Short pull remhendels Gevonden!

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

maverick76 schreef: zo 27 november 2022, 17:07 Ik heb een setje gezien op MP. Hopelijk ben ik op tijd.

Omschakelen naar andere remmen is geen optie. Ik wil kunnen switchen tussen mijn dropbar en flatbar setup.

Ik gebruik ze met Spyres niet met canti's.

Dus road calipers met korte pull.
Dan zou je zeggen dat de eerder door @Alien gesuggereerde Shimano handels (bedacht voor een flatbar fiets met remhoeven van een racefiets), prima moeten werken, omdat TRP zegt dat die Spyre remhoef werkt met iedere dropbar remhandle.
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

baron062 schreef: zo 27 november 2022, 17:18
maverick76 schreef: zo 27 november 2022, 17:07 Ik heb een setje gezien op MP. Hopelijk ben ik op tijd.

Omschakelen naar andere remmen is geen optie. Ik wil kunnen switchen tussen mijn dropbar en flatbar setup.

Ik gebruik ze met Spyres niet met canti's.

Dus road calipers met korte pull.
Dan zou je zeggen dat de eerder door @Alien gesuggereerde Shimano handels (bedacht voor een flatbar fiets met remhoeven van een racefiets), prima moeten werken, omdat TRP zegt dat die Spyre remhoef werkt met iedere dropbar remhandle.
Ja dat zou je zeggen. :D

Het werkt ook wel maar gewoon niet zo goed als met dedicated short pull hendels. Er zit in die hendels zo'n plastic dingetje waardoor je de pull kan verminderen maar in het systeem zit speling en de korte (v-brake) hendel laat het niet lekker aanvoelen.

Dus geloof me gewoon, ik heb ze er nu opzitten en vind het niet fijn. Ik HAD de gewone hendels maar verkocht een paar maanden terug omdat ik niet wist hie schaars ze werden/waren. Die waren wel fijn.

DUS dat is het verhaal. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Steelboy schreef: zo 27 november 2022, 17:23 https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... o-deore-dx

Deze had je gezien?
Gezien, lelijk en lomp.

Nu probeer ik deze te kopen. Oude Alivio's.

https://link.marktplaats.nl/m191401119 ... ios_tablet
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

baron062 schreef: zo 27 november 2022, 17:18Dan zou je zeggen dat de eerder door @Alien gesuggereerde Shimano handels (bedacht voor een flatbar fiets met remhoeven van een racefiets), prima moeten werken, omdat TRP zegt dat die Spyre remhoef werkt met iedere dropbar remhandle.
Moderne Shimano (race) flatbar grepen (4700, 3500, 2400, R780) zijn omschakelbaar, maar dus ongewenst. De oudere types (R550, R770) zijn canti-specifiek, maar niet meer te vinden. Die Miche grepen, die ik postte, zouden moeten werken.

Spyre is de short-pull versie van de Spyke.

Dia-Compe zou ook iets in de aanbieding kunnen hebben. Of Sturmey-Archer. Verkrijgbaarheid is daarbij weer een dingetje. En nogal stadsfiets-georiënteerd.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Die Miche's zijn idd een optie mits die MP remmen niet lukken. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik blijf erbij, dat een tweede fiets de beste oplossing is. 😁
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Als ik dezelfde fiets moet kopen (komt met dropbar) en daar een flatbar op maak vind ik een beetje teveel van het goede.

12 euro vs. 2250 euro. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Remgrepen gevonden op MP. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

€20,95 bespaard t.o.v. die Miches. Nog €2229,05 te gaan tot n+1.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Alien schreef: zo 27 november 2022, 19:25 €20,95 bespaard t.o.v. die Miches. Nog €2229,05 te gaan tot n+1.
Ik ben niet van de n+1 instelling.

Ik ben heel blij en tevreden met de stal die ik heb. Nog liever minder dan meer.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gesloten