Voorvork of vorkkroon met binnenpoten (RockShox)

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Van mijn oude mountainbike is de voorvork (Reba) op. De beschermlaag van de binnenpoten is grotendeels verdwenen waardoor deze stroef lopen en lekken bij de seals. Het gevolg is dat de vork nog nauwelijks veert en de modder en nattigheid, die je onderweg tegenkomt, naar binnen sijpelt. De fiets is inmiddels vervangen en wordt dus niet echt meer gebruikt maar het leek me leuk om 'm wel weer in een beetje fatsoenlijke staat te brengen zodat ik een reserve/uitleen fiets heb voor het geval dit nodig is.
Ik ben dus op zoek naar een verende voorvork (voor een klein bedrag) in een redelijke staat (geen coil). Gebruikssporen zijn geen bezwaar, als ie technisch nog maar goed is. Alleen de bovenste (binnen)poten + vorkkroon zou ook kunnen. Dan kan ik met een servicekitje de rest wel ombouwen van de oude vork. Het is een 29" QR 1'1/8 straight vork met een bovenbuis van minimaal 18cm (nu is ie 19cm maar er zit nog een spacer tussen van 10mm).
Oh ja, als iemand ook nog een stuurpen van 50mm (ongeveer) bij heeft zou dat helemaal mooi zijn. Dan kan ik de fiets enigszins passend maken voor mijn ega. Zij wil ook graag een MTB proberen...
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Deze mag op slot. Ik heb via Marktplaats een vervangende voorvork gevonden.
Be Nice, Say Hi!
Gesloten