Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kickman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 september 2018, 21:57
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 2019

Michiel schreef: di 28 mei 2019, 16:37
Kickman schreef: di 28 mei 2019, 15:26
Weet je met welke soort DHL het verstuurd is (weet het, klinkt raar)?? Je heb namelijk diverse soorten van vervoer bij DHL, is prijs en snelheid gerelateerd.
Dat zal het inderdaad zijn geweest. Volgens de track&trace was het pakket teruggestuurd naar Duitsland maar een paar dagen later kreeg ik toch opeens een briefje in de bus dat ze me gemist hadden. Het pakket zal dus van de ene soort DHL naar de andere soort DHL zijn teruggestuurd en niet naar dld, waardoor het dus alsnog door die andere soort is geleverd. Enfin, uiteindelijk is het dus geleverd, maar een makkelijke bevalling was het niet en ik vond het vooral vervelend dat er statussen werden doorgegeven die dus compleet uit de lucht gegrepen waren. Maar dank voor je aanbod.
Graag gedaan. Mocht je nog eens zo'n ervaring hebben, kan zo voor je kijken en wellicht een belletje plegen :wink: Enne, altijd boeiend, de logistieke wereld :D
Heb d'r TREK in..
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Gatverdamme, pakket is verkeerd gesorteerd door DHL... laatste stand van zaken over de afgelopen twee weken:

100% gekloot met DHL.

:evil: :evil: :evil: :evil:
Nils W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 4 november 2009, 00:31
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3+, Idworx Alpine Rohler en Liteville301 mk5, Trek Remedy 8

KleinPalomino schreef: di 4 juni 2019, 10:56 Gatverdamme, pakket is verkeerd gesorteerd door DHL... laatste stand van zaken over de afgelopen twee weken:

100% gekloot met DHL.

:evil: :evil: :evil: :evil:
Hier ook slechte ervaringen met DHL :evil:

25 mei een POC Tectal helm besteld bij Bergfreunde, welke volgens track & trace de 31e zou worden geleverd.
Op die dag niets ontvangen en de daaropvolgende dagen ook niets.
Tot mijn grote verbazing zie ik een paar dagen later op de DHL site, dat ik de zending zou hebben geweigerd en deze dus retour zou zijn gegaan naar Bergfreunde.
Navraag door Bergfreunde, bij DHL, leverde als resultaat op dat de verpakking was beschadigd en het pakket daarom niet aan mij is aangeboden :~ .

Begin deze week kreeg bericht dat het pakket opnieuw was verstuurd en, volgens track & trace, vandaag zou worden geleverd.
Volgens de DHL website is het pakket inderdaad vandaag geleverd, maar zelf heb ik helaas niets ontvangen :evil: :evil:
Via de DHL site is niet te achterhalen wie er voor het pakket heeft getekend, dus tot nu toe niet veel wijzer geworden.
Nils W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 4 november 2009, 00:31
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3+, Idworx Alpine Rohler en Liteville301 mk5, Trek Remedy 8

Nils W schreef: vr 28 juni 2019, 18:17
KleinPalomino schreef: di 4 juni 2019, 10:56 Gatverdamme, pakket is verkeerd gesorteerd door DHL... laatste stand van zaken over de afgelopen twee weken:

100% gekloot met DHL.

:evil: :evil: :evil: :evil:
Hier ook slechte ervaringen met DHL :evil:

25 mei een POC Tectal helm besteld bij Bergfreunde, welke volgens track & trace de 31e zou worden geleverd.
Op die dag niets ontvangen en de daaropvolgende dagen ook niets.
Tot mijn grote verbazing zie ik een paar dagen later op de DHL site, dat ik de zending zou hebben geweigerd en deze dus retour zou zijn gegaan naar Bergfreunde.
Navraag door Bergfreunde, bij DHL, leverde als resultaat op dat de verpakking was beschadigd en het pakket daarom niet aan mij is aangeboden :~ .

Begin deze week kreeg bericht dat het pakket opnieuw was verstuurd en, volgens track & trace, vandaag zou worden geleverd.
Volgens de DHL website is het pakket inderdaad vandaag geleverd, maar zelf heb ik helaas niets ontvangen :evil: :evil:
Via de DHL site is niet te achterhalen wie er voor het pakket heeft getekend, dus tot nu toe niet veel wijzer geworden.
Pakket werd zojuist geleverd, was volgens de bezorger vrijdag in de bus blijven liggen :~
Morgen meteen maar eens proberen (niet al te letterlijk, hoop ik) :wink:
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Hier al ruim een jaar ellende met PostNL.
Door een afgesloten weg moet de bezorger een paar km omrijden wat hij dus niet wil. Standaard na 3 dagen afhalen op het PostNL punt.
Doordat de bezorger elke keer in zijn systeem aangeeft dat er niemand thuis was, wil de klantenservice de klacht niet behandelen.

Omdat DHL, DPD en UPS wel gewoon leveren, zoek ik dus meestal webshops uit die geen PostNL gebruiken

Groet, Jan
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Nils W schreef: ma 1 juli 2019, 12:59 Morgen meteen maar eens proberen (niet al te letterlijk, hoop ik) :wink:
Bizar verhaal maar gelukkig is het goed gekomen. En inderdaad niet proberen.


