H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wauw, profi bedrijf , showroom 7 dagen per week open....., koffie met een toetje, wil je zeker niet missen ....., nagekeken door onze eigen monteur .....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Volgens mij zijn ze al jaren super actief op marktplaats, ook pre-corona. Ik heb vaak hun advertenties bekeken en het begon mij op te vallen dat ze altijd dezelfde achtergrond gebruiken (met die rare zadelpen positie), oude fietsen, vaak geen model jaar, geen framemaat (nu wel zie ik) en altijd een hoge vraagprijs.

Sinds dat patroon begon op te vallen ben ik ze gaan vermijden, wat makkelijk is gezien de foto's die ze gebruiken.

Jammer dat ze niet eerlijk zijn in hun advertenties. Maarja, iedere gebruikte fiets heeft wel ergens achterstallig onderhoud, vooral bij die oude modellen.

Ze hebben trouwens wel echt veel fietsen staan, 76 nu...
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

--- edit door Herperduin van Mountainbike.nl ---

Bericht aangepast vanwege ongepaste insinuaties.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dizer schreef: za 19 juni 2021, 11:41
Ze hebben trouwens wel echt veel fietsen staan, 76 nu...
Hopelijk dumpen mensen nu massaal de mtb’s nu alles weer open gaat en kunnen ze die 76 fietsen aan de straatstenen niet meer kwijt, zeker niet tegen de prijzen waarvoor ze die hebben ingekocht :winkie:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Sytheon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 mei 2021, 12:54

--- edit door Herperduin van Mountainbike.nl ---

Bericht aangepast vanwege ongepaste insinuaties.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Sytheon schreef: ma 21 juni 2021, 09:57 Ze komen met 2 man een fiets ophalen, uur heen, uur terug. .... Dan heb je er al 5 persoonsuren erin zitten voor 100 euro voor belasting, als je hem verkoopt. Bonuspunten dat ze de fiets op komen halen in een beige Tesla S.
Dat is als ze al zelf komen. Van wat ik hier zo las sturen ze ook vaak andere mensen langs om de fiets voor hen op te halen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ze hebben ook een autohandel, denk dat die markt teveel ingekakt was en ze daarom in de fiet markt zijn gesprongen met dezelfde 'beetje poetsen en de rest verzwijgen' strategie.
De wroeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 16:53

Graffiets schreef: ma 31 mei 2021, 18:18 Ik heb daar laatst een fiets gekocht. De fiets was drie jaar oud en in zeer goede staat, althans volgens verkoper. Nu dat heb ik geweten. Na een tochtje ontdekte ik een flinke scheur in het frame. Het frame bleek overgespoten te zijn. Bij nader onderzoek bleek de fiets 6 jaar oud te zijn, remblokken versleten en zadel ondeskundig gemonteerd. Uiteraard was de verkoper niet thuis.
Middels een juridische procedure de duimschroeven flink aangedraaid en uiteindelijk het aankoopbedrag terug gekregen. Mijn advies : let goed op en neem iemand met verstand mee wanneer je daar een fiets koopt.
Nou, ik dus ook ongeveer. En ben ook van plan stappen te ondernemen. Hoe heb jij dat gedaan? Hierna mijn verhaal.

Groeten,

De wroeter
De wroeter,

Ik lig nogal regelmatig met mijn neus in het zand. :winkie:
De wroeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 16:53

Hierbij mijn verhaal:

Ik reageerde op een advertentie op mp.
Eerst een berichtje via mp naar hun met de vraag welk bouwjaar de fiets was (Focus Raven). Antw.: 2018.
Even wat foto’s op internet bekeken en ik zag toch wat verschil (versterking vlak voor de zadelpenbuis), maar ik ben al een tijdje op zoek en heb goede ervaringen met Focus. Dus of ik kon komen kijken. Dat kon, maar of ik een aanbetaling wilde doen om hem voor mij vast te houden, of van tevoren even bellen of ie er nog was. Die aanbetaling zou ik terug krijgen als de fiets niet goed was. Niet als het om de kleur ging of zo. De maat van de fiets was voor mij het belangrijkst. Leek wel streng, maar niet onredelijk dacht ik. Dus ik een aanbetaling gedaan (100€).
Ik ben er naar toe gegaan en de fiets stond klaar. Klein stukje gefietst, uitgebreid alles bekeken en dat was allemaal best in orde. Dus ik vraag aan de verkoper hoe hij wist dat de fiets van 2018 was; ik dacht dat hij misschien de oorspronkelijke factuur er bij had o.i.d. Nu had ik op het www wat foto’s gezien van het 2015 model wat er wel heel erg op leek. Dus dat zei ik tegen hem, maar nee, hij wist zeker dat hij van 2018 was. Dus ik liet hem die foto’s zien, enzovoorts. Uiteindelijk zei ik tegen hem dat we dan maar van de koop af moesten zien en dat ik mijn aanbetaling terug wilde. Nou dat deed hij niet. Na veel soebatten wilde hij m nog wel een dagje langer vasthouden zodat ik het serienummer bij de fabriek kon verifiëren. Ik had dat al min of meer geaccepteerd en vertrok, om na 100m toch naar hem terug te gaan en wel om de volgende reden: wat zou hem ervan weerhouden om de fiets aan een ander te verkopen oid, ik had geen enkel bewijs dat hij hem nog een dag langer voor mij vast zou houden en dan zou ik alsnog die aanbetaling kwijt zijn. Dus ik heb de fiets gekocht. Nu heb ik met hulp van de fabriek vast kunnen stellen dat de fiets van 2014 is. Op zich vind ik dat niet zo erg want in de basis is het gewoon een goede fiets, echter dan is hij wel flink minder waard.
Ik heb hem nu voorgesteld om mij het geld terug te geven, of mij alsnog een fiets van 2018 te leveren. Ik was niet meer verrast om zijn reactie.
Eigenlijk zouden we met een aantal gedupeerden deze cowboys moeten stoppen. Wat ze doen is gewoon oplichterij en ik kan persoonlijk wel een klein beetje schade lijden, maar je moet er toch niet aan denken dat een jonge jongen of meisje, die zijn of haar zuurverdiende geld aan dit soort gasten kwijt raakt.

