XC full suspension 29" maat M/L voor €2500,-

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
caspervboggelen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: di 5 september 2017, 18:33
Mijn mountainbike: Superior XP969

Goedenavond allemaal,

Aangezien ik klaar ben met studeren, ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Uiteraard heb ik een lijstje met wensen, maar mocht je iets hebben wat niet helemaal overeen komt met één of enkele wensen, schroom niet om me alsnog een berichtje te sturen... Wie weet is het wel een match?

Zoals in de titel al gezegd ben ik op zoek naar een cross country full-suspension, dus laten we zeggen 100-120 mm travel. Bijna een no-brainer, maar qua wielmaat ben ik op zoek naar 29 inch. Op mijn huidige fiets ben ik verliefd geraakt op 1x, dus voorderailleurs zijn echt niet toegestaan ;-) Bij voorkeur komt de fiets uit 2018 of later, zodat hij uitgerust is met de nieuwe standaarden zoals Boost, tapered vorken, enzovoort. Ik ben zelf 1.79 m, wat precies tussen de maten M en L valt... Dus denk vooral zelf even na of het zou passen.

Het liefst zou ik een carbon fully willen, daarvoor is het budget 2500-3000 euro. Als je een mooie lichte aluminium fiets hebt staan, ook prima, het budget is dan 2000-25000 euro.

Mocht je iets hebben staan, stuur me vooral een berichtje met wat gedetailleerde info en een richtprijs... Een fotootje helpt altijd, net als recent vervangen onderdelen, de laatste vering-service, de reden van verkoop, afijn, je snapt het vast.

Ik ben benieuwd! Kijk uit naar de reacties.

TL;DR?
- Carbon of licht alu frame (maat M/L)
- Rond de 2500 euro
- Aandrijving 1x
- Wielmaat 29"
- 100-120 mm travel

Groetjes,
Casper
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

bij mijn LBS staan nog een paar nieuwe Superiors fully"s Carbon , allen rond de 3000
allen 1x 12 en maat L volgens mij, ik pas er op met mn 1.80m
caspervanboggelen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 augustus 2017, 16:32

Zeker geïnteresseerd. Heb je een naam, locatie, eventueel website/telefoonnummer of wat meer informatie voor me?
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ze staan bij Beebikes in Kapelle [zeeland] , ze hebben wat aparte openings tijden , gewoon ff op de site kijken voor gegevens
Beebikes.com
website heb je niet veel aan maar er staan 2 zwarte en een rode [gister dan nog] , zeg maar heb het gehoord van Henk, tegenwoordig verkopen ze liever lokaal dan buitenaf dat is ook zo met de shimano onderdelen , denk dat hij de meeste casettes van Nederland heeft liggen.
Bike-addict
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 17 november 2020, 20:20
Mijn mountainbike: Cube GLC SLT

Heb een Canyon lux cf sl staan. Al het onderhoud aan de dempers is er aan gedaan, bonnen van alles aanwezig. Cassette etc zijn netjes en belangrijk 1x12 xo xx1. Deze fiets zal wel boven je budget zijn met een vp van 3750. Gelijkwaardige fiets staat op mp voor 5000.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Normaal zou je zeggen Cube Stereo 120 29 inch. Aluminium vanaf €1750, carbon vanaf €2850, maar weet er maar een te vinden...

Edit: de L van de aluminium versie is hier op dit moment op voorraad https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... en-1012238
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

-
Laatst gewijzigd door Elvander op zo 30 mei 2021, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Zelfbouw uit China, mits je dat aandurft is 2.5k ook wel haalbaar. Incl merk vork ipv bolany 3k.
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

Ik dacht dat Roelofs in Arnhem nog een Kona Hei Hei in M of L had staan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Bospaadje schreef: vr 28 mei 2021, 20:52 Zelfbouw uit China, mits je dat aandurft is 2.5k ook wel haalbaar. Incl merk vork ipv bolany 3k.
tja dan moet je weer onderdelen zien te vinden, een groep of een deftige vork is al zeer lastig, en een frame duurt ook al tot september, ze zeggen allemaal dat ze voorraad hebben in China maar duurt wel minimaal 3 maanden [uit ervaring]
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Mijn ervaring is. 4mei besteld. 24 mei binnen.
Onderdelen veelal ook uit china. Ik mis alleen nog een 15 naar 9 mm voorasconverter. Niet zo goed opgelet bij het kiezen vd vork 🙂
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

caspervboggelen schreef: di 18 mei 2021, 20:04 Goedenavond allemaal,

Aangezien ik klaar ben met studeren, ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Uiteraard heb ik een lijstje met wensen, maar mocht je iets hebben wat niet helemaal overeen komt met één of enkele wensen, schroom niet om me alsnog een berichtje te sturen... Wie weet is het wel een match?

Zoals in de titel al gezegd ben ik op zoek naar een cross country full-suspension, dus laten we zeggen 100-120 mm travel. Bijna een no-brainer, maar qua wielmaat ben ik op zoek naar 29 inch. Op mijn huidige fiets ben ik verliefd geraakt op 1x, dus voorderailleurs zijn echt niet toegestaan ;-) Bij voorkeur komt de fiets uit 2018 of later, zodat hij uitgerust is met de nieuwe standaarden zoals Boost, tapered vorken, enzovoort. Ik ben zelf 1.79 m, wat precies tussen de maten M en L valt... Dus denk vooral zelf even na of het zou passen.

Het liefst zou ik een carbon fully willen, daarvoor is het budget 2500-3000 euro. Als je een mooie lichte aluminium fiets hebt staan, ook prima, het budget is dan 2000-25000 euro.

Mocht je iets hebben staan, stuur me vooral een berichtje met wat gedetailleerde info en een richtprijs... Een fotootje helpt altijd, net als recent vervangen onderdelen, de laatste vering-service, de reden van verkoop, afijn, je snapt het vast.

Ik ben benieuwd! Kijk uit naar de reacties.

TL;DR?
- Carbon of licht alu frame (maat M/L)
- Rond de 2500 euro
- Aandrijving 1x
- Wielmaat 29"
- 100-120 mm travel

Groetjes,
Casper
Ik heb je een mail gestuurd inzake mijn TopFuel die te koop komt.
Plaats reactie