gezocht: cube stereo 120 race 2019, 2018, 2017, 2016,

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Henk-909
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 3 juni 2020, 03:01

Hoi,

Ik wil heel erg graag de cube stereo 120 race van 2019 ergens kunnen bemachtigen. (nieuw)

Mocht iemand er 1 weten te staan, dan zou je mij daar heel erg mee helpen.

Het zal waarschijnlijk moeilijk worden, maar... wie weet.

vr groet Henk!
Laatst gewijzigd door Henk-909 op vr 5 juni 2020, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Bike discount al gekeken?
Volgens mij staan er daar nog wat. De duurdere carbon-versie maar ook de alu.
Laatst gewijzigd door kan niet meer op wo 3 juni 2020, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Henk-909 schreef: wo 3 juni 2020, 03:11 Hoi,

Ik wil heel erg graag de cube stereo 120 race van 2019 ergens kunnen bemachtigen. (nieuw)

Mocht iemand er 1 weten te staan, dan zou je mij daar heel erg mee helpen.

Het zal waarschijnlijk moeilijk worden, maar... wie weet.

vr groet Henk!
Vermeld ook direct even de maat welke je zoekt?!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Henk-909
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 3 juni 2020, 03:01

kan niet meer schreef: wo 3 juni 2020, 08:49 Bike discount al gekeken?
Volgens mij staan er daar nog wat. De duurdere carbon-versie maar ook de alu.
Ik ga eens even op zoek, ik geloof dat ze het 2020 model alleen in 16 inch hebben.
foxie schreef: wo 3 juni 2020, 09:05
Vermeld ook direct even de maat welke je zoekt?!
Gezien mijn lengte (183cm) 20 of 22 inch, zal denk ik de fiets echt moeten proberen/passen.
boV
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 10 juli 2014, 13:41

Henk-909 schreef: wo 3 juni 2020, 12:02
kan niet meer schreef: wo 3 juni 2020, 08:49 Bike discount al gekeken?
Volgens mij staan er daar nog wat. De duurdere carbon-versie maar ook de alu.
Ik ga eens even op zoek, ik geloof dat ze het 2020 model alleen in 16 inch hebben.
foxie schreef: wo 3 juni 2020, 09:05
Vermeld ook direct even de maat welke je zoekt?!
Gezien mijn lengte (183cm) 20 of 22 inch, zal denk ik de fiets echt moeten proberen/passen.
Weet je het zeker? 22 inch is zeker te groot. Heb ook een recente cube hardtail staan van 21 inch en die vinden mijn pa (182cm) en ik (183cm) beide te groot.
Ik rij zelf op een 17.5 inch (specialized hardtail). Rijdt lekker wendbaar zo'n klein frame, eigenlijk zou 18.5 inch de ideale maat voor me zijn.
Henk-909
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 3 juni 2020, 03:01

Nee heel zeker weet ik het niet. Ik zal het moeten testen eigenlijk.

Elke fiets lijkt weer anders om te gaan met maten.
Henk-909
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 3 juni 2020, 03:01

Een cube stereo 120 race 2016 zou ik ook erg blij mee zijn, het lijkt op moment onbegonnen werk om er 1 te krijgen maar toch.
Velox
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 3 januari 2015, 20:45

boV schreef: wo 3 juni 2020, 14:12
Henk-909 schreef: wo 3 juni 2020, 12:02

Ik ga eens even op zoek, ik geloof dat ze het 2020 model alleen in 16 inch hebben.



Gezien mijn lengte (183cm) 20 of 22 inch, zal denk ik de fiets echt moeten proberen/passen.
Weet je het zeker? 22 inch is zeker te groot. Heb ook een recente cube hardtail staan van 21 inch en die vinden mijn pa (182cm) en ik (183cm) beide te groot.
Ik rij zelf op een 17.5 inch (specialized hardtail). Rijdt lekker wendbaar zo'n klein frame, eigenlijk zou 18.5 inch de ideale maat voor me zijn.
Welke maat fiets je nodig hebt is afhankelijk van meer factoren dan alleen je lengte. Je binnenbeenlengte is van belang en daarnaast ook de overige verhoudingen zoals romp en armen. Dus om zomaar te zeggen dat 22 inch te groot is is te kort door de bocht. Ik ben zelf 1.84 maar met een binnenbeenlengte van 93 cm. Lange stelten dus. Bij het ene merk heb ik een L (20") nodig en bij het andere merk een XL (22"). En ondanks dat je de Cube Stereo erg mooi vindt, kan het zomaar zo zijn dat die fiets je helemaal niet past. Beetje fancy looks is mooi meegenomen maar uiteindelijk koop je een fiets om op te rijden, toch? :wink:

Zoek eens op de Cube site naar Cube stores of dealers bij je in de buurt om te passen --> https://www.cube.eu/nl/dealer-search/

Succes en gebruik vooral de zoekfunctie op dit forum. Word je een stuk wijzer van. :-q
Assumption is the mother of all fuckups.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Henk-909 schreef: vr 5 juni 2020, 19:21 Een cube stereo 120 race 2016 zou ik ook erg blij mee zijn, het lijkt op moment onbegonnen werk om er 1 te krijgen maar toch.
Al contact gehad met Oneway/ Cube store Leersum dan wel Vlaardingen?
matthijs123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 1 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Is grijs

Jurriaan schreef: za 13 juni 2020, 11:04
Henk-909 schreef: vr 5 juni 2020, 19:21 Een cube stereo 120 race 2016 zou ik ook erg blij mee zijn, het lijkt op moment onbegonnen werk om er 1 te krijgen maar toch.
Al contact gehad met Oneway/ Cube store Leersum dan wel Vlaardingen?
inderdaad in leersum hebben ze veel staan evt ook hele nette tweedehandse voor een zeer redelijke prijs :winkie:
today is gonna be epic!!
Henk-909
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 3 juni 2020, 03:01

Poe ja, ik ga contact met die winkel opnemen.
Heel frustrerend dit, ik had echt eerder op jacht moeten gaan. Misschien moet ik toch eens naar andere merken fietsen kijken.

Wat ik niet helemaal snap is dit, hoe kan een 2016 stereo 120 race model (adviesprijs 2000 euro, laatste nieuwe NOS model ging net een paar dagen voor ik contact op nam voor 1500 euro) vol zitten met shimano xt, (ook de shifters, crank en remklauwen, echt alles)
Terwijl vanaf 2019 het lijkt alsof alle modellen tot aan 2500/3000 euro gemixt zijn met hier en daar een beetje xt en vooral veel een goedkopere variant shimano, tot aan de goedkope remklauwen bt-500 aan toe.

Nu ik de prijs van het 2016 race model weet die alleen maar shimano xt heeft, zou ik nog kunnen leven met een fietsje voor een euro max 1500/2000 waarvan ik dan zelf alles vervang voor xt zodra het onderhouds technisch nodig is, maar het doet wel een pijn. Dat 2016 model is echt veel waar voor het budget wat ik in gedachten had.

Ik ben echt een totale beginner, en ik dacht het in 1 keer goed te doen en nooit meer te upgraden maar dat valt wel erg tegen.
Ik kijk inmiddels ook tweedehands, maar of de prijzen zijn heel erg hoog, of het zijn 26 inch wielen, en ja past het fietsje mijn lichaam wel dat is ook iets wat ik moet gaan ondervinden.

Misschien moet ik mijn verwachtingen op een laag pitje zetten en het even doen met een leuk tweedehandsje, en dan toehappen als er echt iets leukt voorbij komt dan wel nieuw of tweedehands.

Bedankt voor alle reacties zover, ik ben in elk geval al een heel stuk wijzer door jullie forum en verder geholpen!
matthijs123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 1 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Is grijs

Henk-909 schreef: wo 17 juni 2020, 03:30 Poe ja, ik ga contact met die winkel opnemen.
Heel frustrerend dit, ik had echt eerder op jacht moeten gaan. Misschien moet ik toch eens naar andere merken fietsen kijken.

Wat ik niet helemaal snap is dit, hoe kan een 2016 stereo 120 race model (adviesprijs 2000 euro, laatste nieuwe NOS model ging net een paar dagen voor ik contact op nam voor 1500 euro) vol zitten met shimano xt, (ook de shifters, crank en remklauwen, echt alles)
Terwijl vanaf 2019 het lijkt alsof alle modellen tot aan 2500/3000 euro gemixt zijn met hier en daar een beetje xt en vooral veel een goedkopere variant shimano, tot aan de goedkope remklauwen bt-500 aan toe.

Nu ik de prijs van het 2016 race model weet die alleen maar shimano xt heeft, zou ik nog kunnen leven met een fietsje voor een euro max 1500/2000 waarvan ik dan zelf alles vervang voor xt zodra het onderhouds technisch nodig is, maar het doet wel een pijn. Dat 2016 model is echt veel waar voor het budget wat ik in gedachten had.

Ik ben echt een totale beginner, en ik dacht het in 1 keer goed te doen en nooit meer te upgraden maar dat valt wel erg tegen.
Ik kijk inmiddels ook tweedehands, maar of de prijzen zijn heel erg hoog, of het zijn 26 inch wielen, en ja past het fietsje mijn lichaam wel dat is ook iets wat ik moet gaan ondervinden.

Misschien moet ik mijn verwachtingen op een laag pitje zetten en het even doen met een leuk tweedehandsje, en dan toehappen als er echt iets leukt voorbij komt dan wel nieuw of tweedehands.

Bedankt voor alle reacties zover, ik ben in elk geval al een heel stuk wijzer door jullie forum en verder geholpen!
toen ik er toendertijd was rond de winter ongeveer stond er een cube stereo weet niet welke een vrij nieuw model wel 2de hands voor 1000 euro was ook goed afgemonteerd gewoon ff kijken daar. een ander merk fietsen is ook te overwegen maar ik denk dat je beter 2dehands kan kijken want voor 2000 2dehands heb je een hele nette veel beter afgemonteerd.
op mp staat bv deze voor 1200: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
gewoon even zoeken :winkie:
today is gonna be epic!!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

boV schreef: wo 3 juni 2020, 14:12
Henk-909 schreef: wo 3 juni 2020, 12:02

Ik ga eens even op zoek, ik geloof dat ze het 2020 model alleen in 16 inch hebben.



Gezien mijn lengte (183cm) 20 of 22 inch, zal denk ik de fiets echt moeten proberen/passen.
Weet je het zeker? 22 inch is zeker te groot. Heb ook een recente cube hardtail staan van 21 inch en die vinden mijn pa (182cm) en ik (183cm) beide te groot.
Ik rij zelf op een 17.5 inch (specialized hardtail). Rijdt lekker wendbaar zo'n klein frame, eigenlijk zou 18.5 inch de ideale maat voor me zijn.
Ik heb ook op een stereo gereden en met mijn 178 cm en bbl van 82cm zat ik keurig op de 18 inch. Ik denk dat je op een 20 inch moet!
Omdraaien kan altijd nog!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Henk-909 schreef: wo 17 juni 2020, 03:30 Poe ja, ik ga contact met die winkel opnemen.
Heel frustrerend dit, ik had echt eerder op jacht moeten gaan. Misschien moet ik toch eens naar andere merken fietsen kijken.

Wat ik niet helemaal snap is dit, hoe kan een 2016 stereo 120 race model (adviesprijs 2000 euro, laatste nieuwe NOS model ging net een paar dagen voor ik contact op nam voor 1500 euro) vol zitten met shimano xt, (ook de shifters, crank en remklauwen, echt alles)
Terwijl vanaf 2019 het lijkt alsof alle modellen tot aan 2500/3000 euro gemixt zijn met hier en daar een beetje xt en vooral veel een goedkopere variant shimano, tot aan de goedkope remklauwen bt-500 aan toe.

Nu ik de prijs van het 2016 race model weet die alleen maar shimano xt heeft, zou ik nog kunnen leven met een fietsje voor een euro max 1500/2000 waarvan ik dan zelf alles vervang voor xt zodra het onderhouds technisch nodig is, maar het doet wel een pijn. Dat 2016 model is echt veel waar voor het budget wat ik in gedachten had.

Ik ben echt een totale beginner, en ik dacht het in 1 keer goed te doen en nooit meer te upgraden maar dat valt wel erg tegen.
Ik kijk inmiddels ook tweedehands, maar of de prijzen zijn heel erg hoog, of het zijn 26 inch wielen, en ja past het fietsje mijn lichaam wel dat is ook iets wat ik moet gaan ondervinden.

Misschien moet ik mijn verwachtingen op een laag pitje zetten en het even doen met een leuk tweedehandsje, en dan toehappen als er echt iets leukt voorbij komt dan wel nieuw of tweedehands.

Bedankt voor alle reacties zover, ik ben in elk geval al een heel stuk wijzer door jullie forum en verder geholpen!
Jouw verhaal zo gelezen te hebben, adviseer ik ga naar de Cube store. En leg hen voor wat je zoekt. Jij wil iets en zij verkopen iets. Volgens mij kom je dan tot een match.
matthijs123 schreef: za 13 juni 2020, 12:54 inderdaad in leersum hebben ze veel staan evt ook hele nette tweedehandse voor een zeer redelijke prijs :winkie:
Zij doen ook in 2dehands. Interessant om te onthouden.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

https://link.marktplaats.nl/m1566345070

Deze is van 2019, heeft wel de BR-500 remmen wat je iets minder vind, maar wel ruim binnen je budget, kun je wellicht kijken voor een upgrade setje. Oh en de maat is 20" wat me dan voor je de geschikte maat zou zijn..
Plaats reactie