Gisteren gewoon een pakketje bij Bike24 besteld. Gaat met DPD en dat loopt wel via mijn werk. Ik hoop dat ik door dit te schrijven niet iets over mij afroep…. :winkie:

DHL ben ik wel even klaar mee! Al heb ik een halve DTSwiss steekas liggen en de enige webshop die een los hendeltje heeft is BC....en dat is weer verzenden via DHL.... :evil:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vorige week heeft PostNL volgens hun track & trace een pakketje afgeleverd op mijn huisadres (niet fietsgerelateerd, maar dat weet de bezorger niet ;-)).
Zelf zat ik op dat moment op de fiets in de Alpen, en mijn vriendin was op het betreffende tijdstip op haar werk. De kans dat ons hondje de deur opengedaan heeft en het pakketje aangenomen lijkt mij verwaarloosbaar :D
Er lag geen briefje in de bus dat het pakje elders afgegeven zou zijn (dan zou dat in principe ook bij de track & trace aangegeven zijn).

Dus PostNL, waar is mijn pakketje... :roll:
:evil: :evil: :evil:

Zal me zo maar eens in het gevecht met hun klanten"service" gaan storten...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Dan krijg je ws te horen dat de verzender dat moet doen… :evil: :evil:

Ik heb datook eens gehad, na een paar dagen belde een mevrouw van een paar straten verderop mij dat het packet bij haar lag, andere straat zelfde nummer.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, net contact gehad en de afzender moet een onderzoek naar de zending (laten) opstarten.
Alsof dat wat gaat opleveren, die flapdrol weet echt niet meer waar hij een week geleden aangebeld heeft...

Ik heb al aangebeld in een straat om de hoek bij hetzelfde huisnummer, daar wordt inderdaad nog wel eens een vergissing mee gemaakt. Maar die (aardige) man had niets gehad... Onze directe buren ook niet, wij nemen zo vaak pakjes over en weer voor elkaar aan dat dat echt geen week bij hun zou blijven liggen.

Het zal heus wel opgelost worden, het gaat niet om een peperduur pakket van levensbelang en de afzender is een bedrijf waar ik veel vertrouwen in heb en goede ervaringen mee heb opgedaan (xs4all). Dus ik lig er niet wakker van.

Maar hoe moeilijk kan het zijn om een pakketje op het juiste adres af te geven, of als dat niet kan een briefje achter te laten... :roll:
(Maar ook, als je een pakketje aangenomen hebt voor anderen en die hebben een week later nog niet aangebeld, dan doe je dat toch even zelf? Zou ik in elk geval wel doen).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Twee keer in korte tijd pakketje van BC via DHL ontvangen, beide keren keurig. 2e keer was ik niet thuis, lag de volgende dag om 11:00 klaar op een afhaalpunt. Prima!
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

kermit schreef: di 9 juli 2019, 08:51Zal me zo maar eens in het gevecht met hun klanten"service" gaan storten...
japie carbon schreef: di 9 juli 2019, 09:04Dan krijg je ws te horen dat de verzender dat moet doen… :evil: :evil:
kermit schreef: di 9 juli 2019, 10:01Klopt, net contact gehad en de afzender moet een onderzoek naar de zending (laten) opstarten.
Dat is omdat de klant van de vervoerder de verzender is, en niet de ontvanger. Bijkomstigheid is wel, dat de verzender ervoor verantwoordelijk is, dat de zending bij jou aankomt. De vervoerder is zogezegd een onderaannemer van de verzender; de verzender besteedt het vervoer uit aan de vervoerder.

Dus als de vervoerder er een potje van maakt, leg je een claim bij de verzender. Die kan hoog en laag springen, maar dat lost-ie dan maar op met de vervoerder. Jij hebt recht op je geld terug (inclusief alle bijkomende kosten) en daarmee is van jouw kant de kous af.

Maak daar gebruik van, anders verandert er nooit wat.
Vorsprung durch Pedantik.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Begrijpelijke reden, ik heb ook al contact met de verzender opgenomen.
Nu maar even afwachten...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

@Kermit,
Als je extra MB,s hebt besteld, die doen ze meestal zonder verpakking door de brievenbus hoor :bier:

Deze week alledrie aan de deur gehad:
PostNL meneer kent me inmiddels bij naam en is atijd keurig op tijd of levert bij de buren als ik er niet ben.
DHL bij de eerste poging niet thuis een kaartje in de bus en de dag erna bij de buren.
DPD levert als we er niet zijn direct bij de buren uiteraard ook met kaartje in de bus....dus momenteel niet te klagen :-D .
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jurf schreef: wo 10 juli 2019, 15:08 @Kermit,
Als je extra MB,s hebt besteld, die doen ze meestal zonder verpakking door de brievenbus hoor :bier:
De afmeting van het pakketje was op de kortste zijde 6cm, dat gaat volgens mij niet door de brievenbus...
Maar er lag dus niks, ook geen enveloppe.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ooh dan had je extra gigabytes besteld, ja dat is wel een dingetje :bier: :tong
Net weer de DHL meneer keurig aan de deur gehad. Pakje binnen 3dgn vanuit Duitsland naar thuis :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie