Flatpedals en eventueel bijbehorende schoenen

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gesloten
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Hi,

Ik rij nu nog met mijn standaard pedaaltjes icm gewone sportschoenen. Ik neig naar de overstap naar betere flatpedals (met pinnen) icm bijbehorende schoenen, maar er is nog een lichte twijfel richting spd pedalen/schoenen.

Om te ervaren of de betere pedalen/schoenen inderdaad voldoende grip gaan geven waar ik naar zoek, zou ik eigenlijk eerst een gebruikt setje willen proberen alvorens nieuw aan te schaffen.
Daar komt dan dus de vraag, heeft er toevallig een net gebruikt setje flatpedals over en/of flatpedal schoenen in de maat 44?
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ik heb meerdere sets flat pedals en SPD pedalen liggen, zal zometeen de schuur eens induiken.
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Het is belangrijk bij flatpedals goede schoenen te dragen. De zool moet daarbij niet te ver doorbuigen, dat geeft vermoeide voeten. En natuurlijk moet de zool voldoende grip genereren. Hiervoor zijn tegenwoordig gelukkig heel veel mogelijkheden qua merken. Er valt te denken aan FiveTen, Afton, Crank Brothers, Ride Concepts, Leatt, Bell etc etc.

Persoonlijk vind ik het wel prettig om flatpedals te rijden waarbij de pinnen fijn schroefdraad hebben. Dit geeft toch net dat beetje meer grip op de schoenen. Helaas ook in je huid, mocht het een keer misgaan :lol:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb een setje over;

Nukeproof horizon pedalen, veel optische schade maar technisch uitstekend

North wave flatpedal schoenen, weet niet of het 44 of 45 is maar mijn normale schoenmaat is 44

€67,89 Incl. Verzenden, als je t wat vindt stuur dan even pb met je nummer voor wat foto’s

Oja over omdat ik op meerdere fietsen spd heb gemonteerd.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Excuses voor de late reactie, ik had blijkbaar geen mailnotificatie op dit topic aangezet.

Anyway's, ik heb vandaag via MP een setje ongebruikte Nike flatpedal schoenen binnen gekregen voâh wènag. Kan ze online niet terugvinden, maar het ziet/voelt degelijk en zit prima, dus eerst die maar eens proberen. Daarnaast ook via Ali een setje pedalen besteld waar ik op dit forum wat positieve reacties over terugvond. Voor nu dus voorzien.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Gesloten