Gevonden!

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Kleine kans wellicht, maar ik probeer het hier toch even.
Een jaar of 15 geleden vond mijn jonge broertje een verroeste step. Daar hebben we vervolgens een projectje "stunt-step" van gemaakt.
V-brake nokjes eraan gelast, het frame wat verstevigd en een nieuwe tree-plank gemaakt.
Erg leuk, maar ondertussen wordt de step gebruikt door mijn neefjes en nichtjes van een jaar of 2-7 en is een fatsoenlijke rem wel handig. Zeker als ik er ook nog bij op sta :winkie: De huidige wielen hebben namelijk een schuine velgrand en de remblokjes doen het daar niet zo goed op.

Ik zoek nog een nieuw achterwiel(voorwiel = gelijk) dat geschikt is voor velgremmen, 16" , as met 15mm moeren en 92mm inbouwbreedte. Heeft iemand nog ergens iets liggen?

Ik vind het ergens zonde om een 2e hands kinderfietjes op marktplaats te halen om er een voorwiel uit te halen en de rest weg te gooien, maar de optie is er gelukkig wel.

Als de V-brakes alsnog niet voldoende remmen dan gaan we door met het plaatsen van Magura's. Maar aangezien de nokjes niet de officiele afstand hebben is dat ook weer een uitdaging.

Thanks!

Edit: ondertussen werkt de Magura velgrem perfect op de step. Op dit moment niet op zoek naar wielen
Plaats reactie