streetbike

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
kwiebuss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 november 2005, 17:06

ik rij al een aantal jaren xc maar ik wil wel iets leuks voor erbij.
ik zou dus graag een streetbike willen die niet al te duur is (500-700 euris)
hij moet singlespeed zijn, geen vering, gewoon v-brakes en het liefst 24 inch.

ik snap ook niet hoe het nou precies zit met die remmen ik zie op die soort fietsen vaak alleen een v-brake achter, waarom niet ook voor :~

kan iemand mij vragen en/of tips geven . :-q
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

kwiebuss schreef:ik rij al een aantal jaren xc maar ik wil wel iets leuks voor erbij.
ik zou dus graag een streetbike willen die niet al te duur is (500-700 euris)
hij moet singlespeed zijn, geen vering, gewoon v-brakes en het liefst 24 inch.

ik snap ook niet hoe het nou precies zit met die remmen ik zie op die soort fietsen vaak alleen een v-brake achter, waarom niet ook voor :~

kan iemand mij vragen en/of tips geven . :-q
Met streeten sloop je veel onderdelen.
Daarom zie je deze bikes vaak als Single Speed opgebouwd zonder zaken die je toch niet gebruikt. Een voorrem behoort hier ook toe.
V-brakes of Schijfrem is je persoonlijke voorkeur. Het nadeel van schijfremmen is dat ze soms happerig reageren. Iets dat bij manuels niet echt super is.

Als ik op dit moment een streetbike zou moeten kopen, zou ik http://www.cubebikes.de/cube_bikes/b_warrior.html deze in overweging nemen. Kost volgens mij niet al te veel en is zwaar af.
Bij Bike2Build weten ze de prijs denk ik wel en kunnen ze hem ook wel bestellen denk ik.

Verder heeft Kona ook nog een aantal complete bikes. Alleen zijn deze niet single speed afgemonteerd.

Greetz,
Jeroen

Ps. als je hem snel koopt ben je nog op tijd voor de ROP jam!