H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Fravo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 22:08

Iemand bekend met H&B Exclusive in Oeffelt? Handelt in 2e hands MTB's en adverteert alleen maar op Marktplaats.Ze hebben een Ghost AMR SL carbon 29er staan, waar mijn zoon interesse in heeft: https://link.marktplaats.nl/m1647846721. Bouwjaar onbekend, zou erg weinig gebruikt zijn.
Ik kan over dit model vrij weinig vinden. Beetje fatsoenlijke bike voor een relatieve beginner?
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

hij had eerst een andere naam
ik heb wel eens gereageerd op een advertentie van hem afgeloen jaar, erg sociaal was ie niet

met de fietsen van hem geen ervaring daardoor
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Het zijn 2 broers die inderdaad handelen in 2e hands mountainbikes,een vriend van me heeft afgelopen jaar een trek xcaliber bij ze gekocht.
Ze verkopen vanuit hun huis en ik vind hun prijzen soms wat aan de hoge kant.
Als je een paar gerichte vragen aan ze stelt kunnen ze waarschijnlijk niet eens antwoord geven omdat ze niet echt verstand van zaken hebben.
Wel hebben ze af en toe erg leuke fietsen er tussen staan.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Fravo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 22:08

Dank voor de reacties. Uitkijken dus...
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Fravo1 schreef: ma 4 januari 2021, 13:13 Dank voor de reacties. Uitkijken dus...
Als je zelf niet zo technisch onderlegd bent en geen kijk op fietsen hebt neem dan iemand met verstand van zaken mee.
Anders bied een stuk onder de vraagprijs en laat hem dan nakijken bij een fietsenzaak :-q

Verder geen problemen met ze hoor.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Lijkt mij een bike uit 2014 / 2015. Tenmiste als ik naar het frame kijk. Kan de X-fusion demper niet plaasten. Denk dat het een zelf samengestelde bike is. Aan de slijtage van het blad voor en de remschijf te zien heeft de bike meer dan 300 km. gelopen.

De vraagprijs is veel te hoog.
Fravo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 22:08

Dank voor het goed bekijken van de foto's! Ik dacht al dat de fiets niet een van de jongste is.... 300 km lijkt me ook schromelijk overdreven laag. Prijs is dan idd veel te hoog, bijna de huidige nieuwprijs van een SL AMR. We kijken verder.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Er staat ook " 300km op de teller." ,niet 300km op de fiets.
Waarschijnlijk spreekt hij dus nog de waarheid ook :kiss:
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ghost-biker schreef: ma 4 januari 2021, 14:36 Aan de slijtage van het blad voor en de remschijf te zien heeft de bike meer dan 300 km. gelopen.
Jaja, en de spaken zijn in het echt ook vaag en transparant :D

Die details kan ik op deze gare foto's niet beoordelen. Je kunt wel zien dat het frame krasloos lijkt, net als de bouten. Zadel en handvat stralen beiden ook weinig kilometers uit, en de cranks lijken zo goed als nieuw... Mijn fietsen zien er na 300km stukken slechter uit.

Ik zie Fast Cycles staan op de chainstay, dat is een goede fietswinkel. Je zou er een mailtje aan kunnen wagen, wie weet kunnen ze je iets vertellen over deze fiets. Al hebben ze het druk...

Er staat geen prijs, maar een vraagprijs gevolgd door "Voor redelijk bod mag u de fiets overnemen". Kan zomaar een interessante fiets zijn.
Het is hier geen ponykamp!
Knakworstkweker

Geen enkele fiets heeft een maat erbij staan :~
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Knakworstkweker schreef: do 7 januari 2021, 22:02 Geen enkele fiets heeft een maat erbij staan :~
Dat is voor hun te veel werk om na te kijken schijnbaar :lol:
--- edit door Rogier van Mountainbike.nl ---
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Modder29
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 6 januari 2021, 10:29

Heb hier een fiets gekocht. Ben erg tevreden over de fiets. Ben vriendelijk geholpen maar ze waren zelf niet aanwezig en kwamen later. De fiets was aan de prijzige kant hoopte hier iets vanaf te krijgen maar daar was geen ruimte toe.
Advies: weet wat je wil en niet wil en blijf bij jezelf. Maar dat is natuurlijk bij elke marktplaats aankoop.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Modder29 schreef: vr 8 januari 2021, 12:03 De fiets was aan de prijzige kant hoopte hier iets vanaf te krijgen maar daar was geen ruimte toe.
Met de huidige schaarste en daardoor enorme levertijden zal er overal geen of nauwelijks ruimte zijn om te onderhandelen. Zelfs sportieve stadsfietsen/ hybrides zijn er nauwelijks nog te vinden,

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Hoi,
Mijn nieuwe Scott Spark RC vorige week gekocht. Er staat overal ‘doe een goed bod en hij is van jou’ maar er kan Max 100 vd prijs af. Ga hier niet mijn hele verhaal zetten maar ondanks dat ik verliefd op de fiets ben, moet de achterdemper voor revisie naar Rob van MTB Works. Er klopt gewoon ‘iets’ niet bij ze maar ik kan er de vinger niet op leggen 🧐
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Het zijn gewoon handelaars in gebruikte spullen. Daar moet je of met voldoende achterdocht naartoe gaan of met een grote boog omheen lopen. Bij voldoende negatieve verhalen is een nieuwe naam met nieuw marktplaats-account zo geregeld.

Het is gewoon handel en in die wereld moet je niemand zomaar geloven.
Gesloten