Defecte E*thirteen dropper (en de afhandeling door Bikester)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rijkovich
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 25 maart 2010, 18:11
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF9 SL 2021 / Stanton Sherpa

In juli 2017 heb ik een E*thirteen dropper gekocht bij Bikester. Na al die enthousiaste verhalen over droppers wilde ik er ook een in mijn Stanton Sherpa. Na veel reviews lezen en een hoop onderzoek online besloot ik dat een E*thirteen dropper voor mijn de beste keuze was (simpele constructie/relatief betaalbaar)
De beste prijs vond ik bij Bikester.nl, ze hadden alle producten van E*thirteen met een flinke korting.

Na de pen gemonteerd te hebben heb ik er vorig jaar een aantal ritten mee gereden, niks bijzonders (vooral regio Arnhem/Posbank). In de winter heb ik maar heel weinig gefietst en de ritjes die ik reed waren op een andere fiets, de Stanton is de "mooiweer fiets".

Afgelopen maart is de Stanton weer de garage uit gekomen voor de eerste lente ritten. Tijdens de tweede rit voelde ik wat speling in de pen, het zadel draaide een beetje. Thuis even op onderzoek uit, de kop van de pen verwijderd. In de "binnenbuis" zit aan de achterkant een inkeping, waardoor de kop van de pen, doormiddel van een palletje, niet kan gaan draaien. Deze inkeping was duidelijk verbogen, het palletje had speling, het zadel kon dus draaien....

Een korte zoektocht via Google leerde mij dat dit probleem vaker voorkomt. Ik las meerdere reacties van bikers die een nieuwe binnenbuis hadden ontvangen van E*thirteen.

Ik heb vervolgens een mail gestuurd aan Bikester en uitgelegd wat er aan de hand was. Tevens het verzoek gedaan om contact op te nemen met E*thirteen, om dat dit een vaker voorkomend probleem blijkt.

Als reactie een mail ontvangen van Bikester, met het verzoek tot het beantwoorden van een flinke vragenlijst en het maken van foto's, heel begrijpelijk.
Dit heb ik de volgende dag naar ze gemaild, met daarbij tevens nogmaals het verzoek om contact op te nemen met E*thirteen.

Na een aantal weken kwam er weer reactie van Bikester:

"Wij moeten u helaas mededelen dat onze garantieafdeling aangeeft dat uw geval niet onder de garantie gereclameerd kan worden. Dit omdat het eruit ziet alsof het defect door externe krachten is ontstaan, bijvoorbeeld doordat u de zadelpen heeft laten vallen of er te veel gewicht op heeft gezet."

Ik heb hier op gereageerd dat ik niet akkoord ga met deze afwijzing. Tevens uitgelegd dat overbelasting en laten vallen deze schade niet had kunnen veroorzaken. En ook voor de derde keer aangegeven dat ze contact op moeten nemen met E*thirteen.

Toen ontving ik deze bijzondere mail:

"Hartelijk dank voor uw e-mail.

Thank you for sharing your thoughts with us.
We naturally stick to our initial judgment in this matter. After all, it was made by our technical experts with years of expertise.

Voor verdere vragen kunt u vanzelfsprekend bij ons terecht."

Toen zat er voor mij niets anders op dan een poging te wagen bij E*thirteen zelf. Ik heb het hele verhaal uitgelegd en dezelfde foto's toegevoegd.

De volgende dag al reactie van E*thirteen:

"thanks a lot for getting in touch. You are in the right place now and we are sorry that you have an issue with your seatpost. The worn keyway really doesn't look good and unfortunately it's not that easy to fix. But if you can leave your address and the copy from the invoice of the dropper, we are happy to send you a new dropper as replacement under warranty, because this shouldn't happened."

Inmiddels heb ik de nieuwe dropper in huis en is de oude onderweg naar E*thirteen/By the Hyve in Duitsland.
Hele snelle en goeie service van E*thirteen!

Ik kon het niet laten om nog even te bellen met Bikester. (dat had ik al eens gepoogd aan het begin, maar kreeg een bandje dat ze helaas niet aanwezig waren, midden op de middag?!?)
Ik kreeg Paul aan de lijn en heb gevraagd even naar mijn dossier te kijken. Vervolgens heb ik hem gevraagd waarom ze weigeren contact op te nemen met de producent. Daar had hij geen antwoord op, enkel "mijn collega heeft besloten dat niet te doen". Toen ik hem vertelde dat ik dat zelf wel gedaan heb en inmiddels een splinternieuwe (2018 model!) pen in huis heb, bleef hij wel even stil... Vervolgens vroeg hij wat ik nu verwachtte van Bikester.
"nou, niks, ik bestel nooit meer iets bij jullie. Maar misschien zouden jullie intern het een en ander moeten bespreken...."

Mijn conclusie:

Super service van E*thirteen!

Ik bestel nooooooit meer iets bij Bikester (of een van de andere webshops van dit duitse concern, waaronder Campz.nl)
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Goed dat je nog even hebt teruggekoppeld aan bikester. Er zullen er zat zijn die dat nooit meer doen, waardoor ze ermee weg blijven komen.

En een mooie nieuwe pen, nice job!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Oke dat is idd wel een slechte service van Bikester ja...
Met hun zogenaamde "Experts". Laat het aan de fabrikant over of die garantie verlenen of niet...
Te lui om even contact op te nemen.

Ik zou dit ook even in het Bikester topic plaatsen, is namelijk toch een ervaring met webwinkel..
Plaats reactie