Direct mount 170mm cranks + 35 of 40mm stuurpen 31.8

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Eventueel met lagers en 32t blad, geen dub, en geschikt voor BSA

Iemand iets liggen? Heb wat problemen met m'n huidige dub set.

Ook op zoek naar een 12 speed shifter van Shimano, deore t/m xtr.
Laatst gewijzigd door xRemcox op di 27 juli 2021, 13:28, 3 keer totaal gewijzigd.
⛧⛧⛧
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

xRemcox schreef: wo 9 juni 2021, 08:05 Eventueel met lagers en 32t blad.

Iemand iets liggen? Heb wat problemen met m'n huidige dub set.
Welke heb je nu dan en wat voor problemen heb je er mee?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Sram DUB GX, de as krijg ik niet meer vast in de lagers, ook niet met de preload ring goed afgesteld en de juiste spacer. Met als gevolg dat het kraakt als de ziekte.
⛧⛧⛧
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

xRemcox schreef: wo 9 juni 2021, 14:15 Sram DUB GX, de as krijg ik niet meer vast in de lagers, ook niet met de preload ring goed afgesteld en de juiste spacer. Met als gevolg dat het kraakt als de ziekte.
Je praat dus over een axiale speling die je niet kunt oplossen met de preload. Ben je toevallig een spacer kwijt?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Nee, het lijkt net of de as niet goed in de lagers valt, kan hem heen en weer bewegen en dan verticaal.
⛧⛧⛧
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

xRemcox schreef: wo 9 juni 2021, 14:45 Nee, het lijkt net of de as niet goed in de lagers valt, kan hem heen en weer bewegen en dan verticaal.
Tenzij je lager radiale speling heeft of je dub as is uitgesleten zal het waarschijnlijk liggen aan de kunststof insert die in je dub bb zit en de lager maat verkleint van 30 naar 29 mm zodat je as goed past. Die kan kapot zijn of je hebt hem er per ongeluk uit gedrukt.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Mad Wally schreef: wo 9 juni 2021, 15:05
xRemcox schreef: wo 9 juni 2021, 14:45 Nee, het lijkt net of de as niet goed in de lagers valt, kan hem heen en weer bewegen en dan verticaal.
Tenzij je lager radiale speling heeft of je dub as is uitgesleten zal het waarschijnlijk liggen aan de kunststof insert die in je dub bb zit en de lager maat verkleint van 30 naar 29 mm zodat je as goed past. Die kan kapot zijn of je hebt hem er per ongeluk uit gedrukt.
die snap ik niet helemaal, er zit alleen de normale kunststof insert in, die dacht ik alleen voor bescherming was. Lijkt me niet dat een plastic insert die krachten moet opvangen, want dan rij ik ze straks achter elkaar stuk. Lagers hebben geen speling, de as heeft wel wat slijtage plekken, maar geloof niet dat dit het probleem kan zijn.
⛧⛧⛧
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

xRemcox schreef: wo 9 juni 2021, 15:51
Mad Wally schreef: wo 9 juni 2021, 15:05

Tenzij je lager radiale speling heeft of je dub as is uitgesleten zal het waarschijnlijk liggen aan de kunststof insert die in je dub bb zit en de lager maat verkleint van 30 naar 29 mm zodat je as goed past. Die kan kapot zijn of je hebt hem er per ongeluk uit gedrukt.
die snap ik niet helemaal, er zit alleen de normale kunststof insert in, die dacht ik alleen voor bescherming was. Lijkt me niet dat een plastic insert die krachten moet opvangen, want dan rij ik ze straks achter elkaar stuk. Lagers hebben geen speling, de as heeft wel wat slijtage plekken, maar geloof niet dat dit het probleem kan zijn.
Die insert vult de ruimte op tussen de 30 mm interne lagers en de 28,99 mm externe as en is dus functioneel. Levensduur is volgens mijn 97 kg geen probleem.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Klinkt als een BB30 bracket met DUB crankset... maar dat zal wel niet...
Ik ben mij er eentje...
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Nou ik heb ze net los gehad, maar die insert vult toch echt niet de ruime op tussen de as en de lager, of bedoel je de dust cover van de lagers, die zijn allebei nog heel, dus daar kan het niet aan liggen... Ik heb ze nu omgewisseld met m'n dirtjumper, even kijken of dat beter gaat.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Up
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

up
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Up
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Als het ook 175mm mag zijn heb ik een set E13 Trs+ met 30mm as incl 32 of naar wens 34 blad voor 80,00 voor je. 90 incl. Verzenden en tools. :-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Het moet echt wel 170mm hebben. Kom soms nu al aan de grond met de pedalen :P
⛧⛧⛧
Plaats reactie