Gevonden - 24" kinder MTB

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Voor mijn oudste zoontje heb ik een cube 240, maar de jongste past daar nu ook op. Ik ben dus op zoek naar een kinder MTB met 24" wielen, en verder een kleine maat. (goed aflopende bovenbuis zoals de cube). een 24" van de decathlon is bijvoorbeeld op dit moment te hoog.

ik heb nu dus deze en zoek iets vergelijkbaars:
Afbeelding

(een iets hogere zou misschien wel kunnen, maar dan zou ik de cube 240 door moeten schuiven..)

eisen:
- betaalbaar :)
- niet compleet afgeragd

nice (leuk als het erop zit, maar niet nodig):
- paar onderdelen die vervangen moeten worden is niet zo'n probleem, maar eentje die rijklaar is, is wel prettig
- spatborden
- standaard
- slot

de meeste komen natuurlijk met vreselijke 3x7 en v-brakes, dat is niet zo'n probleem, maar 1x10 of zo met disc brakes zou ook leuk zijn
Laatst gewijzigd door Prulleman op vr 11 oktober 2019, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

kickje,
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Dat wordt toch MP in de gaten houden denk ik. Het aanbod van fatsoenlijke tweedehands 24" is al niet groot op MP, dus hier op het forum nog veel kleiner. Een Rockrider 500 is wel te vinden, maar een goede Cube 240 is erg populair en vaak snel weg. Heb zelf MP ongeveer 3 maanden dagelijks in de gaten gehouden voordat ik een Cube voor mijn zoon heb gekocht die in nette staat en niet voor de hoofdprijs was.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

I know, ik heb met die bovenstaande ook geluk gehad, die had ik binnen een week ofzo te pakken, goede prijs, mooi compleet (spatbordjes, standaard, slot, dus ook goed voor school) en volgens mij was er nog geen 100 km mee gefietst, het fabrieksvet zat nog op de ketting :lol:
Misschien dat ik daarom iets te hoge verwachtingen heb.. zit ook al naar een nieuwe te kijken en kwam deze tegen: https://www.bikester.nl/orbea-mx-xc-kin ... 56558.html
zelfde lage zitbuis (de 24" fietsen van de decathlon lopen veel minder af en zijn daarom nog net iets te hoog), 1x en trigger shifter, en ziet er ook nog tof uit
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Die ziet er ook goed uit. Een goeie Cube 240 doet op MP € 200, dus voor 80 meer heb je dan een nieuwe. Enige echte verschil is dan een enkel voorblad, maar of je die nu echt nodig hebt..
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

een nieuwe cube bedoel je? die is net iets duurder dan de orbea, maar misschien wel een hogere restwaarde: https://www.bikester.nl/cube-acid-240-k ... 56987.html?
(ook 1 x overigens, maar dan weer een gripshifter)
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

ben ook al tijdje ah zoeken voor die kleine man van mij, 2e hands is erg lastig kwam ik achter. Veel 24"hebben ook een vaste vork. Fietsjes zijn dan lichter en vering met iets van 27 kg rijdersgewicht vraag ik me überhaupt af of dat veel effect heeft. Denk zelf dat het wat lagere gewicht van de fiets daar meer tegen opweegt.
Anyway, ik denk zelf aan een nieuwe te kopen van een mainstream merk. Kom je dan ook weer makkelijker vanaf tegen een goede prijs als de kleine man weer wat groter is (of een andere hobby vind)
Suc 6 met zoeken :-D
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

thanks, vaste vork is inderdaad beter, die 40 of 50 mm te stugge vering zonder echte demping voegt niks toe, maar de cool factor speelt voor die kids natuurlijk ook een rol.. ik denk dat dat net iets belangrijker is dan gewicht :roll:
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

haha klopt. Heb die van mij zover dat die "zonder" ook cool genoeg vind. ik zei hem: zonder kun je veel harder :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Prulleman schreef: wo 11 september 2019, 10:20 een nieuwe cube bedoel je? die is net iets duurder dan de orbea, maar misschien wel een hogere restwaarde: https://www.bikester.nl/cube-acid-240-k ... 56987.html?
(ook 1 x overigens, maar dan weer een gripshifter)
Bedoelde een nieuwe fiets, de Orbea dus. Maar ik had niet gezien dat de Cube ook redelijk in de buurt zit :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Deze wellicht?

Niet van mij overigens :-q
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ik heb er nog eentje staan. Ook nog een bijpassend pakje. Ik moet even thuis informeren of hij al afscheid wil nemen...

Afbeelding
Afbeelding
henridebruin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 20 november 2017, 09:18
Mijn mountainbike: Bmc te03 xo afmontage

Ik heb nog een cube race 260 staan , framemaat 14 inch (36cm) .
Kleurstelling wit met rood/blauw
26 inch wielen
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Voor onze kinderen hadden we vroeger een Specialized Hotrock. Superleuk fietsje. Er staan er een aantal op marktplaats.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gesloten