2x Trek Fuel EX 8 gestolen!!

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
InlineBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 9 december 2008, 00:02
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 - 2010
Contacteer:

Hoi allemaal,

Tweede Pinksterdag hebben wij de Ardennes Trophy gereden in Theux. Op de terugweg hebben we wat gegeten bij v.d. Valk in Stein (L). Auto met de twee bikes (met kettingslot aan elkaar vast) op de fietsendrager achtergelaten op het drukke gedeelte van de parking. Volop in het zicht. :-{

Teruggekomen bij de auto bleken beide bikes gestolen te zijn. Zoals jullie begrijpen waren en zijn we daar flink ziek van geweest. Vandaar dat ik eigenlijk nu pas een posting doe op het forum.

Het gaat om de volgende bikes:
Trek Fuel Ex8, 2009, zwart/wit, 19.5 inch, Framenummer: WTU23590465D
Trek Fuel Ex8, 2009, zwart/wit, 17.5 inch, Framenummer: WTU141G0019D

Het wordt een speld in de beroemde hooiberg, maarja, wie weet komt iemand ze tegen.

Groetjes,
InlineBiker
Wacht op mij!
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

aahhh DAMNN!

Kzag jullie nog na terugkomst... en nu dit :-{ :-{

Ik zal ogen open houden, ook op mtb.be (plaats daar ook gezocht advertentie :-q )!

Die gasten ophangen aan de hoogste boom!
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Wat een ontiegelijke smerige kalote streek ook weer... :evil: :evil:
Lef hebben hoor, op een open parkeerplaats in het zicht :-{

Meld het eventueel ook op http://www.mtb-news.de" onclick="window.open(this.href);return false; (forum gedeelte links bovenin) en op http://www.dirty-pages.net" onclick="window.open(this.href);return false;.
EDIT: Ik heb HIERO een berichtje op mtb-news.de bij gestolen bikes beplaatst voor je.

Zijn er misschien nog onderdelen die jullie hebben aangepast op de fietsen wat niet orgineel is??
Hebben jullie misschien ook wat foto's van de fietsen??

Stel dat in het ergste geval... je de fietsen niet vind (zoals bij ons destijds dus het geval :evil: ) Kun je een gedeelte op je reisverzekering verhalen, ik meen € 2500,-. Ik heb dit bedrag meteen verhoogt tot € 5000,- omdat dit per jaar niet heel veel duurder is.

Ik zal mijn ogen uiteraard open houden, en ik wens jullie veel succes met zoeken. Hopelijk kom je ze tegen man :(
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
fuel_80
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 13 december 2006, 19:18
Contacteer:

Dammm, dat is lef hebben om dat op deze parkeerplaats op een zondagmiddag te doen :o .
Aangezien ik nogal in de buurt woon zal ik mijn ogen ook eens open houden ;).
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

mtbdriver schreef:
Stel dat in het ergste geval... je de fietsen niet vind (zoals bij ons destijds dus het geval :evil: ) Kun je een gedeelte op je reisverzekering verhalen, ik meen € 2500,-. Ik heb dit bedrag meteen verhoogt tot € 5000,- omdat dit per jaar niet heel veel duurder is.
Ik ben geen verzekeringsexpert, maar in mijn zoektocht naar een fietsverzekering vorig jaar kwam ik erachter dat fietsen bij verreweg alle reisverzekeringen maar tot 500 euro vergoedt worden mits voorzien van een slot met een bepaalde veiligheid. En dan moet je ook nog of een doorlopende reisverzekering hebben of een reisverzekering hebben afgesloten voor de marathon (en dan ook alleen als je een accomodatie of camping hebt geboekt). Je kunt dit verhogen tot 2500 euro echter tegen hoge kosten bij een doorlopende reisverzekering.

Een assurantienkantoor raadplegen is in dit geval verstandig (die kunnen je adviseren), net als aangifte doen bij de politie. (hoop dat je dat al hebt gedaan aangezien je een meldingsplicht binnen 48 uur hebt bij de meeste verzekering).

Succes met de zoektocht!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik ken iemand die zijn fiets als motor heeft laten verzekeren. Dan is de uitgekeerde waarde wel reeel.

Misschien een idee?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
InlineBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 9 december 2008, 00:02
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 - 2010
Contacteer:

Thanks mannen! We hopen deze week uitslag van de reisverzekering te krijgen. Tot die tijd duimen we maar!

We hebben ondertussen wel al nieuwe fietsen gekocht. We laten niet onze hobby verzieken, door dat soort figuren! We hopen ze één dezer dagen alweer te kunnen rijden. Limburgs Mooiste is voor mij net te vroeg. Mijn gekneusde ribben denken er niet over om zaterdag alweer op de fiets te zitten. :~ Caroline gaat hem wel rijden! :-q

De fietsen waren in principe standaard. Beide fietsen hadden Ergon barends.
De 17.5 was voorzien van een Polar CS100 hartslagmeter (2 dagen oud).
Op de 19.5 zit op het stuur een GPS kogel.

Op onderstaande foto was mijn bike 1 dag oud...

Afbeelding
Wacht op mij!
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

byorka schreef:Ik ken iemand die zijn fiets als motor heeft laten verzekeren. Dan is de uitgekeerde waarde wel reeel.

Misschien een idee?
Ja totdat je aangeeft dat je fiets is gestolen bij de vezekering en dan keert de verzekering niks uit ;)
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Biking Rebel schreef:
byorka schreef:Ik ken iemand die zijn fiets als motor heeft laten verzekeren. Dan is de uitgekeerde waarde wel reeel.

Misschien een idee?
Ja totdat je aangeeft dat je fiets is gestolen bij de vezekering en dan keert de verzekering niks uit ;)
Het is in overleg met de verzekeringsagent afgesloten. Dus ik mag aannemen dat de fiets dan ook verzekerd is.
Moet er per se een motor opzitten?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

byorka schreef:
Het is in overleg met de verzekeringsagent afgesloten. Dus ik mag aannemen dat de fiets dan ook verzekerd is.
Moet er per se een motor opzitten?
We gaan nu heel erg off-topic, maar als je een verzekering afsluit voor iets waarvoor de vekeringen niet bedoeld is, dan heb je 100% kans dat de verzekeringsmaatschappij de claim afwijst. Je claimt namelijk schade voor iets wat niet onder de voorwaarden van de verzekering valt. Het is namelijk een fiets, geen motor. Kortom je betaald premie voor een verzekering waar je geen bal aan hebt.

Een verzekeringsagent zou ik daarnaast nooit blind vertrouwen. Er zijn goede, maar ook heel veel minder goede. Gewoon zelf even de voorwaarden lezen, dan is het duidelijker en voor vragen de verzekeraar schriftelijk of per e-mail je vragen laten beantwoorden. Dan krijg je daar later ook geen discussie over en weet je waar je aan toe bent.

Een quote uit de voorwaarden die je in een motor verzekering terug vind (voorbeeld van Unive):
"Motor
de op de polis omschreven motorfiets of scooter, eventueel met
vast aangebouwd zijspan, die volgens het bijbehorend kentekenbewijs
een motorfiets is."

On topic: bij welke reisverzekering ben je verzekerd InlineBiker?
InlineBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 9 december 2008, 00:02
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 - 2010
Contacteer:

Hi Biking Rebel,

Nationale Nederlanden, doorlopende reisverzekering.

Ben ondertussen wel bezig met mijn verzekeringsagent voor een verzekering van de nieuwe fietsen.
IK krijg nog bericht van ze of fietsen zoals vervoerd op de auto, vast met kettingslot oid, verzekerd zijn voor diefstal in hun offerte.
Wacht op mij!
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

zijn er geen camera's op die parkeerplaats?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klote, jongens! Bij mij hebben ze ooit een Epic gejat, uit de garage, andere situatie dus. Was er goed ziek van.
Enige troost: je 'mag' weer wat nieuws uitzoeken, in ieder geval iets om je nog op te kunnen verheugen. Maar hopen dat de verzekering iets uitkeert, zodat het niet teveel gaat kosten (ik had geluk: alles viel onder de inboedelverzekering, kreeg alles vergoed, inclusief recente updates waar ik alle bonnen nog van had, inclusief werkplaatsloon voor versleten onderdelen vervangen etc.! Nieuwe fiets kostte me dus niets. Een goede verzekering kan dus helpen!).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
InlineBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 9 december 2008, 00:02
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 - 2010
Contacteer:

bonkie schreef:zijn er geen camera's op die parkeerplaats?
Jawel, maar de auto stond er vlak onder.... grrr

Maargoed, nog 1 nacht slapen en kunnen we onze nieuwe fietsen ophalen bij onze LBS!

Geeft weer een goed gevoel in ieder geval!
Wacht op mij!
Plaats reactie