H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

daanwtb schreef: di 9 november 2021, 16:12 Ik heb ook een afspraak staan bij deze heren, maar na de reacties hier begin ik toch te twijfelen. Wilde voor deze Cube gaan kijken https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... sPage=home

Ben nu bang dat ik een kat in de zak koop. Qua afmontage voldoet dit wel aan mijn wensen, maar ik kan op basis van de foto's weinig over de status zeggen.
Uh volgens mij was de adviesprijs in 2018 niet veel hoger, dus hij is wel lekker waardevast :-D
Ik zie her en der best wel wat gebruiksschade, maar het is immer een mountainbike. Twijfel of de nieuwe cassette op de foto lijkt de grootste krans niet helemaal fris uit de verpakking. Ketting is in ieder geval niet nieuw.
Maar inderdaad denk goed na
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

--- Dit bericht is verwijderd --- Rogier
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

--- Dit bericht is verwijderd --- Rogier
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

--- Dit bericht is verwijderd --- Rogier
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik zie niets meer dan een paar ondernemers die in een gat in de markt zijn gesprongen wat er op dit moment is.
Ik vermoed dat ze flink veel fietsen verkopen en dan zal er inderdaad wel eens een slechte tussen zitten.
Nadeel is altijd dat alleen de klagers heel hard roepen en het dan dus lijkt alsof iets heel slecht is, wat zeker niet de waarheid hoeft te zijn.
Mensen die tevreden zijn hoor je zelden, want die vinden dat normaal.
Ik denk dat je daar prima een fiets kan kopen als je je ogen en je verstand maar gebruikt.
Volgens mij niet anders dan dat je een 2e hands auto koopt. Daar moet je ook je ogen en je verstand voor gebruiken.
Als je geen verstand hebt van MTB’s dan is het niet handig om ergens een 2e hands MTB te kopen.

Ik heb mijn MTB verkocht aan H&B Exclusive en dat ging gewoon prima. Een hele beleefde meneer kwam langs en heeft de fiets getest en gewoon netjes de vraagprijs betaald.
Er is helemaal niks mis met mijn MTB en die zullen ze gewoon op de site verkopen zonder er iets aan te doen. Zoals ieder bedrijf zullen ze daar een bepaalde marge opzetten. Dat is de beloning die je krijgt voor het risico van ondernemen. Degene die mijn MTB koopt heeft daar een hele goede fiets aan waar je nog lang op kan fietsen zonder zorgen.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

--- Dit bericht is verwijderd --- Rogier
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

--- Dit bericht is verwijderd --- Rogier
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

--- Dit bericht is verwijderd --- Rogier
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Korte modbreak - graag de reacties in dit topic baseren op eigen ervaringen met H&B. Speculeren over de mogelijke ervaring van een ander voegt niet veel toe.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

Louche zaak met een luchtje wat mij betreft.

Ik ben er dinsdag geweest voor een Procaliber. Het zijn inderdaad "snelle gasten" die (n=1) nauwelijks verstand hebben van wat ze verkopen.

Maar ze kunnen er een Tesla van rijden, dus ze doen wat goed. Fietsen komen oa uit het buitenland zag ik. Ze zijn niet goedkoop, en ik denk dat ze veel stuks verkopen. Doelgroep zal waarschijnlijk de noob zijn die graag NU een fiets wil en geen zin heeft Marktplaats af te struinen.

Fietsen die ik gezien heb zien er prima uit (schoon, remt en schakelt top), maar zou adviseren echt goed te kijken wat je koopt. In dit geval een enorme kras onder de chainstay, niks van vermeld in advertentie, heel slordig.

Garantie zou ik niks van verwachten, tenminste niet als het het frame oid betreft. En onderdelen zijn snel buiten garantie. Ze zeggen dat ze de eerste eigenaar kunnen contacteren, maar daar vertrouw ik niet op. Ze wekken de schijn van zekerheid, maar heb daar zelf mijn bedenkingen bij.

Ik geef mijn geld liever aan een goede "normale" fietsenmaker, jammer dat die er meestal bekaaid afkomen bij de verdeling van nieuwe modellen door de OEM.
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

Binnen drie uur na bovenstaande post al een sms van de directie of ik wil rectificeren of verwijderen.

Lijkt me niet verstandig om de tekst hier te posten. Maar deze sms versterkt mijn initiële ervaring en slechte gevoel.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Bizar, het staat je namelijk vrij om hier je ervaringen te delen. Zoals eerder te lezen houden we er als moderators toezicht op dat er men zich in dit topic zoveel mogelijk beperkt tot eigen ervaringen. Dat er desalniettemin door dit bedrijf op zo'n manier contact opgenomen wordt met een poging om dit soort reacties aan te passen is naar mijn mening uiterst dubieus.

Voor de duidelijkheid: Ik weet niet hoe H&B aan je telefoonnummer is gekomen (gezien dat ze je een sms hebben gestuurd) maar ter info: Het forum verstrekt op geen enkele manier informatie van de gebruikers aan derden.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

skimons schreef: zo 5 december 2021, 11:10 Binnen drie uur na bovenstaande post al een sms van de directie of ik wil rectificeren of verwijderen.

Lijkt me niet verstandig om de tekst hier te posten. Maar deze sms versterkt mijn initiële ervaring en slechte gevoel.
Kom maar op met die tekst!
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

Dat mijn nummer hebben is niet zo gek, ik heb ze gebeld om een afspraak te maken om een fiets te bekijken en mijn post is direct aan die afspraak te linken (obv de fiets).
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Ik kreeg al direct een pb via Facebook of ik mijn posting wilde verwijderen op Facebook. Want ze konden me juridisch aanpakken. En zouden ze.ookndoen met alle andere mensen hier op het forum.

Diegene die dat doet is een bluf kikker die denkt dat als hij maar genoeg schreeuwt mensen er van schrikken en doen wat ie zegt. Helaas zijn mensen niet zo bang voor een brulkikker🖕🤨
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gesloten