bike-discount.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

de laatste maanden heb ik serieus veel besteld bij Bike Discount en dat ging altijd redelijk vlot, maar de laatste 2 bestellingen gaan echt traag. Maandagochtend spulletjes besteld, nu nog geen melding dat het is ingepakt en klaar voor verzending. Bestelling hiervoor duurde ook al 5 dagen tussen bestellen en verzenden. Nu zijn we wellicht verwend en geven ze op de site ook aan dat het wat langer kan duren, maar toch maar even een waarschuwing hier dat het wat langer duurt de laatste tijd :-?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Bij veel websites krijg je naast de rekening ook een formulier om de order te annuleren of retour te sturen. Ook bij bike-discount, maar wat mij opviel is dat er bovenaan "concellation form" staat. Nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij moet dat cancellation zijn.

Nu vraag ik mij af hoe lang dit al fout staat. Mijn order is van vorige week vrijdag (overigens nog niet binnen). Maar misschien is het wel eens leuk om naar oudere orders te kijken. Ik heb die zelf alleen niet, omdat ik zelden iets koop hier
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Valt me op dat Shimano-producten bij deze shop, maar sowieso ook bij andere Duitse (en Nederlandse shops), erg duur zijn geworden. "Vroeger" betaalde je in Duitsland fors minder dan de adviesprijs voor bijvoorbeeld je schijfremmen, pedalen, cassette of ketting, maar er lijkt nu zowel in NL als DE weinig korting meer op de adviesprijs te worden gegeven en lijkt Duitsland zelfs nog duurder dan Nederland

Zou dit te maken hebben met de huidige schaarste of wil Shimano misschien sowieso dat er minder gestunt wordt hun prijzen? (net zoals je bijv Sidi en Assos ziet)
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Lijkt me de schaarste. Onder het mom van beter duur te koop dan niet. En omdat het toch wel verkocht wordt.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Aanhakend op de dure Shimano parts: in plaats van mn hele XT 10sp. cassette te vervangen heb ik een paar losse kransjes gekocht (leken hier wel goedkoper (ong €3,75 ps) dan elders maar heb niet heel lang gezocht). Samen met een bottom bracket het ik ze afgelopen woensdagavond besteld en stond DPD tot mijn grote verbazing al vrijdagmiddag voor mijn deur. Binnen 2 dagen dus!

Nu nog kijken hoe het bevalt om een deel van de kransje te vervangen maar dat is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor het weekend besteld en maandag in huis. Ik zocht een vervanger voor mijn steekas. Eentje met een hendel waar ik dus geen inbus voor nodig heb, want dat vind ik maar geköt.
De maatvoering steekt nogal precies. Mijn vragen werden secuur beantwoord en ze hebben voor de zekerheid nog even met Sram-Maxle contact opgenomen om voor mij te checken of het het juiste product was.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Iemand recente ervaringen met de after sales support van Bike Discount?

Heb een set Hayes Dominion remmen besteld, maar die hadden echt nooit door de kwaliteitscontrole bij Hayes mogen komen. Natuurlijk kwam ik daar pas echt goed achter nadat ik ze gemonteerd, ingekort en ontlucht had. Hendelklemming blijkt niet echt rond, en erger nog, verschillende boutjes zitten veel en veel te hard vastgedraaid, waaronder die van de bitepoint adjust, zijn daardoor al half of helemaal dol, waardoor ik ze met geen mogelijkheid los krijg (veelal met microscopisch kleine en lage koppen ook, 2 mm imbus snoeihard vastgedraaid met een lading loctite erop, waarom Hayes??).

Natuurlijk BD gebombardeerd met emails, maar het blijft vooralsnog angstvallig stil. Zijn ze in de regel net zo goed met service als Bike24?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb goede ervaringen met hun retourservice. No questions asked en gratis retour als het product 75,- of meer heeft gekost, dacht ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DaanJ schreef: do 30 september 2021, 15:34 Iemand recente ervaringen met de after sales support van Bike Discount?

Heb een set Hayes Dominion remmen besteld, maar die hadden echt nooit door de kwaliteitscontrole bij Hayes mogen komen. Natuurlijk kwam ik daar pas echt goed achter nadat ik ze gemonteerd, ingekort en ontlucht had. Hendelklemming blijkt niet echt rond, en erger nog, verschillende boutjes zitten veel en veel te hard vastgedraaid, waaronder die van de bitepoint adjust, zijn daardoor al half of helemaal dol, waardoor ik ze met geen mogelijkheid los krijg (veelal met microscopisch kleine en lage koppen ook, 2 mm imbus snoeihard vastgedraaid met een lading loctite erop, waarom Hayes??).

Natuurlijk BD gebombardeerd met emails, maar het blijft vooralsnog angstvallig stil. Zijn ze in de regel net zo goed met service als Bike24?
Dit topic is voor Bike-Discount.
Jij schrijft Bike Discount, dus zonder streepje.
Beide shops bestaan, maar nemen natuurlijk geen service verzoeken aan van elkaar.
Je bent niet de eerste die hiermee de fout in gaat, dus welke is het ?

https://www.bike-discount.de/
https://bikediscount.de/
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

ThaSingleTrackMastah schreef: do 30 september 2021, 20:41
Dit topic is voor Bike-Discount.
Jij schrijft Bike Discount, dus zonder streepje.
Beide shops bestaan, maar nemen natuurlijk geen service verzoeken aan van elkaar.
Je bent niet de eerste die hiermee de fout in gaat, dus welke is het ?

https://www.bike-discount.de/
https://bikediscount.de/
Die van het topic natuurlijk ;) Wist niet eens dat die andere zonder streep nog altijd in business waren.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Kapitein Iglo schreef: do 30 september 2021, 18:34 Ik heb goede ervaringen met hun retourservice. No questions asked en gratis retour als het product 75,- of meer heeft gekost, dacht ik.
Bijna je antwoord gemist! Dat klinkt op zich veelbelovend. Even afwachten wat ze zeggen maar. Duurt lang alleen :)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je hebt ook wel een serieus probleem aangekaart. Je spullen zijn al gemonteerd en je hebt een klacht over de kwaliteitscontrole van de fabrikant
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

bert l. schreef: vr 1 oktober 2021, 11:32 Je hebt ook wel een serieus probleem aangekaart. Je spullen zijn al gemonteerd en je hebt een klacht over de kwaliteitscontrole van de fabrikant
True dat, helaas dingen waar je pas achter komt als je er echt mee bezig bent. Gelukkig heb ik ze al doende steeds op de hoogte gehouden. Sturen me net of ik ze aan ze wil retourneren, dus dat gaan we doen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ook net reactie van Hayes zelf gekregen. Die zeggen na mijn foto's "we sturen je een nieuwe hendel op". Netjes! Dan stuur ik ze natuurlijk niet meer op naar BC :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Good things come to those who wait!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie