[OPGELOST] Gezocht: Remhendel MPH Giant onderdeel

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
hugovandenbeld
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 12:31

Gezocht: een deel van een rechter MPH Giant remhendel, die kapot is gegaan bij een incidentje. Is niet meer in de handel, en advies is om een heel nieuwe set te kopen. Maar dat wordt nogal kostbaar. Dus: wie kan mij helpen aan zo'n (rechter) remhendel?

Alvast bedankt!

Zie ook de foto's met in rood het omcirkelde defecte onderdeel. Je kunt me bellen of mailen: 06-81715500 en info@hugovandenbeld.nl. https://share.icloud.com/photos/0RVtKl8 ... WV9M_phzVA
Laatst gewijzigd door hugovandenbeld op di 22 oktober 2019, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

hugovandenbeld
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 12:31

TenZNL schreef: zo 29 september 2019, 13:12 Ik weet niet wat je kostbaar vind? https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... set-721603
Dank voor de suggestie. Als ik bij mijn fietsenmaker ben, dan gaat het inclusief montage al snel meer dan €100 voor alleen de rechterhendel kosten. Dan heb ik een heel nieuwe, en moet eigenlijk ook de linkerhendel. En dan wordt het dus al meer dan €200. Terwijl er alleen een klein onderdeel defect is... Vandaar mijn vraag. Wie weet heeft iemand iets over?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Denk dat dat lastig wordt... Die MPH`s zijn zo te zien behoorlijk retro (2008?) maar je weet natuurlijk nooit of iemand toevallig nog iets heeft.

Anderzijds, zo`n shimano setje er zelf opzetten is een fluitje van een cent, daar hoeft je FM niet aan te pas te komen. (als de aansluitingen op frame en vork Post Mount zijn en de schijven bruikbaar zijn)
NelisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 20 juli 2009, 16:01

Ik heb misschien nog wel wat liggen. Ik ga vanavond even in de schuur kijken. :-q
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

Heb hier nog 1 complete MPH achterrem (rechter hendel) liggen, weet niet of ie het nog doet.
Gratis af te halen
Laatst gewijzigd door Adwin van eijk op zo 6 oktober 2019, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is te leuk om niet te doen
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

hugovandenbeld schreef: zo 29 september 2019, 14:14
TenZNL schreef: zo 29 september 2019, 13:12 Ik weet niet wat je kostbaar vind? https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... set-721603
Dank voor de suggestie. Als ik bij mijn fietsenmaker ben, dan gaat het inclusief montage al snel meer dan €100 voor alleen de rechterhendel kosten. Dan heb ik een heel nieuwe, en moet eigenlijk ook de linkerhendel. En dan wordt het dus al meer dan €200. Terwijl er alleen een klein onderdeel defect is... Vandaar mijn vraag. Wie weet heeft iemand iets over?
Ik vermoed dat je niet helemaal begrijpt wat TenZNL bedoelt: voor 38 euro en wat verzendkosten heb je twee hendels en twee remklauwen nieuw. Dus links en rechts. Monteren is gewoon zelf te doen (want alles zit al aan mekaar) ook met weinig kluservaring.

Dat is een stuk eenvoudiger dan zelf alleen 1 hendel vervangen en verplicht moeten ontluchten trouwens.
peerke1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 12:15
Mijn mountainbike: Canyon Lux..Giant Revolt gravelbike en Giant TCR recert

Heb nog 2 nieuwe remhendels liggen van magura’s.
Mogen weg voor €40...zijn wel voor minerale olie.
Zijn 6 maanden oud en er paar x gebruikt.
Canyon Lux alp/fen kleur.. Giant Revolt gravelbike..Giant TCR advanced recert
gert1971
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 00:53
Mijn mountainbike: in opbouw en paar oudjes van de jaren 90

.......
Laatst gewijzigd door gert1971 op wo 28 oktober 2020, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29844
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Koop dat setje nieuwe remmen voor nog geen €40.
MPH remmen zijn gevaarlijk en inmiddels ver achterhaald.
Geen geld aan uitgeven, wees blij dat je een excuus hebt om ze te dumpen.
3x een levensbedreigend remfalen meegemaakt met MPH remmen. Ik heb er geen goed woord voor over. 15jaar geleden al niet en nu zeker niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hugovandenbeld
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 12:31

Dank allemaal. Een Mountainbike.nl-gebruiker heeft mij een setje toegestuurd. Echt heel fijn, en mijn fiets is inmiddels gerepareerd. Groet van Hugo
Plaats reactie