Manitou Mattoc tool kit

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Wie o wie kan me helpen aan een Manitou tool kit? Ik wil een Mattoc pro naar 140mm travel omzetten, maar zonder de tool kit gaat dat niet lukken. De kit is bij alle Europese webshops uitverkocht en in de VS of via Ebay bestellen is een prijzige aangelegenheid. De tools die ik nodig heb zijn de thin walled socket en de slotted cassette (de twee rechtse items hieronder). Ik wil de set lenen of kopen. Misschien iemand die een standaard dopsleutel voor me wil afdraaien en een cassette tool doorslijpen?
Afbeelding
modder zuigt!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik moet ook nog zo`n setje hebben...maar idd, overal uitverkocht.

Anderzijds is het ook geen rocketscience om dat spul zelf te maken. Kwestie van een ijzerzaag/dremel/slijptol en een stationaire slijpsteen (of een draaibank).

Edit:
Dit is al een mooi begin, mss past die zelfs al:
https://www.winparts.nl/werkplaats-gere ... gKjpPD_BwE
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

TenZNL schreef: zo 17 mei 2020, 10:55 Dit is al een mooi begin, mss past die zelfs al:
https://www.winparts.nl/werkplaats-gere ... gKjpPD_BwE
Helaas, die gaat niet passen. De buitendiamer van een standaard dopsleutel is 12mm, de thin wall socket meet 10mm. Wel een geschikte kandidaat om af te draaien.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kweetnie...deze dop heeft al een verjonging tov de gewone. Maar goed, zelfs als ie zo niet past, is het al makkelijker om `m aan te passen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

TenZNL schreef: zo 17 mei 2020, 13:50 Kweetnie...deze dop heeft al een verjonging tov de gewone. Maar goed, zelfs als ie zo niet past, is het al makkelijker om `m aan te passen.
Het zou zomaar kunnen inderdaad. De opening in de vork opgemeten en die is 11mm, de buitendiameter van die dop is... 11mm. Ik zie hier wel een mogelijkheid 🤔
modder zuigt!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik heb wel zo’n setje te koop. 1x gebruikt. Heb geen mattoc meer.

Zal je een pbtje sturen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Helemaal top :D :-q
modder zuigt!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik heb de beschikbaarheid over een draaibank, regio amsterdam. Afdraaiien is niet heel veel werk...
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

baron062 schreef: zo 17 mei 2020, 16:33 Ik heb de beschikbaarheid over een draaibank, regio amsterdam. Afdraaiien is niet heel veel werk...
Nog bedankt voor je aanbod.

Inmiddels heb ik de tool kit van Jan the Man overgenomen. Mocht iemand in de omgeving van Arnhem het nodig hebben, pb me maar.
modder zuigt!
Thoz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 23:39

Hallo,

Weten jullie of je deze set ook nodig hebt voor de Marvel Expert?
Er lekt wat olie en wil zelf het onderhoud gaan doen, maar kan er online zo niet iets over vinden...
mocht het zo zijn, is er toevallig nog iemand met een set beschikbaar/te leen/huur?

Mvg
Plaats reactie