Fully kind

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Pieter O
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 12 juni 2020, 11:44
Mijn mountainbike: Bird Aeris AM9

MTB collegae,

Ik zoek een fully voor mijn zoon van 10 en die zijn, vooral op dit moment, lastig te vinden.

Het moet iets zijn in de trant van:
-YT Jeffsy Primus
-Canyon Neuron Young Hero
-Cube Stereo 140 Youth

Dus voor trails en tevens bikepark achtige dingen.
Tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Propain Yuma (24/26") of Frechdax (20")?
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Geen idee hoe groot hij is.. Maar een week of wat geleden ben ik met mijn zoontje van 7 in lac blanc geweest en heb daar een mondraker factor voor hem gehuurd. Best een bruut fietsje, maar hij kon er goed mee overweg. Is een veelzijdig fietsje waar zowel 24 als 26" wielen in kunnen .. 100 mm veerweg.. Maar of het echt geschikt is voor de rondjes in NL durf ik te betwijfelen..

https://www.mondraker.com/ie/en/2022-factor-24
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mijn kleine shredder (8) is daar ook op die fiets het bikepark afgedenderd. Dat ging als de brandweer, maar voor in het platte Nederland is de fiets wellicht wat minder geschikt. In La Bresse reed hij op een Norco Fluid. Beetje dezelfde categorie.
In Duitsland heb je Vpace. Ik heb daar ook al eens met een schuin oog naar gekeken. Lijkt een goed doordacht concept, zowel fullsus als hardtail.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Transition Ripcord (24") zag ik ook net.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Hangt een beetje van de lengte van je zoon af, hier begonnen met een S-size 26” en langzaam doorgegroeid naar M en nu L 27.5” bij 1,9m en 90kg. Gewoon standaard frames met oplopende veerweg. Als ze zo licht zijn hebben ze minder veerweg nodig.
Lekker fietsen!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ook Peter schreef: za 7 augustus 2021, 20:50 Hangt een beetje van de lengte van je zoon af, hier begonnen met een S-size 26” en langzaam doorgegroeid naar M en nu L 27.5” bij 1,9m en 90kg. Gewoon standaard frames met oplopende veerweg. Als ze zo licht zijn hebben ze minder veerweg nodig.
Toch grappig dat hier iedereen over elkaar struikelt om maar te verklaren dat fietsen in verhouding gebouwd moeten worden (waar ik het dus 100% mee eens ben!).


Vreemd alleen dat het voor volwassenen van 160 tot 200 cm niet meer geldt :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: za 7 augustus 2021, 21:53

Toch grappig dat hier iedereen over elkaar struikelt om maar te verklaren dat fietsen in verhouding gebouwd moeten worden (waar ik het dus 100% mee eens ben!).


Vreemd alleen dat het voor volwassenen van 160 tot 200 cm niet meer geldt :~
Lars, in de praktijk rijdt 90% vd kids op een te grote fiets ......
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Lars TB schreef: za 7 augustus 2021, 21:53
Ook Peter schreef: za 7 augustus 2021, 20:50 Hangt een beetje van de lengte van je zoon af, hier begonnen met een S-size 26” en langzaam doorgegroeid naar M en nu L 27.5” bij 1,9m en 90kg. Gewoon standaard frames met oplopende veerweg. Als ze zo licht zijn hebben ze minder veerweg nodig.
Toch grappig dat hier iedereen over elkaar struikelt om maar te verklaren dat fietsen in verhouding gebouwd moeten worden (waar ik het dus 100% mee eens ben!).


Vreemd alleen dat het voor volwassenen van 160 tot 200 cm niet meer geldt :~
Ik heb t over mijn zoon van 15 die speels wil rijden, voor de fullies had hij hardtails in redelijk passende maten. Eigenlijk zou ik elk jaar een nieuwe fiets moeten kopen zo hard als hij groeit.
Lekker fietsen!
Plaats reactie