Sram AXS controller/shifter klemband

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mocht iemand een Sram AXS controller/shifter klemband "discrete clamp" (Sram artnr 11.7018.076.002) ter overname hebben, dan houd ik me aanbevolen.

Afbeelding
carbon bike, titanium collarbone...
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Volgens mij past elke SRAM klemband voor shifters, alleen de kleur is anders voor AXS.
Als gewoon zwart ok is heb je meer kans er een te vinden. Of gaat het je juist om de kleur?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Net even gecontroleerd, de klemband (zoals op de foto) die bij mijn Eagle X01 AXS groep zit is gewoon zwart zoals elke andere. Misschien dat enkel de XX1 AXS een andere kleur heeft, maar ik meen van niet
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Heckler40 schreef: za 25 januari 2020, 17:07 Volgens mij past elke SRAM klemband voor shifters, alleen de kleur is anders voor AXS.
Als gewoon zwart ok is heb je meer kans er een te vinden. Of gaat het je juist om de kleur?

Enjoy!!
Ik dacht dat de bevestiging anders was, tenminste, ik zie de klemband voor traditionele shifters met een enkele bout die zowel klemt als de shifter vastzet en de AXS klemband werkt met 2 boutjes.

Maar hij is gewoon te bestellen bij r2bike, maar om nou E10,- verzendkosten voor een enkel klembandje te gaan betalen vind ik wat te gortig. En wellicht heeft iemand 'm ter overname die 'm achteraf aan de remhendel heeft bevestigd.
carbon bike, titanium collarbone...
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Je hebt gelijk, de AXS klem is anders, en hij is er ook gewoon zwart.

Ik heb mijn AXS shifter met een standaard SRAM klem gemonteerd en dat werkt, edit nu met foto.
En ik heb gemerkt en ook hier al eens geschreven dat ik bij zwaarder schakelen soms onbedoeld lichter ga.
Nu ben ik benieuwd of dat met de specifieke AXS klem anders is? Ik ga het nu ook eens proberen.

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie