Gooi maar dicht.

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Te veel discussie in een gezocht topic. Niet mijn bedoeling dus gooi maar dicht. 8)
Laatst gewijzigd door Klitse op ma 17 januari 2022, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1065
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Heb een Schwalbe set liggen in 29x2.6". Betreft een Magic Mary en een Hans Dampf. Zijn 1 weekje gebruikt in Zwitserland maar mijn huidige frame vindt 2.6" te breed... :(
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Gangisalles schreef: ma 17 januari 2022, 17:54 Heb een Schwalbe set liggen in 29x2.6". Betreft een Magic Mary en een Hans Dampf. Zijn 1 weekje gebruikt in Zwitserland maar mijn huidige frame vindt 2.6" te breed... :(
Hou ik ff in mijn achterhoofd. Wou eigenlijk een keer iets anders dan Schwalbe.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Klitse schreef: za 15 januari 2022, 16:19 Gele Maxxis logo's zijn No-Go evenals skinwalls.
Ik had dezelfde aversie tegen gele logo's maar als je dat als harde eis houdt dan beperk je jezelf ontzettend in keuze mbt Maxxis.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: ma 17 januari 2022, 19:24
Klitse schreef: za 15 januari 2022, 16:19 Gele Maxxis logo's zijn No-Go evenals skinwalls.
Ik had dezelfde aversie tegen gele logo's maar als je dat als harde eis houdt dan beperk je jezelf ontzettend in keuze mbt Maxxis.
Kan je gewoon verhelpen met een zwarte permanent marker of, echt permanent, een stuk schuurpapier K120 (en wat zweet)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Maar er is toch meer op deze wereld dan alleen Maxxis? Als iedereen met Maxxis rijdt wil ik juist wat anders. Niet omdat dat beter is, maar ik zwem nou eenmaal graag tegen de stroom in. 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Klitse schreef: ma 17 januari 2022, 19:34 Maar er is toch meer op deze wereld dan alleen Maxxis? Als iedereen met Maxxis rijdt wil ik juist wat anders. Niet omdat dat beter is, maar ik zwem nou eenmaal graag tegen de stroom in. 8)
Tja, het is natuurlijk wel 1 van de/zoniet de grootste en als je de nr2 ook niet wil dan wordt je wel erg beperkt in je keuze, zeker als het 2e hands moet zijn.
Maar goed, dat is weer mijn praktisch inslag :)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Hoeft niet per se 2e hands te zijn. Heb ik ook aangegeven.

Mijn overdenkig heb ik tevens in het bandentopic gezet. Ik snap ook wel dat een gezocht topic weinig kans van slagen heeft hier maar niet geschoten is altijd mis. Maar laten we de discussie vooral niet hier doen. Ik zoek GEEN Maxxis en GEEN schwalbe. En ik zoek ook geen discussie in DIT topic. :bier:

Discussie mag hier natuurlijk wel: viewtopic.php?f=4&t=60917&start=2745
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

:-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Goede ervaringen met Kenda Hellkat, zowel in 2.4 als 2.6. Voor nederland duidelijk overkill, maar goede grip in zowel droog als nat, redelijk slijtvast. En ik vind ze zelf niet eens zo heel duur.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Wat noem jij buitenland banden? Ik denk dat je daar wat meer duidelijkheid over moet verschaffen. Om toch Maxxis als voorbeeld te nemen: met een set DHR/DHF (of Assegai) in EXO casing kom je in onze buurlanden meestal wel weg, mits je niet te agressief rijdt/zwaar bent. Wil je meer bescherming, dan ga je eigenlijk onoverkomelijk over die 1000gr eis heen die je schreef in het bandentopic elders. Ik heb trouwens ook al eens een 29x2.5 DHF EXO aan de haak gehangen die dik 1100gr was, maar dat ter zijde.

Al aan Michelin gedacht?
https://www.bike24.com/p2274331.html
https://www.bike24.com/p2274317.html

Voorband bestaat in twee compounds. De ''betere'' compound is Magi-X en volgens mij was die harder qua rubber dan de GUM-X (ik zou dus GUM-X pakken). Dat maakt hem meer geschikt voor agressieve rijders omdat de zijnoppen minder snel omklappen. Ik heb een set zoals in de linkjes staat en vind ze prima. Ze vallen vrij vierkant, dus op meer dan een 30mm velg zou ik ze niet monteren. Voordeel daarvan is dat je vrij gemakkelijk zonder de fiets veel te kantelen op de zijnoppen rijdt en grip hebt.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Michelin, Hutchinson , Kenda, Vee tire, Continental, Bontrager. Pirelli, Onza, Vittoria. Hebben allemaal goede Trail en Enduro banden

Check de EWS teams voor wat inspiratie. Die rijden op redelijk materiaal wellicht wat aan de zware kant is.

Edit: wellicht wat te vinden op mtbmarkt.de: https://bikemarkt.mtb-news.de/search/Reifen
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gesloten