Wanneer en bij wie beste deals voor nieuwe MTB

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
MKL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 01:03

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe/andere MTB.

Nu vroeg ik me af: zijn er periodes in het jaar waarin de grote winkels/merken (12GO, Mantel, Canyon, Cube, Radon) interessante kortingen geven op hun fietsen? Bijvoorbeeld het moment dat de serie van volgend jaar gepresenteerd wordt en dus alle bestaande modellen een over-jarig model worden?

Na een poosje Googlen lijken de volgende winkels de grootste kans geven op goede deals:

12GObiking
Mantel
Fietsenwinkel.nl

Mis ik nog bekende Nederlandse spelers?

In het buitenland/Duitsland lijk ik uit te komen bij Canyon/Radon/Cube. Mis ik nog belangrijke buitenlandse spelers?

Alvast bedankt voor jullie advies!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

september/oktober/november is een beetje de tijd dat modellen van volgend jaar geleverd kunnen gaan worden. De modellen van het huidige jaar zullen dan vaak voor gereduceerd bedrag verkocht worden.
Met goed zoeken zijn er goede deals te vinden.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wat Maaf zegt.
In het najaar gaan de modellen van dit jaar eruit tegen een gereduceerde prijs.
Hou er wel rekening mee dat als je een redelijk standaard maat hebt de kans groot is dat die niet meer verkrijgbaar is.
Een S of XL kun je vaak met goeie korting kopen, maar een M of L van een populair model kan zomaar na 3 maanden al zijn uitverkocht.
Je succes hangt dus ook af van hoe kritisch je bent in wat je wilt hebben.
Zie je iets moois in 2020 waar je echt blij van word dan kan de lokale fietsenboer je soms ook wel wat tegemoet komen.

Algemene tips:
De meeste mensen staren zich blind op de groep die erop zit, maar dat zijn slijtage onderdelen en tzt makkelijk te vervangen.
Focus je op de beste fit bij jouw lijf, het beste frame, vering en wielen. Dat zijn dure onderdelen die je veel minder snel vervangt en eigenlijk alle groepen incl Shimano Deore en Sram NX, schakelen tegenwoordig echt prima. Het grootste verschil met de duurdere zit hem in een iets hoger gewicht.
Een zadel is zeer persoonlijk dus reken in je budget mee dat je dat mogelijk moet vervangen voor een model dat je beter past.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De algemene tips van Jurf zou ik idd eerst naar kijken. :-q
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Nog een +1 voor Jurfs tips. Trouwen, ook door het jaar heen zijn er goede deals op wat oudere modellen. Of zelfs huidige. Mijn fiets (huidig model) ging in de aanbieding vorige maand, terwijl ik m al besteld maar nog niet gekregen had. Had ik niet verwacht natuurlijk zo vroeg in het jaar. Dat verschil werd na een mailtje gelukkig netjes terug gestort door Radon.
Give me little bits of / more than I can take
MKL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 01:03

Dank voor de tips!

Ik ben bekend met de algemene adviezen zoals benoemd door Jurf. Heb m'n huidige MTB zelf gebouwd dus heb ook een verzameling aan sturen en stuurpennen dus wat mij betreft hoeft een fiets maar ongeveer de juiste maat te hebben, de rest fine-tune ik verder zelf wel.

Radon en Canyon leveren mooie fietsen gebaseerd op goede onderdelen. Maar iets soortgelijks met vergelijkbare prijs is ook wel te vinden bij de bekende merken (Scott/Trek/Merida/Giant/Cannondale) door bij bv 12gobiking een vorig jaar model in de aanbieding te kopen.

Mocht er nog een bekende aanbieder met regelmatig goede aanbiedingen zijn die ik over het hoofd zie dan hoor ik die graag!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jurf schreef: za 11 mei 2019, 07:10Hou er wel rekening mee dat als je een redelijk standaard maat hebt de kans groot is dat die niet meer verkrijgbaar is.
Een S of XL kun je vaak met goeie korting kopen, maar een M of L van een populair model kan zomaar na 3 maanden al zijn uitverkocht.
Bij de bulk modellen misschien, bij de exotischere zijn "afwijkende" maten geregeld zo beperkt dat ze al praktisch uitverkocht zijn voordat de container ueberhaupt op de boot staat...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Wat zoek je eigenlijk voor iets? Er zijn nog wat Duitse internet merken die ook goede prijs-kwaliteit hebben maar in het segment trail tot downhill zitten. Propain en YT bedoel ik dan. Als je een xc race hardtail zoekt moet je daar niet wezen natuurlijk.
Give me little bits of / more than I can take
MKL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 01:03

ak-77 schreef: zo 12 mei 2019, 08:54 Wat zoek je eigenlijk voor iets? Er zijn nog wat Duitse internet merken die ook goede prijs-kwaliteit hebben maar in het segment trail tot downhill zitten. Propain en YT bedoel ik dan. Als je een xc race hardtail zoekt moet je daar niet wezen natuurlijk.
Ik heb het inderdaad niet genoemd in mijn openingspost maar ik ben inderdaad gewoon op zoek naar een XC hardtail.
Sjoerd!
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 20 november 2007, 20:15

MKL schreef: zo 12 mei 2019, 22:48
ak-77 schreef: zo 12 mei 2019, 08:54 Wat zoek je eigenlijk voor iets? Er zijn nog wat Duitse internet merken die ook goede prijs-kwaliteit hebben maar in het segment trail tot downhill zitten. Propain en YT bedoel ik dan. Als je een xc race hardtail zoekt moet je daar niet wezen natuurlijk.
Ik heb het inderdaad niet genoemd in mijn openingspost maar ik ben inderdaad gewoon op zoek naar een XC hardtail.
Ik heb mbt de genoemde bedrijven enkel een recente ervaring met 12go.

Ik kwam voor een 2018 Trek Procaliber 6 voor een aanbiedingsprijs, deze was niet meer op voorraad (volgens de site wel). Ik kreeg het 2019 model voor diezelfde prijs.

Scheelde mij behoorlijk wat ten opzichte van de dealer. Ik had wel redelijk helder wat ik wilde dus weet niet hoe het daar is qua advies. Wat ik wel weet is dat de man op de kleding afdeling er op uit was om veel en dure spullen aan te smeren, daar was ik redelijk snel klaar mee.

Nadat de fiets in elkaar gezet is wordt hij nog even {snel) afgesteld, al stelt dat niet veel voor.

Heel eerlijk... De volgende keer ga ik ondanks het behoorlijke prijs verschil toch naar een dealer, ook vanwege de afstand voor mij naar 12go. Verder tot nu toe tevreden over de fiets.

Qua prijzen valt er daar goed te onderhandelen.
Just 4 Fun
MKL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 01:03

Nog bedankt voor alle tips! Ik ben ondertussen toch tegen iets leuks op Marktplaats aangelopen dus m'n zoektocht naar een nieuwe fiets is hiermee afgebroken. :-D
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wat is het geworden?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
MKL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 01:03

Ik heb een Merida Big Nine 900 2016 gevonden op Marktplaats. :-D
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gefeli!
Leuke fietsen. :-D
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie