iets zou kunnen kopen. Ik snap dat je als koper ook een onderzoeksplicht hebt, modbreak: Dit topic bestaat om eigen ervaringen met H&B uit te wisselen, niet om discussies omtrent hun handelen op te starten. Op basis van de geposte ervaringen kan eenieder zijn of haar eigen conclusies trekken, maar het is niet de bedoeling om op basis van ervaringen van anderen op te roepen tot sluiting van de tent..
Ik snap je punt, echter wanneer veel forum leden roepen dat hun fiets met versleten onderdelen bij H&B op de site staat als "alles recentelijk vervangen" en er veel klachten zijn na aanschaf bij deze partij dan mag toch de conclusie worden getrokken dat het wenselijk is de activiteiten te beëindigen?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Of hun activiteiten moeten stoppen, is mijns inziens, niet aan ons maar aan henzelf. Het enige wat wij(de consumenten) kunnen is dan geen zaken meer met ze doen. Aan de andere kant(en ik probeer ze niet in bescherming te nemen,vind de verhalen die ik over ze hoor niet positief) Hoeveel fietsen verkopen ze?? Als er bij wijze van spreken op de 1000 fietsen er 20 klachten zijn praten we toch over 980 tevreden klanten,die over t algemeen (we zijn ten slotte Nederlanders😁) dat niet melden.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Mad Wally schreef: di 26 oktober 2021, 13:53
Mad Wally schreef: ma 25 oktober 2021, 19:56 Dat zou betekenen dat je als leek nooit meer iets zou kunnen kopen. Ik snap dat je als koper ook een onderzoeksplicht hebt, modbreak: Dit topic bestaat om eigen ervaringen met H&B uit te wisselen, niet om discussies omtrent hun handelen op te starten. Op basis van de geposte ervaringen kan eenieder zijn of haar eigen conclusies trekken, maar het is niet de bedoeling om op basis van ervaringen van anderen op te roepen tot sluiting van de tent..
Ik snap je punt, echter wanneer veel forum leden roepen dat hun fiets met versleten onderdelen bij H&B op de site staat als "alles recentelijk vervangen" en er veel klachten zijn na aanschaf bij deze partij dan mag toch de conclusie worden getrokken dat het wenselijk is de activiteiten te beëindigen?
Wenselijk is dat zeker, echter krijg je dat niet voor elkaar door hier op het forum over hun te klagen maar kun je beter ergens een melding doen bij bv marktplaats of zo.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Mad Wally schreef: di 26 oktober 2021, 13:53
Mad Wally schreef: ma 25 oktober 2021, 19:56 Dat zou betekenen dat je als leek nooit meer iets zou kunnen kopen. Ik snap dat je als koper ook een onderzoeksplicht hebt, modbreak: Dit topic bestaat om eigen ervaringen met H&B uit te wisselen, niet om discussies omtrent hun handelen op te starten. Op basis van de geposte ervaringen kan eenieder zijn of haar eigen conclusies trekken, maar het is niet de bedoeling om op basis van ervaringen van anderen op te roepen tot sluiting van de tent..
Ik snap je punt, echter wanneer veel forum leden roepen dat hun fiets met versleten onderdelen bij H&B op de site staat als "alles recentelijk vervangen" en er veel klachten zijn na aanschaf bij deze partij dan mag toch de conclusie worden getrokken dat het wenselijk is de activiteiten te beëindigen?
Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Hoewel ik jouw punt begrijp, is het voorgaande het doel van dit forum onderdeel. Het is dus niet de bedoeling om conclusies te trekken voor anderen. Ervaringen optekenen dan ook graag op basis van EIGEN ervaringen.
Ik kan me voorstellen dat ons ingrijpen soms tot onbevredigende gevoelens leidt maar we proberen alles zo goed mogelijk te volgen en (bij) te sturen.

@all: on topic maar weer verder!
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Wat is hun inkoopkanaal eigenlijk? Dit is nou niet echt een autohandel waar de boel ingeruild word. Ik lees niets over origineel meegeleverde facturen van aanschaf, onderhoud, onderdelen. Iedere fanatiekeling weet ook wel redelijk wat de waarde is van zijn merk en model.

Wat ik niet wil is suggereren dat het gestolen goederen betreft, maar het wekt bij mij wel enige argwaan op. Een truckje is snel vol geladen en naar Nederland gereden. Het laatste wat je wilt als koper is je trotse aanschaf terug moeten geven aan de rechtmatige eigenaar. Ik benadruk met klem dat ik niemand hier beschuldig van illegale praktijken, en nog sterker dat ik geen inzicht heb over de inkoop kanalen en methodes. De vraagtekens blijven wel staan.
Shit Shed Builds 8)
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ze doen hetzelfde als dat hun potentiele afnemers doen, verkoopsites op internet afstruinen naar interessante handel. Daar waar jij als potentiele koper iets vd prijs probeert af te peuteren werken zij wat brutaler en bieden fors lager. Zo werkt "de handel" nu eenmaal, of het nu om.auto's, motoren, campers of fietsen gaat.
( niets mis mee wat mij betreft )
Dat ze vervolgens voor (te)veel geld die fietsen weer doorverkopen...tja..daar ben je als koper zelf bij.
Dat ze niet helemaal eerlijk zijn vwb leeftijd en technische staat van hun handel is discutabel...Maar als je er de ballen verstand van hebt en niet in staat bent om versleten tandwielen of lagers te herkennen.....koop dan een nieuwe of een gebruikte bij een winkel die garantie geeft.
Gesloten