Goed geprijsde overjarige MTB's - Rijwielshop Elfring

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Op Marktplaats kwam ik vanavond deze tegen: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... nieuw-29er

Leuke fiets, maar de voorvork lijkt niet thuis te horen in de fiets; ander type en de veerweg is zeker geen 120 of 130mm.
In de advertentie wordt er niks over gezegd, ik ben een beetje wantrouwig vanwege een review die ik op fiets.nl tegenkwam over deze winkel (verkoop van een imitatie fiets). Kan ik deze fiets met deze vork rijden of merk je daar veel van qua zithouding?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb mijn recente Rocky Mountain daar gekocht een prima te vertrouwen zaak al moet je niet verwachten dat vader en zoon hoog fiets technisch onderlegd zijn.

Als deze mannen een zwendel zaakje hadden met nepfietsen hadden ze in de afgelopen 15 jaar niet meer bestaan door alle rechtzaken.

Ik vermoed dat de zaak deze fiets zelf heeft afgebouwd met overgebleven onderdelen. Fox 32 met 100mm veerweg zou ik ook niet snel rijden op dit frame.

Maar de zaak zelf is echt wel te vertrouwen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Johnny Hoogmoed schreef: za 29 januari 2022, 00:07 Op Marktplaats kwam ik vanavond deze tegen: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... nieuw-29er

Leuke fiets, maar de voorvork lijkt niet thuis te horen in de fiets; ander type en de veerweg is zeker geen 120 of 130mm.
In de advertentie wordt er niks over gezegd, ik ben een beetje wantrouwig vanwege een review die ik op fiets.nl tegenkwam over deze winkel (verkoop van een imitatie fiets). Kan ik deze fiets met deze vork rijden of merk je daar veel van qua zithouding?
Er is een levendige handel in nep carbon Santa Cruz framesets (net als ook Specialized/S-Works) maar dit is een aluminium dus dat dat lijkt me minder zorgwekkend. Die vork is inderdaad de verkeerde kleurstelling en verkeerde model (zou een 34 moeten zijn met 130mm). Ik zou 'm laten staan.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vraag eens wat hij kost zonder vork ;)

Dan zet je er zelf een 140mm vork in met 34 of 35mm poten.
Zoiets:
https://www.bike-components.de/es/RockS ... 21-p76080/

Model met Charger (Yari, Pike Lyrik) zou nog beter zijn
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

ThaSingleTrackMastah schreef: za 29 januari 2022, 17:26 Vraag eens wat hij kost zonder vork ;)
Al gevraagd, geen reactie ;). Ik denk ook dat t een prima winkel/handel is; veel goeie reviews - maar dit voelde beetje vreemd.
Oh well. Kopen en een andere vork erin; neen. Zo'n fiets wordt voor een groot deel gemaakt door de vork (vind ik). En €2000 uitgeven aan een hardtail om er gelijk €700 euro aan te verspijkeren, dan koop ik liever iets anders. Leuk dat er Santa Cruz op staat, maar uiteindelijk is't ook maar een (overpriced) hardtail met een 13 in een dozijn geo.

Overigens is de reden dat ik dit hier post, ik het jammer zou vinden als iemand in een roes van 'oh wauw, ik kan een Santa Cruz betalen' het ding koopt, om er naderhand achter te komen dat de voorvork het hele ontwerp van die fiets teniet doet.
(Inderdaad, ik schat het bereik van dit forum erg hoog in :lol:)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

SC geeft zelf 130/140mm op voor de huidige Chameleon.
Dus de gemonteerde vork past totaal niet bij de fiets, waarschijnlijk zit je continu met je pedaal aan de grond... (nog los van de andere nadelen).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie