Bird Forge

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Klitse schreef: ↑di 11 januari 2022, 12:47
userlee schreef: ↑di 11 januari 2022, 12:30

🀣 men kent elkaar persoonlijk en ik ben al aan’t snuffelen op de site vind dit allemaal wel interessant en aantrekkelijk overwegingen en zodoende ook meer te leren van de hobby πŸ™πŸΌ
Dat is ook het mooie aan dit forum. Je leert nog eens wat mensen kennen, en je doet ondertussen ook nog wat kennis op.
Overigens even goed opletten bij bestellingen in de UK. Er komt naast BTW ook importheffing bij. Hoeveel dat is weet ik niet precies maar is op een of andere overheidssite vast te vinden.
Vind ik ook tot op heden hier op forum meer plezier en serieus kennis uitwisselen, elkaar helpen of lekker praten over zelfde hobby ipv wat ik merk op FB groups dat veel mensen alleenβ€¦πŸ˜‘ zo jammer.

En ja die Brixton maakt het niet leuker of makkelijker πŸ˜’πŸ€¦πŸ»β€β™‚οΈ
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Over die Brexit en importheffingen... je kan je krom zoeken tot je een ons weegt via de documenten van de Douane (hetgeen ik heb gedaan... ) maar echt makkelijk is het niet terug te vinden. Wat google mij leerde, is dat je ongeveer tussen de 4% en 5% importheffing moet rekenen, waarna er daarna nog weer BTW over betaald mag worden.

Dus stel: je frame kost 600 pond -> ongeveer 720 euro -> 5% importheffingen = 36 euro import heffing-> totaal waarde voor BTW= 756 euro -> 21% btw (dacht ik) 158,76 : dus mag je als extra kosten nog 158,76 + 36 afrekenen met de postbezorger voordat het pakket wordt vrij gegeven.
En dan betaal je dus 914,76 in totaal voor het frame (nog zonder de eventuele verzendkosten allicht)
Ik heb ook nog gevonden dat sommige koeriers nog een extra opslag vragen bij importheffingen en dergelijke... google leverde een extra bijdrage op van een paar euro tot aan een paar tientjes per verschillende koerier.

Uiteindelijk voor mezelf gekozen om iets bij een Europese webshop te kopen..
Vond ik makkelijker.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Meegs schreef: ↑wo 12 januari 2022, 15:56 Over die Brexit en importheffingen... je kan je krom zoeken tot je een ons weegt via de documenten van de Douane (hetgeen ik heb gedaan... ) maar echt makkelijk is het niet terug te vinden. Wat google mij leerde, is dat je ongeveer tussen de 4% en 5% importheffing moet rekenen, waarna er daarna nog weer BTW over betaald mag worden.

Dus stel: je frame kost 600 pond -> ongeveer 720 euro -> 5% importheffingen = 36 euro import heffing-> totaal waarde voor BTW= 756 euro -> 21% btw (dacht ik) 158,76 : dus mag je als extra kosten nog 158,76 + 36 afrekenen met de postbezorger voordat het pakket wordt vrij gegeven.
En dan betaal je dus 914,76 in totaal voor het frame (nog zonder de eventuele verzendkosten allicht)
Ik heb ook nog gevonden dat sommige koeriers nog een extra opslag vragen bij importheffingen en dergelijke... google leverde een extra bijdrage op van een paar euro tot aan een paar tientjes per verschillende koerier.

Uiteindelijk voor mezelf gekozen om iets bij een Europese webshop te kopen..
Vond ik makkelijker.
πŸ™πŸΌ Thanks πŸ€” maar dan hebben mensen wel wat unieks ? valt misschien ook onder dreambikes ?

maar als ik nu op de site van Bird al op 2.600,00 euro zit hierboven op komen dus nog al die extrakosten ? begrijp ik dit goed?
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

In het kort:

Afbeelding

(weet alleen niet of je er dan ook zo blij van wordt als van een Minion)

Let wel op, dat je kans hebt op dubbele BTW als Bird ook gewoon VAT rekent bij de prijs...

(had ik laatst met een dvd waar VAT over gerekend is, en nog eens BTW door onze Douane-vriendjes)
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Meegs schreef: ↑wo 12 januari 2022, 16:12 In het kort:

Afbeelding

(weet alleen niet of je er dan ook zo blij van wordt als van een Minion)

Let wel op, dat je kans hebt op dubbele BTW als Bird ook gewoon VAT rekent bij de prijs...

(had ik laatst met een dvd waar VAT over gerekend is, en nog eens BTW door onze Douane-vriendjes)
dat is niet netjes gedaan dan. vat horen ze volgens mij niet te rekenen dan. alleen als ze verzenden naar een adres binnen uk.

wat je eerder zei klopt wel ongeveer.

van de site van de belastingdienst:

Voorbeeld

U koopt bij een Chinese webshop een tas van € 199.
De verzendkosten zijn € 25.
De verzekeringskosten zijn € 10.
U berekent de invoerrechten over € 199 + € 25 + € 10 = € 234.
De invoerrechten zijn 3% van € 234 = € 7,02.
U berekent de btw over € 199 + € 25 + € 10 + € 7,02 = € 241,02.
De btw is 21% over € 241,02 = € 50,61.
U betaalt dus aan de Douane: € 7,02 + € 50,51 = € 57,53.

en deze: fiets staat er niet bij maar mss vergelijkbaar met auto onderdelen?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

ai zo leuk en spannend wordt het hierdoor allemaal niet πŸ˜“ misschien te veel moeite πŸ˜…πŸ€£
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

jeroentjuh76 schreef: ↑wo 12 januari 2022, 16:23
Meegs schreef: ↑wo 12 januari 2022, 16:12 In het kort:

Afbeelding

(weet alleen niet of je er dan ook zo blij van wordt als van een Minion)

Let wel op, dat je kans hebt op dubbele BTW als Bird ook gewoon VAT rekent bij de prijs...

