Afzaag hulp/tool omgeving Nijmegen

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Renevanderharst
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 5 oktober 2020, 12:07
Mijn mountainbike: Yt Capra pro 2020

Wie heeft een afzaag tool te leen voor inkorten van de stuurhuis van mijn nieuw gekochte rockshox yari , een upgrade op de cube reaction tm 2020 die voorzien was van een fusion x vork

Ik woon in de omgeving van NIjmegen /Groesbeek /Malden
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik woon in de buurt maar gebruik altijd een slijptol. Weet niet of ik je dat wil aandoen :-)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik gebruik een pijpensnijder.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mad Wally schreef: ma 5 oktober 2020, 13:14 Ik gebruik een pijpensnijder.
Dit. Ik heb nooit begrepen waarom mensen daar een zaag, of zelfs een slijptol voor gebruiken. Met een pijpensnijder is het makkelijk om het recht te doen, en kost ook weinig.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Klitse schreef: ma 5 oktober 2020, 13:23
Mad Wally schreef: ma 5 oktober 2020, 13:14 Ik gebruik een pijpensnijder.
Dit. Ik heb nooit begrepen waarom mensen daar een zaag, of zelfs een slijptol voor gebruiken. Met een pijpensnijder is het makkelijk om het recht te doen, en kost ook weinig.
Dit, moet je wel een pijpensnijder hebben liggen thuis, slijptol heeft meer kans , laat staan een ijzerzaag :wink: , en met alle drie kan je ook mooi recht "inkorten" .Slijptol en/of ijzerzaag heeft meer nut thuis dan een "pijpensnijder"..... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Snelle Buffer schreef: ma 5 oktober 2020, 13:36
Klitse schreef: ma 5 oktober 2020, 13:23

Dit. Ik heb nooit begrepen waarom mensen daar een zaag, of zelfs een slijptol voor gebruiken. Met een pijpensnijder is het makkelijk om het recht te doen, en kost ook weinig.
Dit, moet je wel een pijpensnijder hebben liggen thuis, slijptol heeft meer kans , laat staan een ijzerzaag :wink: , en met alle drie kan je ook mooi recht "inkorten" .Slijptol en/of ijzerzaag heeft meer nut thuis dan een "pijpensnijder"..... :-q
Ik heb mijn pijpensnijder al meerdere keren gebruikt maar nog nooit een slijptol nodig gehad. Daarbij denk ik dat het voor iemand die nooit een slijptop gebruikt moeilijker is om dat recht te doen dan een pijpensnijder. En die haal je bij de gamma voor 6,50.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Mad Wally schreef: ma 5 oktober 2020, 13:14 Ik gebruik een pijpensnijder.
Ik ook...
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Snelle Buffer schreef: ma 5 oktober 2020, 13:36
Klitse schreef: ma 5 oktober 2020, 13:23

Dit. Ik heb nooit begrepen waarom mensen daar een zaag, of zelfs een slijptol voor gebruiken. Met een pijpensnijder is het makkelijk om het recht te doen, en kost ook weinig.
Dit, moet je wel een pijpensnijder hebben liggen thuis, slijptol heeft meer kans , laat staan een ijzerzaag :wink: , en met alle drie kan je ook mooi recht "inkorten" .Slijptol en/of ijzerzaag heeft meer nut thuis dan een "pijpensnijder"..... :-q
Beetje klusser heeft ze alledrie :-D
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Ach, ik scoor 2/3, maar mijn buurman heeft item 3 (pijpensijder), dus die leen ik dan voor die enkele keer dat ik het nodig heb.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wederom een topic wat iemand na 1 post laat afhaken op dit forum :lol:
Ik gebruik een ijzerzaag met een zaagmal, omdat ik geen pijpensnijder heb en de zaagmal is gruwelijk handig voor spul van carbon
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Recentelijk moest mijne ook ingekort worden. Kon het zelf doen of laten doen. Uiteindelijk laten doen. Gezien Canyon dit vergoede. Kosten waren 25,- bij lokale fietsenmaker. Wellicht ook optie?
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Makkelijk schreef: ma 5 oktober 2020, 15:35 Wederom een topic wat iemand na 1 post laat afhaken op dit forum :lol:
Ik gebruik een ijzerzaag met een zaagmal, omdat ik geen pijpensnijder heb en de zaagmal is gruwelijk handig voor spul van carbon
Ja, ergerlijk. Wellicht heeft het iets met thuiswerken te maken maar volgens mij was dit voor de crisis ook al een ding.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Ik gebruik een pijpsnijder of een oude stuurpijn als geleider voor de ijzerzaag.
Christonabike!!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Nadat ik 3 pijpensnijders kapot heb gedraaid (heb veel fietsen gehad met stalen vork) is het voor mij makkelijker met een slijptol.
Of idd een oude stuurpen en daarlangs zagen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Jamis Diablo schreef: ma 5 oktober 2020, 17:07 Nadat ik 3 pijpensnijders kapot heb gedraaid (heb veel fietsen gehad met stalen vork) is het voor mij makkelijker met een slijptol.
Of idd een oude stuurpen en daarlangs zagen.

TS zou die graag van je willen lenen .
Plaats reactie