Met spoed gezocht in regio Utrecht, of per post.
F120 besteld met de intentie hem op 80 of 90mm te zetten, echter zit er maar 1 20mm spacer bij.
De gouden tip wordt beloond met eeuwige dank!
fox travel spacer 10 en/of 20mm
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
Bij deze.P5ycho schreef:De gouden tip wordt beloond met eeuwige dank!
Je kan je zuigerkopje intern verplaatsen door de stift die er in zit een stukje uit de zuigerkop te drukken en dan het geheel omhoog schuiven en de stift weer terugdrukken.
Ja kan precies uitmeten op welke stand je 'm moet zetten.
Met een beetje geluk heb je niet eens een spacer nodig
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
- Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
- Contacteer:
Nou, Wicked heeft mijn F120 vork ook ingekort, en voor het inkorten heb je geen spacer nodig, bij mij wel een 10mm spacer gebruikt, omdat ik 90mm wou, maar voor de overige 20mm gewoon intern versteld
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
Check overigens wel even hoe de gaatjes in de unit zitten.
Hoger insteken is meer travel. Hou daar even rekening mee.
Ik ben op dit moment ook bezig met het verlagen van een Float en heb net verkeerd om geredeneerd (werd afgeleid door de spacers) en de vork staat nu 20mm hoger
Dat je het even weet
Hoger insteken is meer travel. Hou daar even rekening mee.
Ik ben op dit moment ook bezig met het verlagen van een Float en heb net verkeerd om geredeneerd (werd afgeleid door de spacers) en de vork staat nu 20mm hoger
Dat je het even weet
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 415
- Lid geworden op: wo 10 december 2003, 20:19
- Mijn mountainbike: Duell
- Contacteer:
Even een update:
Er was een gaatje voor een 120 -> 100mm veerweg, verder niets. Ik heb echter geen zin om die borgpin er met geweld uit te drukken, volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling. zat me te goed vast. Ik rijd nu op 100mm dmv 1 20mm spacer, ik steek er binnenkort nog een 10mm bij als die binnen is.
Er was een gaatje voor een 120 -> 100mm veerweg, verder niets. Ik heb echter geen zin om die borgpin er met geweld uit te drukken, volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling. zat me te goed vast. Ik rijd nu op 100mm dmv 1 20mm spacer, ik steek er binnenkort nog een 10mm bij als die binnen is.
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
Ach, als je het leert van een gecertificeerd Fox Service Center zit het wel snor met de bedoelingenP5ycho schreef:volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling. zat me te goed vast.
Er gebeuren daar zoveel dingen die je eigenlijk helemaal niet wilt weten
Toevallig heb ik er bij mijn eigen Float (mede n.a.v. dit topic) wat foto's van gemaakt. Die zal ik binnenkort eens uploaden.
Moet er wel bij zeggen dat het bezit van een originele Fox cartridge houder (prijs: héél duur ) wel helpt bij het vertrouwen omtrent het uitduwen van de stift uit de stang.
Maar goed, je hebt het zelf deels opgelost met spacers en daar zijn ze dus ook voor bedoeld.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
- Mijn mountainbike: een paar Transitions
- Contacteer:
Met het inkorten van Sneeck zijn float, heeft hij foto`s gemaakt van het hoe en wat. Op deze foto is te zien waar de waar de piston origineel zat, er onder zijn de andere gaatjes te zien, waar hij te plaatsen is. Bij deze is hij op de onderste gezet, om de veerweg in te korten naar 100mm.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"
* A couple of Transitions
* Something new is in the make
* A couple of Transitions
* Something new is in the make
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
In navolging op de bijdrage van Demo even mijn plaatjes:
De luchtzijde/veer kant. Hier zijn duidelijk de gaten te zien voor de verschillende veerweg set-ups.
Nu zijn de veren weggedrukt en de gaten beter zichtbaar. Op dit plaatje is te zien dat de stift bijna uit de kunststof geleider (die ik eerder onhandig de 'zuigerkop' noemde, hetgeen het toch echt niet is, want die zit een stukje hoger in het geheel) is gedrukt.
Als de stift er ver genoeg is uitgedrukt kan je het zwarte schijfje verplaatsen t.h.v. het gewenste gat voor de kortere (of langere) veerweg. Daarna de stift weer terugdrukken en de veren er tegenaan zetten en dan kan je het geheel weer terug monteren.
Op deze afbeelding zit de cartridge ondersteboven in de cartridge klem en daardoor is een hoger gat een kortere veerweg. In principe is het zo dat hoe dichter het verenblok bij de zuigerkop zit (de échte zuigerkop), des te korter de veerweg.
LET OP!! :
Voor het in- en uitdrukken van de stift maak ik gebruik van origineel Fox gereedschap om de cartridge in te klemmen. Dit voorkomt het kromdrukken van de lucht-/veercartridge ten gevolge van het uitdrukken van de stift.
Heb je dus geen goede mogelijkheden om te voorkomen dat de boel krom wordt gedrukt, maak dan gewoon gebruik van de spacers.
Zorg er hoe dan ook voor dat de stang niet scheef gedrukt wordt! Dit zou immers doodzonde en een dure grap zijn.
De luchtzijde/veer kant. Hier zijn duidelijk de gaten te zien voor de verschillende veerweg set-ups.
Nu zijn de veren weggedrukt en de gaten beter zichtbaar. Op dit plaatje is te zien dat de stift bijna uit de kunststof geleider (die ik eerder onhandig de 'zuigerkop' noemde, hetgeen het toch echt niet is, want die zit een stukje hoger in het geheel) is gedrukt.
Als de stift er ver genoeg is uitgedrukt kan je het zwarte schijfje verplaatsen t.h.v. het gewenste gat voor de kortere (of langere) veerweg. Daarna de stift weer terugdrukken en de veren er tegenaan zetten en dan kan je het geheel weer terug monteren.
Op deze afbeelding zit de cartridge ondersteboven in de cartridge klem en daardoor is een hoger gat een kortere veerweg. In principe is het zo dat hoe dichter het verenblok bij de zuigerkop zit (de échte zuigerkop), des te korter de veerweg.
LET OP!! :
Voor het in- en uitdrukken van de stift maak ik gebruik van origineel Fox gereedschap om de cartridge in te klemmen. Dit voorkomt het kromdrukken van de lucht-/veercartridge ten gevolge van het uitdrukken van de stift.
Heb je dus geen goede mogelijkheden om te voorkomen dat de boel krom wordt gedrukt, maak dan gewoon gebruik van de spacers.
Zorg er hoe dan ook voor dat de stang niet scheef gedrukt wordt! Dit zou immers doodzonde en een dure grap zijn.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
- Mijn mountainbike: een paar Transitions
- Contacteer:
Nou maak je een klein foutje Wicked, hoe dichter het verenblok bij de zuigerkop zit, des te langer de veerweg wordt. Verder er van af, kort de veerweg juist in.Wicked DJ schreef:In principe is het zo dat hoe dichter het verenblok bij de zuigerkop zit (de échte zuigerkop), des te korter de veerweg.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"
* A couple of Transitions
* Something new is in the make
* A couple of Transitions
* Something new is in the make
- Wicked DJ
- Reporter/Moderator
- Berichten: 21094
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
- Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
- Contacteer:
Verhip, nou je het zegt . Goed gedacht, verkeerd getyptDemo8pro rider schreef:Nou maak je een klein foutje Wicked, hoe dichter het verenblok bij de zuigerkop zit, des te langer de veerweg wordt. Verder er van af, kort de veerweg juist in.Wicked DJ schreef:In principe is het zo dat hoe dichter het verenblok bij de zuigerkop zit (de échte zuigerkop), des te korter de veerweg.
Moi excuse.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"