Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

EmPeHa schreef: wo 27 juli 2022, 09:49
kan niet meer schreef: zo 24 juli 2022, 10:28 Pakket van Bike-Discount. Bij de bestelling kun je een buurtpunt van DHL selecteren maar dat kan dan weer alleen in Dld. Nu had ik het buurtpunt als privé-adres opgegeven. Dat gaat dus niet, denk dat er dan een bar-code ontbreekt en dat het buurtpunt zijn geld niet krijgt. Hoe dan ook, het pakket werd niet aangenomen en ging retour. Dat proces is dan ook onomkeerbaar.
Alsnog verzonden door BD en nu in huis. :-D
Gewoon je huisadres opgeven. Als het pakket eenmaal onderweg is, kun je op een bepaald moment bezorgmoment wijzigen of alsnog kiezen bij het buurt punt te laten bezorgen. Als je op tijd bent levert dit geen vertraging op. Als de bezorger al naar jouw huis onderweg is, wordt mogelijk een dag later.
Het is allemaal goed gekomen. Waar ik woon is een voormalig vakantiepark maar daar is sinds vorig jaar woonbestemming op gekomen. De bezorgers waren voorheen niet bereidt om hier te bezorgen maar er komen er steeds meer die wel bezorgen. Dhl heeft ook gewoon bezorgd en dat was een beetje boven verwachting. :-D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Oei.... :(

"PostNL gaat de prijzen voor het bezorgen van pakketjes verhogen"
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ze gaan ook hun bezorgers netjes in loondienst nemen, dus hopelijk zorgt de combinatie van die twee dingen ervoor, dat er niet langer op basis van uitbuiting een (te) laag prijspeil bereikt wordt.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier in Spanje is de pakketdienst van de posterijen (Correos) ruim 2x zo duur als Post.nl
En dat terwijl hier de lonen lager liggen en brandstof (eigenlijk heel het leven) goedkoper is.

Helaas voor de klant, vertaalt zich dat niet in een betere service. :((
Buiten de bebouwde kom wordt er niet bezorgd (ook geen brieven).
Je moet dan een postvak openen op het postkantoor, voor €60 per jaar.
Daar wordt dan vervolgens alleen brievenpost geaccepteerd.
En alleen pakketjes die via hen zelf zijn verstuurd. Pakketjes van collega postbedrijven (Post nl) en concurrerende pakketdiensten(DHP DPD etc.) worden geweigerd.
Ik heb dus zelf iets geregeld bij een fietsmaat van mij. Die heeft een bedrijf in het dorp en daar nemen ze mijn pakketjes aan.
Maar ook dan gaat het mis.
Als de postbode voor een gesloten deur staat, bijv. vanwege slecht gesynchroniseerde siesta tijden of beperkte openstelling in vakantietijd, dan gaat het gewoon retour afzender. Geen 2e poging niks :evil:

Dus hogere prijzen betekent niet automatisch betere service voor de klant en ik vrees dat het ook niet automatisch inhoudt dat personeel beter betaald gaat krijgen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat klinkt als een goede reden om niet naar Spanje te emigreren :wink:

Hier hebben ze gisteren bij wijze van uitzondering een pakketje bij de buren afgegeven :D
Meestal leggen ze het voor de garagedeur als er niemand thuis is.

Dit werd door DHL bezorgd.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat klinkt als een goede reden om niet naar Spanje te emigreren :wink:
Het is niet enkel rozengeur en maneschijn :roll:
Maar veel winkels bieden het aannemen van pakketjes als extra service aan hun vaste klanten.
M'n vrouw laat alles bezorgen bij de kapper.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Recentelijk had ik twee sets velgen in China besteld, een bij Nextie en een bij Lightbicycle (beide carbon velgenmakers met een goede reputatie). Uiteraard voor tax prepaid gekozen want het is al duur genoeg ;-)

Anyway, ik kreeg van beiden kort na elkaar een mail dat de pakketten onderweg waren en via via kom je dan op de track en trace van DPD uit.
Daar was op te zien dat de gegevens aangeboden waren. Een week lang veranderde die status niet, totdat ik gisterenochtend ineens een sms van DPD kreeg dat de velgen diezelfde dag bezorgd zouden worden (in dit geval de Nexties).

Ze komen dan niet rechtstreeks uit China, maar via Duitsland. Dat heeft wellicht te maken met de tax prepaid keuze?
Wat ik me wel afvroeg, waarom verandert die tracking status een dikke week lang helemaal niet? Het pakket is in die tijd wel onderweg.

Een probleem vind ik het overigens niet hoor, de velgen kwamen onbeschadigd aan en omdat ik thuis was hoefden ze ook niet in de voortuin de dag door te brengen :wink:
Er zat wel een gat in de doos, dat heb ik gefotografeerd maar de velgen bleken onbeschadigd te zijn dus verder geen gedoe.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

PostNL: 1 pakket spoorloos (gelukkig een goedkope), 1 pakket bij buren 6 huizen verderop zonder melding en 1 grote doos gewoon voor de deur...... Lekker bezig weer :evil: :evil:
Bicycle, bicycle, bicycle
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Het gaat hier de laatste tijd behoorlijk goed met de pakketbezorging. Alleen DPD heeft zijn track&trace niet op orde. Helemaal geen updates, en opeens staan ze voor de deur :o
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
J.BL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 10:05
Mijn mountainbike: Ican S3, Felt Breed, Specialized Enduro, Commencal Absolut

kermit schreef: do 30 maart 2023, 14:00 Recentelijk had ik twee sets velgen in China besteld, een bij Nextie en een bij Lightbicycle (beide carbon velgenmakers met een goede reputatie). Uiteraard voor tax prepaid gekozen want het is al duur genoeg ;-)

Anyway, ik kreeg van beiden kort na elkaar een mail dat de pakketten onderweg waren en via via kom je dan op de track en trace van DPD uit.
Daar was op te zien dat de gegevens aangeboden waren. Een week lang veranderde die status niet, totdat ik gisterenochtend ineens een sms van DPD kreeg dat de velgen diezelfde dag bezorgd zouden worden (in dit geval de Nexties).

Ze komen dan niet rechtstreeks uit China, maar via Duitsland. Dat heeft wellicht te maken met de tax prepaid keuze?
Wat ik me wel afvroeg, waarom verandert die tracking status een dikke week lang helemaal niet? Het pakket is in die tijd wel onderweg.

Een probleem vind ik het overigens niet hoor, de velgen kwamen onbeschadigd aan en omdat ik thuis was hoefden ze ook niet in de voortuin de dag door te brengen :wink:
Er zat wel een gat in de doos, dat heb ik gefotografeerd maar de velgen bleken onbeschadigd te zijn dus verder geen gedoe.
Zoals ik het begrijp (in het geval van mijn Ican S3):
In China worden de goederen verstuurd met bijvoorbeeld WXY als koerier. Zodra zij het pakket (in China) ontvangen hebben geven ze de pakket-informatie door aan DPD (bij mij Flemalle, Belgie, ofwel het vliegveld van Luik). WXY of DPD doet de inklaring, op basis van een lage waarde in USD, waardoor tax prepaid een stuk goedkoper is. Als DPD het pakket in handen heeft wordt de trackinginformatie pas geupdated en vrijwel de dag erna geleverd Dat duurde beide keren 2 weken.
Singletrails, Gravel, Pumptracks & Bikepark
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat verhaal kan inderdaad wel overeenkomen met mijn omschreven ervaring.

Helaas doen de LB velgen er langer over dan de Nexties, nog geen DPD update gehad dus dat zal wel ergens na het weekend gaan worden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef: do 30 maart 2023, 14:00 Daar was op te zien dat de gegevens aangeboden waren. Een week lang veranderde die status niet, totdat ik gisterenochtend ineens een sms van DPD kreeg dat de velgen diezelfde dag bezorgd zouden worden (in dit geval de Nexties).

Ze komen dan niet rechtstreeks uit China, maar via Duitsland. Dat heeft wellicht te maken met de tax prepaid keuze?
Wat ik me wel afvroeg, waarom verandert die tracking status een dikke week lang helemaal niet? Het pakket is in die tijd wel onderweg.
Op het moment dat ze in China verstuurd worden, gaat dat met een plaatselijke partner. Die meld het pakket al aan bij DPD (meestal in België, Puurs volgens mij). Die 'zien' hem dan en melden dat op de T&T, maar pakket is dus nog onderweg en gebeurt er niets. Zodra hij in België is zie je het pakket 'bewegen' en is hij met een paar dagen max. op bestemming.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn beide setjes, dus zowel van Nextie als LB, komen via dit adres in Duitsland:
SK Client
Am Grünen Weg 5
65451 Kelsterbach
Duitsland


Wielsetje met de Nextie velgen is inmiddels klaar dus wat mij betreft mogen de LB's ook bezorgd worden :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nou, ik zit op een pakje van Bike24 te wachten maar had per ongeluk GLS geselecteerd...de info daar wordt maar 1x per dag ververst en je krijgt geen tijd/dagdeel te zien, dat is praktisch middeleeuws als ze je zo laten wachten :-{
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

GLS pleurt bij mij ook pakjes gewoon voor de deur als er niemand thuis is :-{
Kwam gisteren thuis, er lag een pakketje in de mand van de fiets die toevallig voor de garagedeur stond en een ander pakketje stond gewoon op de mat voor de voordeur. En dat zie je gewoon liggen vanaf de straat.

Ik ga denk ik maar eens een briefje op de deur plakken: bij geen gehoor pakketten afgeven bij buren of pick-up punt maar niet laten liggen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie