Fietsstandaard / Montagesteun — Beste prijs/kwaliteit?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Madereiro
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 oktober 2020, 09:13

Beste allen,

Ik ben er achter gekomen dat je fiets schoonmaken/onderhouden niet goed werkt zonder een montagesteun.

Op internet kom ik er heel veel tegen, maar ben op zoek naar de beste prijs/kwaliteit standaard zonder dat het verschikkelijk duur gaat worden.

Enige tips?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, voor die prijs vindt je geen betere, heb er zelf ook een.
Heb 1 nadeel ontdekt, de klem verdraait makkelijk, dus je fiets schuin voor- of achterover hangen gaat lastig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 908
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Dat is makkelijk op te lossen door de bout met stergreep te vervangen door een spangreep. Daarmee kan je hem strakker aandraaien.
PMT
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 22 september 2020, 12:00
Mijn mountainbike: Is zwart met wit

Ik heb deze,

https://www.powerplustools.nl/fiets-mon ... esults=114

Ben er erg tevreden over. Wel als eerst even de sticker en de lijmresten verwijderen voor je de poten uitschuift.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Deze is ook goed https://www.planetx.co.uk/i/q/TOJOBBRWS ... -workstand

Producten voor deze prijs worden volgens mij in het VK zelf ingeklaard. Dat is anders dan bij een dure fiets.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Willem Altes schreef: zo 2 oktober 2022, 22:15 Deze is ook goed https://www.planetx.co.uk/i/q/TOJOBBRWS ... -workstand

Producten voor deze prijs worden volgens mij in het VK zelf ingeklaard. Dat is anders dan bij een dure fiets.
Zie eruit als die van de Lidl maar met andere kleurtjes.
Bicycle, bicycle, bicycle
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

DuReal schreef: do 22 september 2022, 11:39 Dat is makkelijk op te lossen door de bout met stergreep te vervangen door een spangreep. Daarmee kan je hem strakker aandraaien.
Waar vind ik zo'n spangreep?
Gewoon zo'n simpel ding: https://www.dnl.nl/spangrepen-en-vergre ... dige-draad ?
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 908
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ik heb hiervoor een leverancier van mijn werk gebruikt.. Dat zal Misumi, Drabbe, Elesa oid geweest zijn maar weet niet of die ook particulier leveren. Wellicht Misumi wel.

Anders Aliexpress? :oops:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ThaSingleTrackMastah schreef: do 22 september 2022, 11:21 Ja, voor die prijs vindt je geen betere, heb er zelf ook een.
Heb 1 nadeel ontdekt, de klem verdraait makkelijk, dus je fiets schuin voor- of achterover hangen gaat lastig.
Mijn oude Lidl standaard kon het gewicht van mijn Stereo niet behappen dus die ging op enkele reis storthoop. Tijdje zitten zoeken naar een geschikte vervanger die ook het gewicht van een e-bike aan kan en heb toen toch maar weer een van de Lidl gekocht. Versie 2.0 want deze kon tot 30kg. Als je niet dagelijks een standaard gebruikt maar zoals de meesten af en toe is dit wat mij betreft echt een no-brainer voor dat geld. Mijn klem verdraaid overigens niet. Zeer tevreden over.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Die klem bij de standaards van lid (heb 'm zelf ook) verdraaid als je dat stuk niet ver genoeg uitzet.

Er zit een 'grip' op die buis (opgeruwd stuk) daar moet je op vastzetten, anders draait ie.

Toevallig is dat meteen de afstand dat je pedalen de standaard niet meer raken.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Peelrijder schreef: di 4 oktober 2022, 19:52Er zit een 'grip' op die buis (opgeruwd stuk) daar moet je op vastzetten, anders draait ie.
Die ik een paar weken terug bij de Lidl zag liggen die hebben dat inderdaad, het exemplaar van een paar jaar terug had dat in ieder geval niet*.
Waarschijnlijk dat ze bij de Lidl uiteindelijk ook tot de conclusie gekomen zijn dat voordien de standaards zonder enige modificatie gewoon ruk waren als je je fiets in een handige hoek wilde zetten om te ontluchten, het zwaartepunt verschoof omdat je er een wiel uithaalde, en meer van dat soort handelingen dat je natuurlijk zelden doet met een montagestandaard. :roll:
* ergo dat stuk in de draaibank en nu heeft die het wel...

De Lidl standaards gaan er ook vanuit dat je behoorlijk veel ruimte hebt om de fiets standaard op te zetten en om je fiets heen. Mijn Parktool (PCS-9 uit m'n hoofd) is althans makkelijker te gebruiken in een kleine ruimte dan het Lidl exemplaar.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb ook een compactere van Union / TipTop.
Die heeft boven wel een sterke gekartelde klem.
Maar die valt weer eerder om omdat de voet mijnder wijd is
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Ik heb anderhalf jaar geleden deze gekocht, die toen nog wel twee tientjes goedkoper was, maar heeft wel overal de verstelbare snel koppelingen, gekartelde bovenbuis en is geheel ingeklapt ook lekker compact.
https://www.decathlon.nl/p/montagestan ... R-p-309118
Ik heb zelfs een keer mijn loeizware speed pedelec erin gehangen om de ketting schoon te maken. Daar had ie het wel moeilijk mee, maar dan heb je het wel over een hele zware fiets.
mountainbiken: It's ok to be crap
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Als je Shimano rijdt en het gaat je meer om wassen/afspuiten dan klussen, dan is dit ook een fijne:
https://www.futurumshop.nl/pro-fietssta ... tage.phtml

Ik gebruik deze zowel om mijn fietsen te stallen als het afspuiten achter in de tuin, scheelt slepen met mijn grote aldi standaard. Voor of achterwiel kan eruit voor klusjes of het bereiken van moeilijker bereikbare plaatsen.
Plaats reactie