Mtb spullen bij Wish

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Wish is net als Aliexpress een chinese allesverkoper. Je zoekt op hun site en krijgt alles apart opgestuurd. Ik heb er handschoenen nep knogg bellen, klein gereedschap, kettingbladschroeven op kleur en meer van dit soort zaken gekocht.

Bij de tweede lading ging het mis. Ik kreeg de helft van de spullen niet binnen. Je kunt op twee manieren feedback geven. Je kunt aangeven dat je spullen niet binnen komen, wat ik twee keer heb gedaan. Of je klikt op customersupport waar je in een menu komt. Daar gaven ze aan dat ik te laat was met reclameren. Een maand na de door hun opgegeven aankomstdatum heb je geen recht op restitutie meer. Daar heb ik op gereageerd wat in heel weinig woorden in een heel klein venstertje moet. Maar zelfs die weinige woorden worden genegeerd. Ik voel mij bestolen door Wish. Iemand een idee hoe je die lui wel kunt benaderen?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

En daarom bestel ik dat soort kleine dingen bij Ali. De aantallen zijn inmiddels ontelbaar en enkel zo een 2 of 3 keer een dispuut geopend (dat kan wel tot 3 maanden na aankoop) waarbij alle keren geld is teruggestort. Dus geen echt antwoord op je vraag maar wel advies om Ali te gebruiken en niet Wish.

Kan je wel rechtstreeks contact opnemen met de verkoper? Dat is denk ik de enkele optie maar die heb je waarschijnlijk al gebruikt
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb al zeker tientallen bestellingen bij Wish en ook bij Geek (sub-site) besteld, en eigenlijk altijd zonder problemen.
In de enkele gevallen dat er iets niet aangekomen was, werd er direct en zonder commentaar het geld teruggestuurd. In de meeste gevallen kwam uiteindelijk het artikel dan alsnog aan :D

Maar.... dat is allemaal de afgelopen 2 jaar geweest. Het afgelopen jaar lijkt er wel iets veranderd te zijn in hun aanpak. Nu als je dingen wilt bestellen en je verandert b.v. de maat, dan verandert niet alleen de prijs van het item (logisch misschien) maar ook de prijs van de shipping.
Dat laatste is heel slecht zichtbaar en daarmee wordt dus stiekem getracht om je meer geld te laten betalen dan je eigenlijk denkt.
Dat was voorheen dus niet zo.
Deze praktijken zijn wel in lijn met jouw verhaal, dus ik denk dat er misschien een andere strategie gekozen is.

Jammer, want het was écht wel de moeite waard zo'n 2 jaar geleden....
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Er zaten onder meer missing links bij. Dat nemen ze wel erg letterlijk
Plaats reactie