De wroeter
De wroeter,

Ik lig nogal regelmatig met mijn neus in het zand. :winkie:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Goed dat je dit verhaal vertelt. Zo kunnen anderen er van leren.

Een aanbetaling om een fiets te mogen bekijken is natuurlijk volstrekt onzin maar ja er vallen kennelijk mensen voor.
Niet lelijk bedoeld naar jou toe. Dit zou je bij een 2e-hands auto echter ook niet doen.
Ik hoop voor je dat je verder plezier van de fiets zult hebben om het nare gevoel dan toch iets minder te laten zijn.
De wroeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 16:53

Elvander schreef: ma 21 juni 2021, 17:44 Goed dat je dit verhaal vertelt. Zo kunnen anderen er van leren.

Een aanbetaling om een fiets te mogen bekijken is natuurlijk volstrekt onzin maar ja er vallen kennelijk mensen voor.
Niet lelijk bedoeld naar jou toe. Dit zou je bij een 2e-hands auto echter ook niet doen.
Ik hoop voor je dat je verder plezier van de fiets zult hebben om het nare gevoel dan toch iets minder te laten zijn.
Thnx.,
Het probleem is dat er gewoon weinig aangeboden wordt en er veel vraag is :-(

Maar met die fiets gaat het sowieso wel lukken hoor :-)
De wroeter,

Ik lig nogal regelmatig met mijn neus in het zand. :winkie:
Ger964
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 13:32

Als je dan een fiets koopt van een handelaar doe dit dan bij een bestaande fietsenwinkel (als die al wat 2e hands heeft staan 🙂). Het moet raar lopen wil je daar niet netjes geholpen worden met de aanschaf en eventuele aftersales.

Neem iemand mee met enige kennis van zaken als de kennis bij jezelf ontbreekt. Heel ingewikkeld is een fiets niet en je ziet echt wel of het een een goed onderhouden jong exemplaar is of een goed gebruikt exemplaar dat enkel een poetsdoek heeft gezien. Daarnaast is er natuurlijk vriend Google waarmee je veel kunt vinden tot in detail. Maak hier gebruik van.

Wanneer iets eruit ziet als een eend, loopt als een eend en kwaakt als een eend dan is de kans groot dat het een eend is.
Ofwel, heb je een vreemd gevoel / idee bij de verkoopwijze van een handelaar of particulier dan gewoon weglopen.
Het is nooit de laatst aangeboden fiets, geen superdeal en er komt altijd wel weer wat op je pad.

Daarnaast is de verwachting ook wel dat er in / na de zomer mondjesmaat 2022 modellen op de markt komen waardoor er wellicht meer aanbod aan 2e hands komt.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

De wroeter schreef: ma 21 juni 2021, 17:32 Hierbij mijn verhaal:
….
Hoe ziet jouw Focus eruit? Grijs met gele accenten? Hope naven?
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

De wroeter schreef: ma 21 juni 2021, 17:32 Eigenlijk zouden we met een aantal gedupeerden deze cowboys moeten stoppen. Wat ze doen is gewoon oplichterij en ik kan persoonlijk wel een klein beetje schade lijden, maar je moet er toch niet aan denken dat een jonge jongen of meisje, die zijn of haar zuurverdiende geld aan dit soort gasten kwijt raakt.

De wroeter
Anders dan het zoveel mogelijk bekendheid te geven kun je denk ik niet heel veel. Enige mogelijkheid die ik zie is via de machtige belastingdienst. Melding doen dat je sterke vermoedens hebt dat er belasting wordt ontdoken of wordt witgewassen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ook al koop je 2de hands, je hebt nog steeds recht op restitutie wanneer je misleid wordt door een bedrijf.
Gesloten