De ideale mtb voor zoon van 10 - gevonden!

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Na al weken marktplaats in de gaten te hebben gehouden, doe ik hier gewoon een poging. Zaterdag gaan we 2 fietsen bekijken voor mijn zoon, maar ideaal zijn ze niet.

Wat zoeken we:
- framemaat ca. 16" (Small)
- liefst zonder vering (zoon is pas 10 en weegt niet veel.. dus lichte fiets vind ik nu belangrijker dan vering)
- 26" wielen
- mag een ouder modelletje zijn, maar wel betrouwbaar. Liever goede onderdelen en wat ouder, dan nieuw spul dat minder degelijk is. Hoeft dus ook niet per se mooi te zijn, moet vooral goed werken.
- kleine werkzaamheden geen probleem (maar een nieuw wiel of cranks vervangen is niet mijn hobby)
- max. 150 euro

Heeft iemand toevallig nog iets liggen/staan?
Voorbeeld ter illustratie. Op zich hoeft het niet zó lelijk
Afbeelding
Laatst gewijzigd door RetroRagger op zo 13 september 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RetroRagger schreef: do 10 september 2020, 21:24 Voorbeeld ter illustratie. Op zich hoeft het niet zó lelijk
Afbeelding
Precies zo 1 heb ik er staan! Weegt maar 21,3 kg!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Lars TB schreef: do 10 september 2020, 21:26
Precies zo 1 heb ik er staan! Weegt maar 21,3 kg!
:winkie: Lijkt me een mooi instapmodel, maar ik laat hem toch maar even voorbij gaan :D
Laatst gewijzigd door RetroRagger op do 10 september 2020, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik wilde er ook €151,- voor hebben :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Knakworstkweker

Een rockrider van de decathlon

2e hands zeer betaalbaar, nieuw ook
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

die zijn mij welbekend. Maja,, Decathlon hè. Ik weet dat ze beter zijn dan vroeger, maar mijn ouderwetsche MTB-hoofd gelooft niet toch niet zo in de kwaliteit ervan. Misschien volkomen onterecht. Ik zie ze wel brij veel op MP staan, en lange tijd ook. Ik vrees als ik dus de 189,99 uitgeef hieraan, dat ik hem over een paar jaar moeilijk kwijt raak. En wat kan ik nu aan fiets verwachten voor dit bedrag? Lijkt me dat je 2e hands voor dit geld meer waar krijgt.

En oef: 14,5 kg. Dat is nogal wat voor een klein menneke..
Knakworstkweker

Dan moet je wat dieper in de buidel tasten en een Trek of Scott kopen.

Met een beetje mazzel duikel je nog wel eens een 26" Ghost op maar voor allemaal ben je met €150 niet echt in de buurt van de vraagprijzen

Mountainbike Trek
€ 195,00
https://link.marktplaats.nl/m1596864604 ... ialbuttons

Heb je een prima fiets aan
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Dank voor het meedenken! Wij zijn intussen geslaagd. Inderdaad iets meer dan het bedrag in eerste instantie, maar wel met een goed gevoel over deze en ook een blij kind :-D . We moesten er bijna 2 uur voor in de auto om de Specialized stumpjumper te halen. Met korte stuurpen (en een lange erbij op de groei). Nu maar hopen dat er geen autoreparatie, kapotte wasmachine of andere ongein aankomt :oops: . Ons Limburgse toertje was in ieder geval geslaagd
Plaats reactie