bike suspension .nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

DuReal schreef: do 8 april 2021, 13:21 Zolang alles zo als gepland gaat is het allemaal prima maar zodra er zaken tegen gaan zitten dan laat de communicatie en service veel te wensen over.
Was ook mijn ervaring, communicatie en service is ronduit slecht. Voor mij 1x nooit meer.

Wat ie nu bij Juan flikt is gewoon belachelijk. Niet slim ook, in dit "online reviews" tijdperk.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik heb een minder goed gevoel overgehouden n.a.v. een service van mijn 32 Fox Factory Float FIT Terralogic. 10 jaar lang had ik al mijn Fox vorken jaarlijks bij Sabma laten servicen; soms ging het uitstekend, soms goed en soms ging het behoorlijk mis. Op advies van mijn dealer dit keer bikesuspension geprobeerd. Via mijn dealer de vork naar hen toegestuurd. Na 2 weken gevraagd wat de stand van zaken was en kreeg te horen dat er wat problemen zijn om de vork dicht te krijgen. Twee dagen later plotseling het bericht van mijn dealer dat ik de vork kon ophalen. Kreeg wel een rekening van meer dan 200 Euro. Dat kwam voor mij wat onverwacht, mede omdat de vork gewoon prima werkte toen ik deze naar hen toestuurde voor de jaarlijkse service. De eerste 2 weken wat problemen met de afstelling gehad; de vork leek minder soepel in en out te veren en voelde heel stug. Kort contact met hen opgenomen en werd mij verteld dat dit niets bijzonders is na een onderhoudsbeurt (deze ervaring was voor mij nieuw; al mijn vorken, Rock Shox of Fox, voelden naar een service steeds als nieuw). De vork hoorde bij mijn HT. Kort daarna kocht ik een fully en ben een 7 maanden lang alleen maar met de fully onderweg geweest. Toen ik weer de HT pakte zag ik dat de terralogic helemaal niet meer werkte (vork veerde gewoon in zoals zonder terralogic). Kontakt opgenomen met bikesuspension en werd me verteld dat i) een probleem met de afdichting of druk zich zeker binnen de 3 maanden periode openbaart; ii) er geen garantie meer op zit (garantieperiode is 3 maanden); iii) dat er geen onderdelen voor de terralogic meer te krijgen zijn op de markt; iv) dat ik de vork wel na ze kan toesturen en dat ze met een voorstel komen hoe nu verder (wel op mijn rekening).

Kan ik klagen over bikesuspension? Misschien niet. 3 maanden garantie had ik kunnen weten. Wat me wel opvalt is hoe snel men zich terugtrekt op de garantieperiode als het mis gaat en dat er geen ruimte is voor individuele gevallen. In feite ben ik met de bike sinds de onderhoudsbeurt geen 200 km gereden; de bike stond gewoon in de garage omdat ik met de fully onderweg was. Nu kan ik me voorstellen dat een bedrijf hier niets me kan en zeker niet kan controleren of dat wel of niet klopt. Misschien hebben ze regelmatig met klanten te maken die alles beweren om aanspraak te kunnen maken op een kostenlose reparatie. Maar ik hoopte toch op meer klantenvriendelijkheid, zeker gezien de kosten van de onderhoudsbeurt. Voor mij wordt de kwaliteit van een bedrijf pas dan duidelijk op het moment dat zich een probleem voor doet. Snelle levering/reparatie of goede communicatie vind ik minder belangrijk.

Dat er geen onderdelen voor de terralogic meer te krijgen zijn vind ik persoonlijk een schandaal en hiervoor is Fox verantwoordelijk. De bike werd in 2016 gekocht. De volgende keer zal ik dus goed over nadenken of ik weer een Fox vork koop.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

rokl schreef: do 8 april 2021, 19:22 Voor mij wordt de kwaliteit van een bedrijf pas dan duidelijk op het moment dat zich een probleem voor doet. Snelle levering/reparatie of goede communicatie vind ik minder belangrijk.

Dat er geen onderdelen voor de terralogic meer te krijgen zijn vind ik persoonlijk een schandaal en hiervoor is Fox verantwoordelijk.
En toch, net als in het geval van Juan, laat de communicatie wel degelijk te wensen over. Als bedrijf in die markt wéét je dat de onderdelen voor een bepaald model niet meer leverbaar zijn of lang op zich laten wachten. Als je zoiets niet kan servicen, moet je de klus niet aannemen.

En ik mis in jouw verhaal ook wat er dan wel met de vork gedaan is, terwijl er geen parts te krijgen waren? Ik krijg het idee dat de vork zo, snel en met de franse slag, weer in elkaar is gezet zonder schoonmaken en/of smeermiddelen, maar wel een dikke rekening sturen... Heb je dat ding naderhand nog wel eens open gehad?

En dat van Juan...zeggen dat er geen parts te krijgen zijn en zo een nieuwe dropper verkopen? Juridisch zal het vast wel correct zijn maar dit soort truken gebruiken ze in de louche autohandel ook...Jet Cars is er niets bij :roll:
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

hmmm.

Ik woon in midden Limburg en was eigenlijk ook op zoek naar een bedrijf (liefst "in de buurt") wat mijn vork en demper kan servicen. Bikesuspension.nl leek me wel ideaal. Het ligt immers net aan de ander kan van Eindhoven en is qua afstand goed te doen.
Maar als ik dit soort fratsen lees heb ik al geen zin meer. Van dit soort bedrijven heb ik m'n buik vol.

