RCWbikes ..

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Goedenavond,

De zaak lijkt mij nogal shady. Kon hier op het forum niks over vinden. Een of andere loods in Leeuwarden, maar wel leuke kortingen. Iemand ervaring hiermee? Ik verwacht eigenlijk niet zozeer service, aangezien de fiets 50km van Leeuwarden komt te staan. (ik woon in Leeuwarden en Lemmer). Maar ze lijken wel hele scherpe prijzen te hebben, waarvoor ik ook gelijk een vraag heb of het wat is. Ik heb mij namelijk meer gefocust op tweedehands momenteel, maar het vinden van een fiets in de buurt in de juiste maat met de juiste specs is tot nog toe lastig. En als ik het vergelijk met tweedehands, dan is is vergelijkbaars niet veel goedkoper, en dan moet je ook maar afwachten wat het is. Mijn oog is gevallen op het merk Sensa, na onderzoek lijken dat een prima merk te zijn, te vergelijken met Cube e.d. waar eerst mijn oog op viel.

Het gaat om deze fietsen:

Sensa Livigno TNT Tour 2015
Groepset: Mix Shimano 27-speed + XT Rear-derailleur + Shimano Hydraulic DiscBrakes
Stuur en nok: Supra SSL
Wielset: Supra MA Comp 29er
Banden: Schwalbe Smart Sam 2.1 K-guard 29er
Zadel: San Marco Era Power
Voorvork: RockShox XC28Mg TK 29 + Crown LockOut – 100mm
Rem: Shimano ( Disc)
Maten: 19 – 21 – 23
Prijs 847,-
Nu 551,-

Sensa Livigno TNT Sport 2015
Groepset: Mix Shimano SLX-10 + XT Rear-derailleur + Shimano M445 Disc brakes + FcM523
Stuur en nok: Supra SSL
Wielset: Supra MA Comp 29er
Banden: Schwalbe Smart Sam 2.1 K-guard 29er
Zadel: San Marco Era Power
Voorvork: RockShox XC30 TK 29 + Remote LockOut – 100mm
Rem: Shimano ( Disc)
Maten: 19 – 21 – 23
Prijs 953,-
Nu 619,-

Deze fietsen lijken mij een vrij neutrale zit te hebben. De TNT Sport iets minder, maar volgens mij nog niet een extreme racezit? Ben 25j maar helaas al rugklachten in mijn bovenrug. 19 inch lijkt mijn maat te zijn, 1.78m.

Ik hoor het graag.

Greets Tonny
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mijn indruk; als ik de website bekijk zou ik er niks bestellen, ruikt naar een boel gezeik.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

En inderdaad; zoek maar eens op het adres, dan komt de bagger al snel bovendrijven, ver vandaan blijven dit soort 'zaken'. Kennelijk ook al 3 jaar bezig om een pinapparaat te regelen, geen overschrijving mogelijk, dan weet je het wel.. als het te mooi lijkt om waar te zijn.. dan is het dat meestal ook.

Advies; doorsparen of een goede 2e hands zoeken. Dan hoef je niet af te wachten of het wat is maar houd je het in eigen hand.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zo das ook wel een hippe site... :-{
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik zie 'de Vos fietsen' staan.
Die zaak is heel bekend.... vanwege slechte service door een stel bullebakken en meer van dat soort klantvriendelijke eigenschappen.
Als het je die paar euro minder waard is, vooral doen.... ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Zodra er teveel negatieve reacties online verschijnen wordt de naam gewijzigd en verder gegaan met dezelfde praktijken, standaard aanpak, daarom altijd even verder kijken dan de naam. Naast "De Vos" kom ik er nog een aantal tegen, deze heeft zijn streken dus nog niet verleerd.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Ok thanks voor de reacties zover. Dat was uiteraard al een beetje mijn vermoeden.
Slechte service óók mbt tot garantie e.d. bedoelen jullie dan?
Toch nog maar even geduld hebben tot er iets leuks op marktplaats komt.

Maar nu even voor mijn nieuwsgierigheid deze vraagstelling met als voorbeeld: Sensa Livigno TNT Tour 2015 €551
1. Ik koop deze fiets bij RCW. Verwacht geen service om een spaak te spannen. Maar dus zeer waarschijnlijk ook ellende mocht iets m.b.t. garantie gebeuren?
2. Ik koop op marktplaats iets vergelijkbaars, wil graag een 29er met circa zelfde specs. Vraagprijs ligt dan vaak ook al rond de prijs van de TNT fiets. Ook geen service, en je hebt natuurlijk al een fiets met slijtage. Misschien nog garantie mocht de fiets vrij jong zijn? Al lees ik wel dat dit bij sommige merken niet overdraagbaar is?
3. Ik koop bij een internetaanbieder zoals bij Canyon. Stap voor €699 in, waarbij de afmontage al minder is als bovenstaande. Zij hebben goede service mbt garantie. Maar ook hier geldt, een spaak aanspannen wordt wat omslachtig. En de vraagprijs ligt natuurlijk hoger.

Nogmaals, ik ben heus niet naief. Maar bovenstaande vraagstelling speelt wel door mijn hoofd ivm met de hoge korting, en dat met deze fietsen an sich niks mis is.

Ik hoor het graag (Y)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Als je niet precies weet wat je wilt, je nu al rugklachten hebt en nog niet erg bekend ben met materiaal, wat ik toch een beetje lees tussen de regels door, moet je daar niets willen kopen. Voor een klein iets als een wiel natrekken kun je bij elke bikeshop terecht en kost allemaal niet de wereld, bij deze zaak kun je na aankoop, áls het al goed is en je niet bij voorbaat al genaaid wordt nergens meer voor terecht (zie de diverse fora...). Ik zou in jouw geval lekker in de buurt kijken voor een instapper of naar een Canyon (of vergelijkbaar) kijken, al wil je met je rug misschien ook wat assistentie bij het afstellen, dat doet een lokale fietsenzaak er vaak bij. Je bent wellicht niet naief maar een tikkeltje eigenwijs, geen slechte eigenschap, maar in dit geval zou ik er niet teveel op leunen.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Ik ben inderdaad eigenwijs, vandaar dat ik mijzelf indek door eerst hier op het forum te vragen. :)
Dus nogmaals dank voor je nuttige advies!

Heb wel het idee dat ik niet echt veel keuze heb rond Lemmer qua lbs'sers. Was al wel even bij Haico Bouma langs geweest in Oudehaske. Zal nog is even flink los op google.

Heb inderdaad de ballen verstand van het materiaal, los van wat ik hier op het forum geleerd heb. Maar ik lees vaak minimaal Deore, wat al niet in mijn budget past. Maar met tweedehands zit ik weer dat ik er geen verstand van heb ^_^. Heb helaas ook geen bekenden die mountainbiken. Had overigens wat betreft een nieuwe mijn zinnen gezet op een Cube Analog 2016. Momenteel het uiterste voor mijn budget.

Wat betreft Canyon, enig idee of de 2016 Grand Canyon instapper weer te koop komt? Sinds de introductie van 2017 zijn deze van de site, terwijl er de dagen daarvoor nog wel voorraad was.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ervaring bij Vos is dat alles moeizaam (lees vervelend) gaat, behalve betalen....
Ik snap je overwegingen, maar kijk ook of de Livigno wel 'up to date' is. Vos had vaak hele overjarige overjarige modellen. Canyon is een optie maar MP ook. Check trouwens ook Ebay eens. Ook daar zijn er winkels in de weer die soms hele aantrekkelijke aanbiedingen hebben. Natuurlijk niet in de cheapy no-name of chineese carbonnen fietsen trappen ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Sandormulder
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 november 2016, 20:48

Vandaag toch een fiets gekocht bij RCWBikes. Even in t kort mijn ervaring. Naar aanleiding van alle reacties die ik her en der gelezen had over Vos en RCWbikes was ik van te voren behoorlijk argwanend. Wat ik uit alle reacties wel had begrepen, was dat je goed beslagen ten ijs moet komen en niet al te hoge verwachtingen qua service moet hebben. Ik had mij ruim verdiept in mijn keuze; een 2016 Sensa Livigno tnt sport in 21". Volgens de site van RCWbikes was deze beschikbaar. In de loods (winkel kan ik t niet noemen) werd ik vriendelijk geholpen. Helaas bleek de 21" net verkocht. Afgesproken dat ik een belletje zou krijgen als de koper niet op zou komen dagen. Anders zou er een 2017 voor mij besteld worden. Daags na mijn bezoek werd ik gebeld dat
er een nieuwe fiets voor mij onder weg was en dat ik deze de week erop af kon halen. Bij het afhalen werd de fiets keurig en vlot ( onder t genot van een bakje koffie) klaargemaakt. Ik kan niet anders zeggen dat ik prima geholpen ben. Ik kan nog geen oordeel geven over de service. Zodra ik voor een beurtje langs ben geweest, zal ik mijn ervaring delen.
Voorlopig deel ik de mening dat je beste een fiets bij RCWbikes kunt kopen, mits je maar precies weet wat je wilt.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Zo zie je maar. Soms kan het ook meevallen.
Veel succes met je aanwinst.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Veel plezier met je nieuwe bike en we hopen allemaal dat je geen aanspraak hoeft gaan maken op de garantie..... ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Dat hopen we natuurlijk bij iedereen!! :-q :-D
Lekker vies is niet bah...
Plaats reactie