Fork 27.5 non-boost qr straight tube

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
MagpieManny
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 17 juni 2020, 20:29

Ik wil mijn huidige fork vervangen door iets degelijkers. Nu is alles *op de markt* tapered, boost en tru-axle *en dat heeft mijn fiets niet*

Maar misschien heeft iemand nog wat in de schuur liggen :wink:

- 27.5
- non boost
- straight tube / non-tapered
- qr
- 100 - 120 mm

*edited*
Laatst gewijzigd door MagpieManny op za 24 oktober 2020, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Deze begrijp ik niet helemaal: waarom zoek je iets wat in alle opzichten een stap terug is? Je moet een ander balhoofd en een ander wiel aanschaffen en de kans is dat zo een vork ouder is en minder betrouwbaar...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Lars TB schreef: za 24 oktober 2020, 12:16 Deze begrijp ik niet helemaal: waarom zoek je iets wat in alle opzichten een stap terug is? Je moet een ander balhoofd en een ander wiel aanschaffen en de kans is dat zo een vork ouder is en minder betrouwbaar...
Je leest verkeerd Lars.
Manny bedoeld dat de trend tegenwoordig op bikes tapered, boost en thru axle is, en dat is exact niet wat zijn fiets benodigd zo te zien.

Alleen een 27,5" vork met een 1 1/8" stuurbuis heb ik volgens mij nog nooit gezien...
Welke frame heb je??
MagpieManny
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 17 juni 2020, 20:29

KevinBel schreef: za 24 oktober 2020, 12:34 Je leest verkeerd Lars.
Manny bedoeld dat de trend tegenwoordig op bikes tapered, boost en thru axle is, en dat is exact niet wat zijn fiets benodigd zo te zien.

Alleen een 27,5" vork met een 1 1/8" stuurbuis heb ik volgens mij nog nooit gezien...
Welke frame heb je??
Je hebt gelijk, Kevin.
Ik zal ook het bericht aanpassen, Lars :wink: zou inderdaad flinke stap achteruit zijn.

Ik heb een rockrider 540 (yes... ik zou nu een andere beslissing nemen) maar als iemand nog iets heeft liggen wat deze fiets net ff beter kan maken kan ik ff goed doorsparen ;)
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Deze?
https://www.decathlon.nl/p/mountainbike ... R-p-301097

Om heel eerlijk te zijn, zou ik het geld in je zak houden en lekker door sparen voor een capabelere fiets met fatsoenlijke onderdelen en standaarden :oops:

Een 27,5" vork met 1 1/8" zie je namelijk dus alleen maar in het echte budget segment. En echt goed doen die hun werk niet.
Daarom dat ik zei dat ik nog niet eerder een 27,5" vork met 1 1/8" gezien heb. Dan duidt ik ook op vorken die het geld waardig zijn :winkie: :roll:
MagpieManny
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 17 juni 2020, 20:29

Zo'n eentje ja.

Ik heb er al genoeg aan veranderd hoor en dat vind ik ook wel geinig om te doen. Nu is het wel zo dat ik dat allemaal mee kan nemen naar een andere fiets. Geld natuurlijk niet voor een vork nu alle standaarden anders zijn.

Maar iemand nog een upgrade heeft liggen als een Airfork ofzo dan is dat prima. Anders hou ik het geld gewoon, hij werkt zo ook. Denk dat ik hier nog wel ff op fiets ;).
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Deze? Is luchtgeveerd en met een simpele aanpassing gratis om te bouwen naar 120mm veerweg 8)

Ik heb er een jaartje mee gereden en vond het een hele verbetering tov een stalen veer in de vork die er eerst in zat :P

https://hollandbikeshop.com/merk-fietso ... rt-561088/

Wel jammer dat de Suntour Raidon niet meer leverbaar is in die maat
Plaats reactie