Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En zo verdiend DHL bakken met geld. Alles afschuiven op andere (o.a. hun totaal uitgewrongen bezorgers) inclusief verantwoordelijkheid.
De keerzijde van online bestellen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

mtfuji schreef: zo 1 december 2019, 11:57 Eerder dit jaar een wielset teruggestuurd naar Superstar Components in Engeland via DHL.
Na het pakket via de tracking al anderhalve week op dezelfde plek te zien maar eens gebeld en heb toen een emailadres gehad waar ik een klacht in kon dienen. Hier moest ik o.a. ook een kopie van de factuur van het zoekgeraakte item bij doen.
Na 2 weken kreeg ik bericht dat het pakket niet meer te traceren was en als verloren beschouwd moest worden, en kreeg ik een online-formuliertje waar ik een schadeclaim kon invullen. Weer een tijdje later kreeg ik bericht dat ik een bedrag vergoedt krijg, gebaseerd op het gewicht van het pakket. Dat vond ik heel erg primitief, en mijn inziens gebaseerd op multinationals die hun spullen via containers verschepen, voor particulieren slaat dit natuurlijk nergens op. Antwoord hierop was dat dit standaard transporteursafspraken zijn en oplossing is voortaan kiezen voor verzekerde verzending.
Bij mij hetzelfde verhaal. Verhaal hier eerder gedaan, frame zoek. Klein beetje mijn schuld, er zat nog een minuscuul adresstickertje op gericht aan Expert Ermelo. Juiste adres was een vetgedrukt a4,tje op de zijkant met ook de verzendcodering van dhl ernaast geplakt. Pakket bleef steken bij de 2e stap. (van de 4) De aankoper van het frame kreeg op een gegeven moment bericht van een pakket met een frame wat bij expert stond.(bericht van expert) Dit alles buiten Dhl om wat ook weer hun eigen fout is want expert had dit tot 2 keer toe gemeld bij Dhl.

Pakket dus officieel zoek dus recht op een schadevergoeding. Frame werd geschat op 2 kg dus iets van 2x 3,40 + verzendkosten vergoed.
De indruk bij mij is dat het de verzorger geen reet interesseert. Na de 2e stap is de scan niet meer gebruikt, ook niet bij de aflevering. Dit moet hun op een gegeven moment opvallen maar als ze er vanaf zijn dan vinden ze het wel best.

Afijn, ik heb het pakket opgehaald bij expert en met Postnl verzonden - voor de zekerheid verzekerd- met de volgende dag goed bericht van de aankoper. :-D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het beste kan je online betalen zodat je een label krijgt.
Dan kunnen ze ook niet de fout maken om een ander adres te lezen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Jamis Diablo schreef: ma 2 december 2019, 11:32 Het beste kan je online betalen zodat je een label krijgt.
Dan kunnen ze ook niet de fout maken om een ander adres te lezen.
Zo,n label heb je altijd toch? Op de eerste 2 stappen(track en trace) is ook het goede adres gebruikt. Het is gewoon raar en er moeten ergens alarmbellen afgaan dat het niet goed gaat.
"This species has amused itself to death"
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ruim een maand geleden heb ik kleding besteld bij GMBN (Engeland), verzendtijd zou 5 tot 10 dagen zijn. Na 12 dagen mail gestuurd, kreeg verzendbevestinging met een link naar Royal mail, die heeft pakket naar verzenddepot gebracht in NL en geeft aan dat het pakket door een locale bezorgpartij zal worden bezorgd. Het pakket is in transit en ligt waarschijnlijk op Shiphol. Royal mail geeft een link naar Post NL naar een algemene pagina. Nog steeds niks ontvangen dus weer een mail naar GMBN zij verwijzen naar Post NL , Post NL zegt niks te kunnen doen zonder 3S code, maar die heb ik niet gekregen . Iemand tips?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Speedfreak98 schreef: zo 8 december 2019, 20:26 Ruim een maand geleden heb ik kleding besteld bij GMBN (Engeland), verzendtijd zou 5 tot 10 dagen zijn. Na 12 dagen mail gestuurd, kreeg verzendbevestinging met een link naar Royal mail, die heeft pakket naar verzenddepot gebracht in NL en geeft aan dat het pakket door een locale bezorgpartij zal worden bezorgd. Het pakket is in transit en ligt waarschijnlijk op Shiphol. Royal mail geeft een link naar Post NL naar een algemene pagina. Nog steeds niks ontvangen dus weer een mail naar GMBN zij verwijzen naar Post NL , Post NL zegt niks te kunnen doen zonder 3S code, maar die heb ik niet gekregen . Iemand tips?
Voor zover ik weet kan de ontvanger geen info krijgen, dat wordt enkel aan de verzender verstrekt. Maw GMBN moet er achteraan bij PostNL (al dan niet via Royal mail)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor jullie misschien iets minder interessant, maar de Spaande post (Correos) maakt er een grote puinhoop van.
Omdat ze niet aan mijn huisadres willen afleveren (schijnt gebruikelijk te zijn als je in Spanje buiten de bebouwde kom woont) heb ik een postbus moeten openen op het postkantoor.
Kost ruim €60 per jaar, maar dan heb je ook wat. Voor dat geld hoeft de postbode dus niet zn best te doen, alles gaat in mn brievenbus op het postkantoor.
Bij de service hoort ook dat ze pakketten aannemen en voor je bewaren tot je ze komt ophalen.
Mooi niet dus, als DHL & Co iets komen afleveren nemen ze het niet aan, want concurrent. :evil:
Dus alleen pakketten die via de eigen kanalen binnen komen.
En dan nog niet.
Nu al voor de 2e keer dat ze een pakket onbezorgbaar retour afzender hebben gestuurd :evil:
Adressering klopt gewoon, en van (Chinese) post naar Spaanse post, dus ook geen concurrerende pakketdienst.
Laatste keer was een achternaaf van Ali (Koozer).
Die was deel van een zending van 3 pakketjes (3 stores). De 2 pakketjes in bubbeltjes enveloppe lagen in mn postvak, maar de naaf was natuurlijk te groot en die hebben ze gewoon onbezorgbaar retour gestuurd.
Pajeros!

Na overleg met mn fietsmaat, de eigenaar vd plaatselijke bouwmarkt, kan ik mijn pakketjes voortaan daar laten bezorgen. Dat gaat gelukkig beter.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op ma 9 december 2019, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 9 december 2019, 19:12 Voor jullie misschien ists minder interessant, maar de Spaande post (Correos) maakt er een grote puinhoop van.
Omdat ze niet aan mijn huisadres willen afleveren (schijnt gebruikelijk te zijn als je in Spanje buiten de bebouwde kom woont) heb ik een postbus moeten openen op het postkantoor.
Kost ruim €60 per jaar, maar dan heb je ook wat. Voor dat geld hoeft de postbode dus niet zn best te doen, alles gaat in mn brievenbus op het postkantoor.
Bij de service hoort ook dat ze pakketten aannemen en voor je bewaren tot je ze komt ophalen.
Mooi niet dus, als DHL & Co iets komen afleveren nemen ze het niet aan, want concurrent. :evil:
Dus alleen pakketten die via de eigen kanalen binnen komen.
En dan nog niet.
Nu al voor de 2e keer dat ze een pakket onbezorgbaar retour afzender hebben gestuurd :evil:
Adressering klopt gewoon.
Laatste was mn achternaaf van Ali (Koozer). Die was deel van een zending van 3 pakketjes (3 stores). De 2 pakketjes in bubbeltjes enveloppe lagen in mn postvak, maar de naaf was natuurlijk te groot en die hebben ze gewoon onbezorgbaar retour gestuurd.
Pajeros!

Na overleg met mn fietsmaat, de eigenaar vd plaatselijke bouwmarkt, kan ik ze daar laten bezorgen. Dat gaat gelukkig beter.

Je toko al op de Spaanse Funda gezet en weer op zoek naar een casa in Hollanda?
:winkie:

Niet dat het hier zoveel beter is met de pakketdiensten :roll:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

slapbandje schreef: ...
Je toko al op de Spaanse Funda gezet en weer op zoek naar een casa in Hollanda?
:winkie:

Niet dat het hier zoveel beter is met de pakketdiensten :roll:
Nee, daar is wel wat meer voor nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Speedfreak98 schreef: zo 8 december 2019, 20:26 Ruim een maand geleden heb ik kleding besteld bij GMBN (Engeland), verzendtijd zou 5 tot 10 dagen zijn. Na 12 dagen mail gestuurd, kreeg verzendbevestinging met een link naar Royal mail, die heeft pakket naar verzenddepot gebracht in NL en geeft aan dat het pakket door een locale bezorgpartij zal worden bezorgd. Het pakket is in transit en ligt waarschijnlijk op Shiphol. Royal mail geeft een link naar Post NL naar een algemene pagina. Nog steeds niks ontvangen dus weer een mail naar GMBN zij verwijzen naar Post NL , Post NL zegt niks te kunnen doen zonder 3S code, maar die heb ik niet gekregen . Iemand tips?
Hmmm ik heb 5 december besteld en vandaag netjes op tijd binnen gekomen :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 9 december 2019, 19:12Nu al voor de 2e keer dat ze een pakket onbezorgbaar retour afzender hebben gestuurd :evil:
Adressering klopt gewoon, ...
Daar hoef je niet voor in Spanje te wonen...

Of het een anti globsliserings/e-commerce activist bij de post is of ...? Een incident is het in ieder geval niet omdat ik vingers te kort kom om collega's met soortgelijke ervaringen te tellen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Pakket in tegengestelde richting verstuurd. Met DHL naar Zuid Duitsland. Tot de grens zat er beweging in het pakket. Daarna 3 dagen coronafile. Als het mee zit arriveert de Charger demper op tijd bij MST.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16777
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier is DHL weer bezig zich van z'n "beste" (not) kant te laten zien... :roll:

Pakketje van R2Bike, stukje in Duitsland ging volgens planning. Maandag 3 juni in NL met de bezorger mee.
Track & trace geeft aan dat het pakket maandagavond om 22.23u bezorgd is... :o Niet dus, ten eerste bezorgen ze zo laat niet, en ten tweede was ik heel de dag/avond thuis en kijken we uit op de weg naar onze voordeur waar dus niemand gelopen heeft.

Vervolgens even radiostilte, tot woensdag het pakket handmatig weer in het proces wordt gebracht. Waarna het weer stil blijft tot donderdag met de mededeling "scanned at the sorting center" om 11.49u. En daar staat-ie nu nog op...

Dus ik ben benieuwd wanneer (en of...) het pakket uiteindelijk bezorgd gaat worden.
Best irritant, want mijn fiets wacht op dit onderdeel om weer in elkaar gezet te worden :cry:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is exact wat ik ook twee keer heb meegemaakt bij DHL.
Eerst een langere wachttijd, dan een valse bezorgmelding, en daarna de status dat ie opnieuw is ingescand in het sorteer centrum.
Beide keren was het pakket kwijt. :-{
En beide keren duurt het lang voor DHL dat toegeeft.
En beide keren kwam het pakket beschadigd terug bij de afzender na een paar weken.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16777
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo, wat dacht jij, ik zal 'm eens even hoop geven ;-) :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie