Gez: Lichte tire inserts voor 26" dirtjumper

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb de ballen verstand niet van tire inserts, al snap ik natuurlijk het principe :)
Maar ik heb een Canyon Stitched 360 pro waar ik iets meer mee doe dan alleen dirtjumpen.
Er liggen nu Schwalbe Table Top bandjes op, die zo slap zijn als boter, dus een rockgarden met <2 bar gaat hem niet worden.
Toch is die <2 bar wel lekker om bochten te kunnen nemen.

Ook is het voor 180's e.d. oefenen wel erg handig als je band niet van je velg neigt te rollen (gebeurd nu wel bij te lage druk).

Dus op zoek naar inserts die ik, naast mijn binnenband, gewoon kan gebruiken. Belangrijkste eigenschappen: licht en het moet werken.
Dat het monteren langer duurt interesseert me niet :D

Iemand iets in de aanbieding?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mark-V schreef: ↑vr 12 juli 2019, 09:44"naast mijn binnenband"
Deze moet je even uitleggen denk ik....
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

baron062 schreef: ↑vr 12 juli 2019, 09:48
Mark-V schreef: ↑vr 12 juli 2019, 09:44"naast mijn binnenband"
Deze moet je even uitleggen denk ik....
Haha, niet letterlijk er naast, maar die zit er ook in bedoel ik, ik rij niet tubeless ;)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mark-V schreef: ↑vr 12 juli 2019, 09:49
baron062 schreef: ↑vr 12 juli 2019, 09:48

Deze moet je even uitleggen denk ik....
Haha, niet letterlijk er naast, maar die zit er ook in bedoel ik, ik rij niet tubeless ;)
Ah, dat vermoede ik stiekem wel. Ik heb het echter nog niet gezien, de combinatie van insert met een binnenband. Kan mij wel voorstellen dat een zeer dun insertje tussen binnenband en loopvlak zich meevormt als je hem opblaast, maar wat het effect dan is? En dat zal iets helpen tegen een snakebite, maar niet tegen het van de velg rollen. Als je een insert tussen binnenband en velg plaatst lukt het wellicht wel. Maar die zal je zelf moeten maken denk ik.

Over dat laatste gesproken: als je een TubelessReady band met een TR velg combineert dan is de fit al een stuk betrouwbaarder.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Klitse schreef: ↑vr 12 juli 2019, 09:54 Zoiets dus?
https://tannus.co.uk/product/armour_shop/
Ah, kijk! Mooi product!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Toch best duur nog (100 euro) terwijl ik twijfel of ik de winst haal die ik hoop.
Zou Procore ook op Table Tops werken?

Daar lijkt namelijk een binnenband in / bij te zitten, dus dan is het geen probleem dat je band niet TLR is toch?

https://www.bike24.com/p299836.html
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mark-V schreef: ↑vr 12 juli 2019, 10:34 Toch best duur nog (100 euro) terwijl ik twijfel of ik de winst haal die ik hoop.
Zou Procore ook op Table Tops werken?

Daar lijkt namelijk een binnenband in / bij te zitten, dus dan is het geen probleem dat je band niet TLR is toch?

https://www.bike24.com/p299836.html
Je hebt je ingelezen in Procore? Ik denk dat de combinatie met Tabletops niet ideaal is omdat de wanden van die band de "liteskin" uitvoering is, en Procore een hybride tussen Tubeless, dus met latex, en een klein bandje om de band in de velg te houden/ de velg heel te houden bij zeer lage druk.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

baron062 schreef: ↑vr 12 juli 2019, 10:56
Mark-V schreef: ↑vr 12 juli 2019, 10:34 Toch best duur nog (100 euro) terwijl ik twijfel of ik de winst haal die ik hoop.
Zou Procore ook op Table Tops werken?

Daar lijkt namelijk een binnenband in / bij te zitten, dus dan is het geen probleem dat je band niet TLR is toch?

https://www.bike24.com/p299836.html
Je hebt je ingelezen in Procore? Ik denk dat de combinatie met Tabletops niet ideaal is omdat de wanden van die band de "liteskin" uitvoering is, en Procore een hybride tussen Tubeless, dus met latex, en een klein bandje om de band in de velg te houden/ de velg heel te houden bij zeer lage druk.
Nee, dat was niet duidelijk :)
Dus tot nu toe blijft dan alleen dat spul wat Klitse voorstelt over?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Als je het woord "Lichte" uit je titel even vergeet is dit wel de enige serieuze optie denk ik.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Koop gewoon dikke binnenbanden... heeft (ongeveer) hetzelfde effect als een insert, zodat dat het je alles kost.

Bijvoorbeeld deze: https://www.decathlon.nl/p/mtb-binnenba ... gK-_PD_BwE
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Of doe er gewoon genoeg lucht in, het is een dirtjumper man, geen enduro bak...

Als je niet genoeg grip hebt met veel druk zijn table tops de verkeerde banden voor je.

Maxxis heeft trouwens extreem dikke binnenbanden als je daar voor gaat.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ja, dat is de logische optie :P

Ik ben er eigenlijk bij gekomen omdat degene die de 3e plek haalde op de MDC in Wijchen afgelopen keer, op een Dirtjumper reed met schwalbe table tops banden.
En hij was dus enorm snel ook door die rockgardens e.d. heen.
Dus het kan wel ;)

Daarnaast ben ik van mening dat als ik de grens opzoek van deze fiets, en daar mee om leer te gaan, dat ik op mn 180mm bike er nog makkelijker doorheen rij (die 180mm is zΓ³ vergevend dat ik er veel minder hard van leer ;) )

Dus eigenlijk een trainng / experimenteer dingetje ;)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Misschien had diegene zoveel skills dat hij met 2,5 bar er ook doorheen kwam. Lastig te zeggen, maar volgens mij (ik weet niet veel van dirt jumpers verder) rijden ze die dingen altijd op vrij veel druk.

Als je een fiets nodig hebt om sneller te leren in een bikepark is een ltht een logischere optie. Al is de wijchense berg natuurlijk geen echt bikepark.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie