streetbike

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
kwiebuss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 november 2005, 17:06

ik rij al een aantal jaren xc maar ik wil wel iets leuks voor erbij.
ik zou dus graag een streetbike willen die niet al te duur is (500-700 euris)
hij moet singlespeed zijn, geen vering, gewoon v-brakes en het liefst 24 inch.

ik snap ook niet hoe het nou precies zit met die remmen ik zie op die soort fietsen vaak alleen een v-brake achter, waarom niet ook voor :~

kan iemand mij vragen en/of tips geven . :-q
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

kwiebuss schreef:ik rij al een aantal jaren xc maar ik wil wel iets leuks voor erbij.
ik zou dus graag een streetbike willen die niet al te duur is (500-700 euris)
hij moet singlespeed zijn, geen vering, gewoon v-brakes en het liefst 24 inch.

ik snap ook niet hoe het nou precies zit met die remmen ik zie op die soort fietsen vaak alleen een v-brake achter, waarom niet ook voor :~

kan iemand mij vragen en/of tips geven . :-q
Met streeten sloop je veel onderdelen.
Daarom zie je deze bikes vaak als Single Speed opgebouwd zonder zaken die je toch niet gebruikt. Een voorrem behoort hier ook toe.
V-brakes of Schijfrem is je persoonlijke voorkeur. Het nadeel van schijfremmen is dat ze soms happerig reageren. Iets dat bij manuels niet echt super is.

Als ik op dit moment een streetbike zou moeten kopen, zou ik http://www.cubebikes.de/cube_bikes/b_warrior.html deze in overweging nemen. Kost volgens mij niet al te veel en is zwaar af.
Bij Bike2Build weten ze de prijs denk ik wel en kunnen ze hem ook wel bestellen denk ik.

Verder heeft Kona ook nog een aantal complete bikes. Alleen zijn deze niet single speed afgemonteerd.

Greetz,
Jeroen

Ps. als je hem snel koopt ben je nog op tijd voor de ROP jam!
Yeah baby yeah
kwiebuss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 november 2005, 17:06

Pizzaboy schreef:
kwiebuss schreef:ik rij al een aantal jaren xc maar ik wil wel iets leuks voor erbij.
ik zou dus graag een streetbike willen die niet al te duur is (500-700 euris)
hij moet singlespeed zijn, geen vering, gewoon v-brakes en het liefst 24 inch.

ik snap ook niet hoe het nou precies zit met die remmen ik zie op die soort fietsen vaak alleen een v-brake achter, waarom niet ook voor :~

kan iemand mij vragen en/of tips geven . :-q
Met streeten sloop je veel onderdelen.
Daarom zie je deze bikes vaak als Single Speed opgebouwd zonder zaken die je toch niet gebruikt. Een voorrem behoort hier ook toe.
V-brakes of Schijfrem is je persoonlijke voorkeur. Het nadeel van schijfremmen is dat ze soms happerig reageren. Iets dat bij manuels niet echt super is.

Als ik op dit moment een streetbike zou moeten kopen, zou ik http://www.cubebikes.de/cube_bikes/b_warrior.html deze in overweging nemen. Kost volgens mij niet al te veel en is zwaar af.
Bij Bike2Build weten ze de prijs denk ik wel en kunnen ze hem ook wel bestellen denk ik.

Verder heeft Kona ook nog een aantal complete bikes. Alleen zijn deze niet single speed afgemonteerd.

Greetz,
Jeroen

Ps. als je hem snel koopt ben je nog op tijd voor de ROP jam!

ik snap alleen niet waarom je voorrem niet gebruikt, hoe sta je dan bijvoorbeeld op je voorwiel e.d. verder heb ik liever een vaste vork (weet eigenlijk niet waarom vind ik gewoon mooi ofzo.)
BiKeRbOi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 13 april 2005, 21:48
Mijn mountainbike: Kona Shred ss & PX Zebdi
Contacteer:

redenen waarom streeters geen voorrem hebben

1) veel mensen hebben hydraulische schijfremmen
de kabel van een hydraulische schijfrem (voor) is te kort om een barspin te kunnen
de achterrem is wel te kort

2) je hebt gewichtsfreaks (ookal zijn dat er niet veel bij street)

3) de meeste streeter die dirten ook met de zelfde fiets, dus als je een no-hander wilt doen, en je knijpt per ongeluk je voorrem bij t pakken van je stuur in, dan val je keihard



om te beginnen is een voorrem wel aan te raden, en ik rij zelf ook liever met voorrem


mzzl,
martin


PS: wat is ROP jam?
kwiebuss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 november 2005, 17:06

heeft iemand nog ideeen naar wat voor merken ik kan kijken dan en waar te koop?
kan ik beter een kant en klare fiets kope of zelf bouwe (is vast duurder wel eigen stijl/smaak)

iemand ideeen?
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

kwiebuss schreef:heeft iemand nog ideeen naar wat voor merken ik kan kijken dan en waar te koop?
kan ik beter een kant en klare fiets kope of zelf bouwe (is vast duurder wel eigen stijl/smaak)

iemand ideeen?
Als je er net mee begint zou ik niet teveel geld er aan uit geven door een eigen frame op te gaan bouwen envoor een kant en klaren fiets gaan.
Bij Bike2Build hebben ze meestal wel straatfietsen compleet staan.
Ff bellen naar de shop en je weet het 010-2480329
Yeah baby yeah
enpro
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 23:14
Contacteer:

kwiebuss schreef:heeft iemand nog ideeen naar wat voor merken ik kan kijken dan en waar te koop?
kan ik beter een kant en klare fiets kope of zelf bouwe (is vast duurder wel eigen stijl/smaak)

iemand ideeen?
kona , banshee,northshore extreme , woodman, dat soort merken bedoel je ? En bij bike2build hebben ze ook street/freeride/dirt onderdelen en frames . Je hebt daar alles om een complete streetbike te bouwen. :-q

Als je een beetje handig bent denk ik dat je beter zelf een fiets kunt bouwen al is het alleen al omdat het dan echt je eigen fietsje word en je ook presies weet warom wat erop zit . En een kant en klare bike ga je na verloop van tijd tog weer zelf costumize .



Maar waarom wil je een geen vering en het leifst 24" dan kun je tog beter zoon freestyle fietsje halen.

Ik bedoel ik wil je nix aansmeren maar ik vraag me soms tog wellus af warom geen vering op straat ? Als je bv van een muurtje afspringt dat voel je behoorlijk in je polsen en schouders. En wat wil je er presies mee gaan doen ? Ik ben geen expert maar ik heb de afgelopen maanden heel wat research gedaan naar het freeride gebeuren en op straat is vering tog heel fijn na mijn mening.
Zoiets bedoel je? Afbeelding
G.T.T.
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 7 oktober 2005, 15:48
Mijn mountainbike: Scott Scale 40

kwiebuss schreef:ik rij al een aantal jaren xc maar ik wil wel iets leuks voor erbij.
ik zou dus graag een streetbike willen die niet al te duur is (500-700 euris)
hij moet singlespeed zijn, geen vering, gewoon v-brakes en het liefst 24 inch.

ik snap ook niet hoe het nou precies zit met die remmen ik zie op die soort fietsen vaak alleen een v-brake achter, waarom niet ook voor :~

kan iemand mij vragen en/of tips geven . :-q
Dat met de remmen kan om verschillende redenen.
- Ik rijdt op dit moment zonder voorrem om de simpele rede dat ik geen geld heb om er een te hebben. ( http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=666359 )
- Voor een barspin(stuur 360 graden rond) heb je een aantal opties;
rotor, maar dan heb je nokjes nodig op je frame (je kan geen derailleur, tenzij met extra lange kabel en je kan geen hydraulische remmen)
voorrem door het balhoofd, extra lange kabel van de achterrem en derailleur
geen voorrem en een extra lange kabel van de achterrem en derailleur
- sommige mensen vinden het mooier
- meer gevoel voor je omeving

Die laatste is iets dat ik tegenkwam als rede dat mensen helemaal zonder remmen rijden. Anson Wellington is iemand die dat doet(top street rider).

Op je voorwiel staan(of eigenlijk rollen) is wel mogelijk zonder voorrem, gewoon een kwestie van balans maar heel erg moeilijk. Joe Prisel(ook een top street rijder) is iemand die dat kan.

Als je met een starre vork wil rijden moet je wel voorzichtig zijn. Ieder frame is gemaakt op een bepaalde lengte vork en als je ipv een verende vork een starre neemt, moet je wel de extra lengte van de verende vork meenemen in de lengte van je starre. De meeste starre vorken zijn namelijk korter dan een verende vork en als je frame te laag ligt valt er niet mee te rijden.

Wat denk je van een Specialized P1?
Afbeelding
Heeft een rotor, is singlespeed en een starre vork kan altijd nog een keer. De prijs weet ik zo even niet.
Zelf samenstellen is wel een dure grap, de meeste losse frames zijn namelijk al erg duur. De goedkoopste die ik ken en die volgens mij goed is, is de NS bikes "Bitch"( http://ns-bikes.com ) en die kost EUR 299,-.
He who learns but does not think, is lost. He who thinks but does not learn is in great danger.
BiKeRbOi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 13 april 2005, 21:48
Mijn mountainbike: Kona Shred ss & PX Zebdi
Contacteer:

tips:

Mongoose Ritual: http://www.mongoose.com/bikes/detail_us ... brandID=67

viper madboy 24 inch ±E600 (kon de site van viper niet vinden):
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=480282

Haro Backtrail 241 Cruiser:
http://www.harobikes.com/bmx/x24.php

Freeagent Hellcat 24: http://www.freeagentbmx.com/04-hellcat_24.htm

Diamond Black Mister Lucky 24: http://www.diamondbackbmx.com/items.asp ... itemid=198
kwiebuss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 november 2005, 17:06

ik ben ondertussen een hoop wijzer geworden en daarom ben ik een beetje van het starre vorken verhaal afgestapt.
zo'n cockpit :-{ hoeft van mij
het plaatje wat enpro poste zo moet het er ongeveer uitzien daarom zijn er nog een par opties open.

1 specialized P1
2 DMR rhytm (wel vaste vork)
3 zo'n bitch frame en dan opbouwen met simpele spullen alleen heb ik dan geen idee wat voor wielen(velgen) ik dan moet hebben :~
4 bij mijn lbs heb ik een woodman zien staan de prijs weet ik nog niet maar er zat een z1 drop-off vork in hij was singlespeed en 24'' (ook een goede optie dus)

uit deze vier ga ik kieze (als ik weer genoeg geld heb na mijn val van vanmiddag waarbij ik mijn crossmax sl achterwiel heb dubbel gereden :( :o :-? :-{

.
G.T.T.
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 7 oktober 2005, 15:48
Mijn mountainbike: Scott Scale 40

Goede fietsen om uit te kiezen! Is die Woodman een D-S? Zijn wel goede frames volgens mij. Heb zelf toen eens gekeken naar een Elite, maar ben uiteindelijk voor de Giant gegaan vanwegen de geometrie.

NS bikes heeft trouwens ook de "Streetlegal", die is EUR 349,- en singlespeed en 24 inch specifiek.
Bij de NS bikes moet je wel rekening houden dat ze alleen met schijf kunnen en dus geen v-brakes ofzo. Voor een goede velg: SunRingle "Single Track" 24 inch zou een optie kunnen zijn. Wel iets van EUR 50,- per velg.

Neem in ieder geval rustig de tijd om te kiezen, misschien kom je nog iets anders tegen.
Succes ermee!
He who learns but does not think, is lost. He who thinks but does not learn is in great danger.
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

Ik heb nog een P street staan, lijkt op de p1 maar dan echt gericht op de straat.
Rijdt echt super relaxt en is binnen je budget en beter dan die p1.
Hij is nog in nieuwstaat, echt een mooi dingetje en ijzersterk!
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

Elias Den Otter schreef:Ik heb nog een P street staan, lijkt op de p1 maar dan echt gericht op de straat.
Rijdt echt super relaxt en is binnen je budget en beter dan die p1.
Hij is nog in nieuwstaat, echt een mooi dingetje en ijzersterk!


Groetjes
Laatst gewijzigd door Elias Den Otter op wo 29 december 2010, 03:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

Elias Den Otter schreef:
Elias Den Otter schreef:Ik heb nog een P street staan, lijkt op de p1 maar dan echt gericht op de straat.
Rijdt echt super relaxt en is binnen je budget en beter dan die p1.
Hij is nog in nieuwstaat, echt een mooi dingetje en ijzersterk!
Ik ben trouwens elias_den_otter@hotmail.com

Groetjes
Als je nog interesse hebt moet je snel reageren want er is een zeer geintresseerde biederrrrr....
^oZ
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: za 12 maart 2005, 10:33

Plaats reactie