Dakdrager Mountainbikes / tips?

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Ullrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Giant Terrago 2

Om mijn mountainbike mee te nemen op mijn eigen auto ben ik op zoek naar een dakdrager systeem.

De dakdragers zelf zijn vrij specifiek: die kan ik altijd nieuw kopen: de houders voor de fietsen zijn universeel.
Liefst zou ik een set voor 3 fietsen willen hebben.

Mocht je tips hebben ben ik ook benieuwd. De Thule Freeride lijkt er goed uit te zien, en bruikbaar voor mijn doel, terwijl ze toch betaalbaar blijven.

Afbeelding
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Heb er ook zo 3 in gebruik, werkt prima. Als de banden of het frame wat dikker worden is het al eens wat prutsen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Hoe universeler hoe beter. Je wil niet iedere keer als je een ander type as hebt ook allerlei adapters erbij moeten kopen. Thule heeft een model dat zich aanpast aan allerlei smaken vooras. Handig als je meerdere fietsen hebt met verschillende assen (racefiets/mtb/boost, non-boost, fatbike etc), een keer iemand meeneemt of een andere vork/fiets koopt met een andere maat as.

Nadeel van aan de as is dat je drie losse voorwielen in de auto mee moet nemen. Zeker als die niet zo groot is en er al een paar bikers plus gear inzitten. Voordeel is dat je carbon frame er niet direct van kapot gaat.
Ullrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Giant Terrago 2

Lijkt er op dat Thule Freeride de slimste keus is.

Asmontage is leuk: maar gezien de beschikbare ruimte in de auto denk ik dat het slimmer is om dat niet te doen.
Een Carbon frame zie ik ook nog niet heel snel gebeuren.
Luhmann schreef: do 11 april 2019, 18:38 Heb er ook zo 3 in gebruik, werkt prima. Als de banden of het frame wat dikker worden is het al eens wat prutsen.
Verwacht je dat soort dingen al bij 2.4 bandjes en bijv afgebeelde fiets? of hebben we het dan over extremere voorbeelden?
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

De HT gaat er makkelijker op dan de fully. De dikkere banden staan iets meer op dan in het gootje van de 2 buizen op het dak. Bij het vastzetten moet je de fiets meer vasthouden. Eenmaal het frame vast zit zit de boel goed vast maar is iets meer werk.
Rob99
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 11:48

Ik gebruik 2 stuks 598 van thule

De hele fiets erop zonder iets te moeten demonteren.


Moet zelf alleen nieuwe dragers kopen omdat ik van auto gewisseld ben. Maar bevallen meer dan goed.

Zou zelf misschien overstappen naar seasuckers (dan moet je wel weer je voorwiel loshalen). Dan hoef je geen montagekitjes meer te kopen bij evt autowissels.

Die Seausuckers zijn alleen schreeuwend duur. Wacht nog steeds een leuke MP/ebay advertentie af.
Plaats reactie