Heeft iemand ervaring met een ander bedrijf in mijn regio (Limburg of Z.O. Brabant)?

Of anders misschien toch nog maar eens een paar YT filmpjes bestuderen en beoordelen of ik er zelf aan durf te beginnen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wil je een bedrijf in de buurt of een bedrijf met service? Ik wil dat laatste.

Onderhoud aan demper, vork en dropper, zelf doen? Ja dat vond ik leuk.
Nu vind ik service en daarvoor betalen leuker :-q Want ik weet dat het in 1x goed is. En mocht het onverhoopt toch tegen zitten dan is er service, reële service. Voor een reële prijs.

O je wilt weten waar :bier: in Rhenen.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Jurriaan schreef: do 8 april 2021, 22:50 Wil je een bedrijf in de buurt of een bedrijf met service? Ik wil dat laatste.
Liefst beide. (Waarbij in de buurt een relatief begrip is. Oirschot ligt ook niet bepaald naast de deur).
Ik ga een vork liever effe brengen dan opsturen. Dat is de reden.
Maar als er "in de buurt" geen "geschikt" bedrijf is, dan vind ik service inderdaad belangrijker dan de afstand.

Onderhoud aan demper, vork en dropper, zelf doen? Ja dat vond ik leuk.
Nu vind ik service en daarvoor betalen leuker :-q Want ik weet dat het in 1x goed is. En mocht het onverhoopt toch tegen zitten dan is er service, reële service. Voor een reële prijs.

O je wilt weten waar :bier: in Rhenen.
Ik heb meestal tijd voldoende. En ik vind het leuk om onderhoud zelf te doen en te leren wat ik nog niet kan.
Als ik denk dat de kans dat er iets fout gaat erg klein is dan wil ik er best een keer zelf aan beginnen. Mocht dat niet het geval zijn dan betaal ik met alle plezier voor die service uit te besteden.

Dank voor je tip. Ik ga MTB Works noteren.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2198
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Als je service wilt, moet je de vork naar tftuned sturen. Die zitten wel in de UK, helaas. Over bike suspension heb ik 1 ervaring, ze hebben mijn oude Fox redelijk gefixt, maar vragen worden of niet, of heel laat beantwoord. Dat is echt jammer.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

TenZNL schreef: do 8 april 2021, 22:04
rokl schreef: do 8 april 2021, 19:22 Voor mij wordt de kwaliteit van een bedrijf pas dan duidelijk op het moment dat zich een probleem voor doet. Snelle levering/reparatie of goede communicatie vind ik minder belangrijk.

Dat er geen onderdelen voor de terralogic meer te krijgen zijn vind ik persoonlijk een schandaal en hiervoor is Fox verantwoordelijk.
En toch, net als in het geval van Juan, laat de communicatie wel degelijk te wensen over. Als bedrijf in die markt wéét je dat de onderdelen voor een bepaald model niet meer leverbaar zijn of lang op zich laten wachten. Als je zoiets niet kan servicen, moet je de klus niet aannemen.

En ik mis in jouw verhaal ook wat er dan wel met de vork gedaan is, terwijl er geen parts te krijgen waren? Ik krijg het idee dat de vork zo, snel en met de franse slag, weer in elkaar is gezet zonder schoonmaken en/of smeermiddelen, maar wel een dikke rekening sturen... Heb je dat ding naderhand nog wel eens open gehad?

En dat van Juan...zeggen dat er geen parts te krijgen zijn en zo een nieuwe dropper verkopen? Juridisch zal het vast wel correct zijn maar dit soort truken gebruiken ze in de louche autohandel ook...Jet Cars is er niets bij :roll:
Op de rekening stond: "Onderhoud Fox 32, complete rebuild kit en vacuum afpersen."
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Vacuum afpersen? :bier:

Contradictio in terminis..
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb alleen ervaring met spullen bestellen. Dat gaat best goed en ze zijn niet duur in verhouding tot bijvoorbeeld Duitse webshops. Maar doe het onderhoud zelf dus kan niets over service zeggen. Wel over contact. Als je ze belt en er wordt niet opgenomen bellen ze netjes terug.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

RuudRuud schreef: wo 14 april 2021, 11:47 Vacuum afpersen? :bier:

Contradictio in terminis..
Moet je tegen bike suspension zeggen :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Iemand onlangs nog wat besteld hier? Ik heb op de 16de 2 Wolfpack Speed 2.4 besteld maar tot op heden nog geen reactie na mijn bevestigingsmail.
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

sieger schreef: do 22 juli 2021, 11:35 Iemand onlangs nog wat besteld hier? Ik heb op de 16de 2 Wolfpack Speed 2.4 besteld maar tot op heden nog geen reactie na mijn bevestigingsmail.
Bel ze even op. Ze zitten midden in een verbouwing. Geen excuus maar ik heb de ervaring dat je met bellen gelijk een goed antwoord krijgt.
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Pakketje scheen retour verzonden te zijn. Is vandaag opnieuw opgestuurd hopelijk morgen binnen 🤙😀
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Zijn vaklui bij Bike suspension, ze verlenen goede service aan welk merk dan ook van Fox tot Rockshox van X-fusion tot Manitou, doen ze allemaal vakkundig en snel. :-q
Plaats reactie