Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afgelopen week een nieuwe telefoon gekocht en laten verzenden naar een PostNl afhaalpunt. Nog voordat de chauffeur mijn telefoon daar kan afleveren wordt zijn bus gestolen en leeggehaald. 250 tot 300 pakketten worden er uit de bus gestolen.
Nu had ik het geluk dat ik het bij een reguliere winkel gekocht had en zij verantwoordelijk zijn tot ik getekend heb voor ontvangst dus ik werd direct schadeloos gesteld. Maar in die bus zullen ook heel veel pakketjes gezeten hebben die privé verstuurd zijn, zonder verzekering en dan begint de ellende.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Daarom zet ik bij verkoop altijd de opmerking 'voor rekening en risico van de koper'. Kunnen ze zelf kiezen of ze iets anders willen dan de standaard optie voor verzenden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

GLS, Gewoon LangSaam, 15de verzonden uit Duitsland, pakket is nog niet halverwege volgens de tracking. Maar wie weet niet up to date.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

GLS is notoir traag met status-updates.

Ik ga in ieder geval voorlopig niets meer uit het VK bestellen. Op 4 mei iets bij Chain Reaction Cycles besteld. Binnen 2 dagen was het pakketje het land uit; gisteren(!) is het vrijgegeven door de douane, waar het vandaag is, geen idee, volgens de t&t in ieder geval nog niet op het depot... :-{
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

GLS inderdaad niet al te best: geen update van track&trace. Geeft alleen dag aan van bezorgen, bleek uiteindelijk 's-avonds geworden. Ik kreeg een code ter verificatie bij bezorging in plaats van handtekening maar werd niet naar gevraagd. Doos flink beschadigd, groot gat in de hoek, gelukkig zaten alle spulletjes er nog in.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vorige week waren wij op vakantie, en ik zag op de track & trace dat PostNL het pakketje had afgeleverd op ons eigen adres.
Bijzonder, want daar was niemand...

Na thuiskomst vertelden de buren die onze post en plantjes deden dat het pakket gewoon bij de voordeur was achtergelaten.
Zoiets is me al eerder overkomen (15 jaar geleden een voorvork door DPD op onze kliko in de achtertuin gedropt) en toen zei ik tegen mezelf dat ik als ik nog eens zoiets meemaakte zou melden dat ik niks ontvangen heb. Eens kijken hoe ze dat gaan oplossen :)

Maar ik ben weer veel te eerlijk (of heb te weinig zin in gedoe? :D ) dus heb dat ook deze keer niet gedaan... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

kermit schreef: vr 28 mei 2021, 09:30 Zoiets is me al eerder overkomen (15 jaar geleden een voorvork door DPD op onze kliko in de achtertuin gedropt) en toen zei ik tegen mezelf dat ik als ik nog eens zoiets meemaakte zou melden dat ik niks ontvangen heb. Eens kijken hoe ze dat gaan oplossen :)

Maar ik ben weer veel te eerlijk (of heb te weinig zin in gedoe? :D ) dus heb dat ook deze keer niet gedaan... :roll:
Ik weet niet wat het was? Maar ik zou het zelf toch wel gewoon op die manier spelen. Ze mogen het niet zomaar bij de deur neerleggen in NL. Dus dan moeten ze dat ook niet doen.
Dus PostNL bellen dat je niks ontvangen hebt en dat het niet eens kan omdat je op vakantie was. Kijken wat ze ervan maken, en daarna de shop contacteren. De shop is namelijk diegene die de dienst gekocht heeft bij PostNL dus die moeten dat uitvechten met hun. Niet jij.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, dat zou ik kunnen doen. Eigenlijk maakt het niet uit wat het voor pakket is, in dit geval ging het een gemiddeld formaat doos met voor enkele tientjes aan fietskleding erin.

Het pakketje is verder onbeschadigd (de buren hebben het binnen gezet) en het was me eigenlijk het gedoe niet waard.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Iemand ervaring met Hermes als transporteur?

Ik heb een bestellinkje gedaan bij Wiggle dat met Hermes verzonden wordt. De tracking staat al sinds maandagavond onveranderd hierop:
21:46 - Mon Aug 16
We've got your parcel and we're processing it for you

Ze hebben dus nogal wat tijd om te processen nodig :roll:

Als ik het goed heb gaat dat pakketje op NL bodem verder met PostNL, hun tracking geeft aan dat ze het pakket nog niet ontvangen hebben. Dat zou dan iig kloppen met de status op de Hermes trackingsite...

Ik heb op zich geen haast, maar vier dagen geen beweging in een pakket vind ik wel verdacht worden. De vorige keer dat ik dat meemaakte leek het pakket zoekgeraakt te zijn, maar kwam uiteindelijk toch weer boven water (DHL). Gelukkig, want daar zat mijn eigen voorvork in... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Met Hermes goede ervaringen. Je pakket komt uit UK?

Mijn pakket van Amazon maandag verstuurd vanuit Rochester, Medway GB. Kreeg ook pas vandaag bericht via PostNL dat hij is ontvangen en vandaag of morgen wordt bezorgd. Laatste pakket dat uit UK kwam duurde ook wat langer. Douane/inklaren etc. ?
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vanuit GB inderdaad, dus het zal dan wel met de extra douaneformaliteiten te maken hebben.
We wachten maar af... :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik ben benieuwd, net mail van TNT dat zij de bezorging van mijn Stanton frame in handen nemen.
Delivery date August 25, 2021. Moet dus vanuit de UK komen.
Kijken of ze dat gaan halen :D :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Update, de tracking bij Hermes staat nog steeds op onveranderd sinds 16 augustus.
Maar het pakketje werd vanmorgen gewoon door de brievenbus geduwd :D
(balhoofdlagers in bubbelenveloppe, dus geen probleem).

kermit schreef: vr 20 augustus 2021, 13:50 Iemand ervaring met Hermes als transporteur?

Ik heb een bestellinkje gedaan bij Wiggle dat met Hermes verzonden wordt. De tracking staat al sinds maandagavond onveranderd hierop:
21:46 - Mon Aug 16
We've got your parcel and we're processing it for you

Ze hebben dus nogal wat tijd om te processen nodig :roll:

Als ik het goed heb gaat dat pakketje op NL bodem verder met PostNL, hun tracking geeft aan dat ze het pakket nog niet ontvangen hebben. Dat zou dan iig kloppen met de status op de Hermes trackingsite...

Ik heb op zich geen haast, maar vier dagen geen beweging in een pakket vind ik wel verdacht worden. De vorige keer dat ik dat meemaakte leek het pakket zoekgeraakt te zijn, maar kwam uiteindelijk toch weer boven water (DHL). Gelukkig, want daar zat mijn eigen voorvork in... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

KevinBel schreef: vr 20 augustus 2021, 17:36 Ik ben benieuwd, net mail van TNT dat zij de bezorging van mijn Stanton frame in handen nemen.
Delivery date August 25, 2021. Moet dus vanuit de UK komen.
Kijken of ze dat gaan halen :D :winkie:
En ze hebben het gehaald! Netjes
Maandag is het opgehaald bij Stanton, en gisteren stond er iemand van TNT/FedEx voor de deur. :-q

Ook een pakketje van Bike24, maandag besteld, vandaag (donderdag) in huis. Via GLS. Weer top. :bier:
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Ah, het kan dus wel! :wink:

DPD is al een week bezig om een pakketje te bezorgen. Zelfs 1x de melding gehad dat het adres niet correct was en dat het pakketje retour zou gaan.
Paar dagen later is de status bijgewerkt en zie ik dat het pakketje in Oirschot is? Volgens huidige status wordt er vandaag bezorgd…

Volgende keer maar weer DHL kiezen, met DPD zijn mijn ervaringen niet zo heel goed.
Plaats reactie