(had ik laatst met een dvd waar VAT over gerekend is, en nog eens BTW door onze Douane-vriendjes)
dat is niet netjes gedaan dan. vat horen ze volgens mij niet te rekenen dan. alleen als ze verzenden naar een adres binnen uk.

wat je eerder zei klopt wel ongeveer.

van de site van de belastingdienst:

Voorbeeld

U koopt bij een Chinese webshop een tas van € 199.
De verzendkosten zijn € 25.
De verzekeringskosten zijn € 10.
U berekent de invoerrechten over € 199 + € 25 + € 10 = € 234.
De invoerrechten zijn 3% van € 234 = € 7,02.
U berekent de btw over € 199 + € 25 + € 10 + € 7,02 = € 241,02.
De btw is 21% over € 241,02 = € 50,61.
U betaalt dus aan de Douane: € 7,02 + € 50,51 = € 57,53.

en deze: fiets staat er niet bij maar mss vergelijkbaar met auto onderdelen?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop
Meen ooit ergens gelezen te hebben dat het voor een fiets 4,7% is dus als je dat toepast in die berekening en de aanschafprijs van de fiets dan kom je goed uit. Zo word het ineens een snel heel duur als je een prijzig product koopt. Ik heb hetzelfde gehad met motoronderdelen, kon ook gewoon netjes betalen voor ik mijn product kreeg :(
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Afbeelding

Terugkoppeling vanuit Bird
De fiets loopt al aardig op tegen 3K zonder bijzonder upgrades of aanpassingen πŸ˜“
🀣 dan is de Nuke Scout Comp wel aantrekkelijker en eventueel met upgrades voor 3K
Laatst gewijzigd door userlee op wo 12 januari 2022, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dan zou ik toch gaan voor de framekit en daarnaast koopjes zoeken.

Haal even je personalia weg uit die screendump, scheelt weer shit!
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

baron062 schreef: ↑wo 12 januari 2022, 19:23 Haal even je personalia weg uit die screendump, scheelt weer shit!
πŸ‘πŸΌ aangepast

ik denk er nog eens goed over na heb nog de tijd.
eerst mijn fully de deur uit voordat er ruimte is in trappenhuis voor nieuw bike πŸ˜…πŸ€£
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Tazzy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 juni 2008, 14:00
Mijn mountainbike: Giant XTC4 '04
Contacteer:

Op deze manier is even met de auto ofzo, & zelf halen goedkoper :)
Blood, sweat & gears
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Tazzy schreef: ↑do 13 januari 2022, 11:56 Op deze manier is even met de auto ofzo, & zelf halen goedkoper :)
Helaas beschik ik of hebben wij geen auto (auto te duur voor binnenstad haha en alles op loop afstand en binnen handbereik) alleen hobby maakt het welnlstiger parcours niet ok de hoek elke keer met OV en ruimte te kort haha πŸ€¦πŸ»β€β™‚οΈ
alhoewel wel een trein dacht ik zo naar Engeland maar dan wordt het als nog wereld reis (misschien duur koop) voor de fiets
Maar idd auto zal wel een optie zijn binnen Europa
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Sommige Britse shops, in elk geval Wiggle/Chainreactioncycles hanteren prijzen waar alles al in verrekend is. Dus geen extra heffingen achteraf.
Maar die zijn natuurlijk geen Bird-dealer ;-)

Je ziet het ook bij sommige Chinese spullen, bijvoorbeeld bij het bestellen van carbon velgen krijg je meestal de optie om te kiezen tussen FedEx voor een snelle levering (maar met naheffingen) of een Tax Prepaid optie, dan komt er niks meer bij (en dat is vaak zonder de naheffingen mee te rekenen nog de goedkoopste optie ook).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MTBRemco
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 11:59
Mijn mountainbike: Bird Aeris 145

Houd rekening met 30% extra op de bird prijs (btw+importkosten). Dat was ongeveer het bedrag dat ik moest betalen voor mijn bird. Frame only zou minder kosten met zich mee moeten brengen.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

MTBRemco schreef: ↑zo 16 januari 2022, 12:31 Houd rekening met 30% extra op de bird prijs (btw+importkosten). Dat was ongeveer het bedrag dat ik moest betalen voor mijn bird. Frame only zou minder kosten met zich mee moeten brengen.
Remco,

Begrijp ik het goed? boven op 2.600,00eur komt 30% custom fee (vanuit Bird) en daarnaast nog eens fee, import, tax hier in NL? πŸ˜“πŸ˜³
(ps: mag ik in PM dan vragen wat de fiets total heeft gekocht tot aan u voordeur)
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Plaats reactie