xxs frameset met vork (of completer) voor mn dochter

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seb93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 29 oktober 2014, 01:22
Mijn mountainbike: Surly Troll Eggplant Purple S

Hoi :)

Sinds een week of wat is m'n dochter van 11 weer helemaal into mountainbiken, helemaal nu er een nieuwe route loopt langs de camping waar we om de week samen naartoe gaan.

Helaas is haar huidige fiets echt te klein nu (Cube 240) en zijn we op zoek naar een fiets met 26"wielen en een XXS frame.
(we hebben gepast op mijn Surly Troll met een S frame, maar heeft ze nog geen stand over clearance en moet wat te ver reiken naar het stuur vind ik.)

Hoeft geen mooie fiets te zijn want ze wil hem het liefst zelf versieren (maar het mag wel hoor). Waarschijnlijk verven en bijv. de bovenbuis en delen van het stuur bekleden met EVA foam of hockey tape oid.

Het liefst wil ze een fiets met vering, maar als de voorvork flink ruimte heeft zouden we ook gewoon voor een band met wat meer volume kunnen plaatsen.

We hebben bijna geen budget, maar wel van alles aan onderdelen zoals banden, BB, complete drivetrain + shifters (X7 en X9), en evt een wielset met schijven, maar nog geen schijfremmen. ook binnenkort een Magura HS33 set die nog wel ok is, dus velgrem zou ook kunnen.
Aangezien ik een drivetrain heb liggen, liefst iets waar 9 speed op past (dus met body vanaf 8 speed, toch?)

Tips en suggesties zijn ook welkom :)

Mvg,
Seb
Surly Troll S Eggplant Purple, deore/SRAM, BB5, Surly Extra Terrestrial 26x2.5 on Surly Marge Lite 65mm. OMM racks. Soma Sparrow bars.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik heb nog iets staan, was net de foto's aan het uploaden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeft een dametje van 155 cm een poosje op gereden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
seb93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 29 oktober 2014, 01:22
Mijn mountainbike: Surly Troll Eggplant Purple S

Lars TB schreef: di 18 mei 2021, 11:55 Ik heb nog iets staan, was net de foto's aan het uploaden:
<><>
Heeft een dametje van 155 cm een poosje op gereden.
Oh, dat ziet er goed uit.. maar of ze al zo lang is weet ik niet .. ik moet haar dan straks even opmeten :)
Surly Troll S Eggplant Purple, deore/SRAM, BB5, Surly Extra Terrestrial 26x2.5 on Surly Marge Lite 65mm. OMM racks. Soma Sparrow bars.
Gebruikersavatar
seb93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 29 oktober 2014, 01:22
Mijn mountainbike: Surly Troll Eggplant Purple S

Lars TB schreef: di 18 mei 2021, 11:55 Ik heb nog iets staan, was net de foto's aan het uploaden:

Heeft een dametje van 155 cm een poosje op gereden.
Mijn dochter is nu 148 cm, zou dat al te doen zijn?
Surly Troll S Eggplant Purple, deore/SRAM, BB5, Surly Extra Terrestrial 26x2.5 on Surly Marge Lite 65mm. OMM racks. Soma Sparrow bars.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PB
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
seb93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 29 oktober 2014, 01:22
Mijn mountainbike: Surly Troll Eggplant Purple S

Ok, voor de duidelijkheid in het topic:
Zoals in PB al met Lars besproken zou dit echt een hele leuke start zijn, zo te zien zou ze er ook meteen op kunnen fietsen met een kortere stem en de seatpost omlaag.. maar helaas is het wel boven m'n budget.

Nogmaals hartelijk dank voor de aanbieding en de extra uitleg Lars :)

We zoeken verder!
Surly Troll S Eggplant Purple, deore/SRAM, BB5, Surly Extra Terrestrial 26x2.5 on Surly Marge Lite 65mm. OMM racks. Soma Sparrow bars.
Gebruikersavatar
seb93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 29 oktober 2014, 01:22
Mijn mountainbike: Surly Troll Eggplant Purple S

Ok, we hebben iets gevonden om mee te beginnen. Als ze doorzet (en groeit) kunnen we nog altijd naar een upgrade kijken :)

Voor nu, een Merida Juliet 300, 3x8 met een XT achterderailleur, in bijna nieuwstaat voor €175 gekocht.
Waarschijnlijk komen daar voorlopig HS33 remmen op, als ik de zuigers weer helemaal goed lopend krijg. Anders waarschijnlijk BB5, of een mix van BB7 voor, BB5 achter als ik dat op m'n Troll ook zo doe. Verder heb ik een redelijk nette SRAM X7 groepset die ik er op ga zetten.
Surly Troll S Eggplant Purple, deore/SRAM, BB5, Surly Extra Terrestrial 26x2.5 on Surly Marge Lite 65mm. OMM racks. Soma Sparrow bars.
Plaats reactie