Gestolen Alkmaar: Koga Beach Racer mt54 blauw/zwart

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Mark-V schreef: vr 19 juni 2020, 13:19 Alleen jij bent geen rechercheur toch?
Zelfs al zou jij al het bewijs aan kunnen leveren waardoor er onomstotelijk vast komt te staan wie jouw fiets gestolen heeft, dan zal daar nog niets mee gedaan worden. Sterker nog, je zou het onderzoek zelfs tegen werken.
Wat een onzin, als jij aan kan tonen wie dit gedaan heeft zal dit zeker meegenomen worden.

Het zou wat zijn, dan kan je nooit aangifte doen tegen iemand. Camerabeelden van een winkeldief? Nee sorry, nu lever je bewijs in. Dat is een sepot.

Het zou wat zijn, doe je aangifte tegen je partner van huiselijk geweld, met foto's en getuige. Nee sorry wij hadden het onomstotelijke bewijs moeten leveren..

Zolang je op een legale wijze achter de identiteit bent gekomen zullen zij dit zelf controleren en onderzoeken. Pas daarna word er logischerwijs actie ondernomen.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

foxie schreef: zo 21 juni 2020, 08:00
Mark-V schreef: vr 19 juni 2020, 13:19 Alleen jij bent geen rechercheur toch?
Zelfs al zou jij al het bewijs aan kunnen leveren waardoor er onomstotelijk vast komt te staan wie jouw fiets gestolen heeft, dan zal daar nog niets mee gedaan worden. Sterker nog, je zou het onderzoek zelfs tegen werken.
Wat een onzin, als jij aan kan tonen wie dit gedaan heeft zal dit zeker meegenomen worden.

Het zou wat zijn, dan kan je nooit aangifte doen tegen iemand. Camerabeelden van een winkeldief? Nee sorry, nu lever je bewijs in. Dat is een sepot.

Het zou wat zijn, doe je aangifte tegen je partner van huiselijk geweld, met foto's en getuige. Nee sorry wij hadden het onomstotelijke bewijs moeten leveren..

Zolang je op een legale wijze achter de identiteit bent gekomen zullen zij dit zelf controleren en onderzoeken. Pas daarna word er logischerwijs actie ondernomen.
Misschien moet ik mijn uitleg iets verduidelijken, want je leest het blijkbaar niet zoals ik bedoeld heb. Natuurlijk mag je videobeelden overdragen aan de politie en zal dat meegenomen worden. Maar alleen videobeelden is vaak niet voldoende voor een sluitend bewijs. Dan zul je nog steeds aan moeten tonen (door middel van bewijs verzamelen) dat die persoon ook daadwerkelijk de persoon op de video is.
Dat verzamelen van bewijs, en het koppelen van bewijsstukken gaat volgens strikte regels. Als jan en alleman dat zou gaan doen, is het bewijs niet rechtsgeldig en kun je dus een hele hoop tegenwerken.
Zie het als een niet-gekwalificeerd persoon die jou medicijnen voorschrijft. Dat is ook niet betrouwbaar omdat de diagnose niet betrouwbaar is (ook al is ie misschien wel juist).
Zo met het rechtssysteem precies hetzelfde...
natuulijk mag je naar de dokter gaan en jouw vermoeden uitspreken over wat je mankeert, maar hij zal toch zijn eigen onderzoek moeten doen....

Het voordeel bij de dokter is dan nog dat je onderzoeken steeds opnieuw kunt doen. Maar als jij bewijsmateriaal onrechtmatig verzameld is het mogelijk verloren als rechtmatig bewijsmateriaal....
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Ben het nog steeds niet eens. Het zou van de zotte zijn als het zo werkt, gelukkig is dat niet zo.

Als ik aangifte doe van diefstal. Hierbij lever ik een kopie rijbewijs/id in bij de politie (of camerabeelden zoals in het andere voorbeeld).
Mocht ik daarna zelf op de verdachte stuitte, al is het via eigen onderzoek of dat ik hem per toeval tegenkom, kan ik hem gewoon aanleveren bij de Politie.

Zoals gezegd, zolang je geen regels overtreed en deze aanlevert zal het altijd mee worden genomen. Tevens zoals aangegeven zullen zij dit natuurlijk niet klakkeloos overnemen en dit controleren.

De politie kan een rbw foto opvragen in hun systeem om deze te vergelijken met het identiteitsbewijs om te zien of deze echt is (of de gemeente een verzoek doen tot het aanleveren van de officiële foto van het id bewijs.

Lees je in over het concept pseudokoop. Dit kan ook gewoon door een burger uitgevoerd worden en is rechtsgeldig.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Maar dat is iets anders dan een kopie van een identiteitsbewijs op een forum plaatsen... Om zelf rechercheurtje te spelen.

Mijn portemonnee zou maar gestolen zijn, waarbij mijn ID in gebruik is genomen voor dergelijke zaken. Dan zwerven dus mijn persoonsgegevens op internet... En bedankt
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

maaf2 schreef: zo 21 juni 2020, 18:14 Maar dat is iets anders dan een kopie van een identiteitsbewijs op een forum plaatsen... Om zelf rechercheurtje te spelen.

Mijn portemonnee zou maar gestolen zijn, waarbij mijn ID in gebruik is genomen voor dergelijke zaken. Dan zwerven dus mijn persoonsgegevens op internet... En bedankt
Eensch, maar dat is wat anders inderdaad. :-q

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Plaats reactie