Dartmoor primal/hornet 27,5 2018 ivm plus banden

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Goede middag,
Ik ben opzoek naar een dartmoor primal frame.. iemand toevallig nog in zijn schuurtje iets liggen?
Ben opzoek naar de 27,5(+) versie in de kleur red devil rood..
Wil graag met 2.8 banden gaan rijden dus die moeten in iedergeval passen.
Sea lemon mag eventueel ook aangeboden worden..
Frame maat L
Liefst frame only, maar met onderdelen ook bespreekbaar
Laatst gewijzigd door mauke op wo 7 november 2018, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Niemand😅
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jawel maar die gaat niet weg :winkie:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik had hem al gezien :D
Zelf zou ik er wat dikkere bandjes op gooien.. maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk.. mocht je je een deze dagen bedenken :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is een 2016 model, nog met 135mm achteras. Daar kan je niet heel breed.
Bovendien is ie van de vrouw...ik mag schoonmaken, onderhouden en er héél afentoe op rijden :cry:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Haha gaaf toch!!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Erop rijden wel, schoonmaak en onderhoud zijn iets minder :wink:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Start post beetje aangepast, hornet en eventueel in het sea lemon ook aanbieden..
Royba
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 7 november 2015, 11:33
Mijn mountainbike: heeft een ketting

Je hebt PB.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik heb een 2018 Hornet (Zwart / Groen) ben er erg blij mee. De Primal en de Hornet verschillen nog wel behoorlijk qua geometrie. Bekijk dat goed. Ze rijden ook behoorlijk anders. Als je met een dropperpost gaat rijden in een Hornet frame, en je bent zeg 1.88cm (zoals ik), dan kom je niet weg met een 125mm drop. Of je moet “schijt” hebben aan de minimum insert. Dit komt omdat de seattube erg laag is.

Dan de 2.8 bandjes, in theorie zou het moeten passen, maar in praktijk ben ik er niet geheel zeker van. Qua clearance gaat het geen probleem zijn, maar qua ketting misschien wel.

Ik rij met een 2.6 setup (Rock Razor en Magic Mary) op een velg met 28mm binnenbreedte. Dat gaat perfect, alleen is er zeer weinig clearance tussen de ketting en de band. Wellicht ligt dat aan mijn setup;
XT785 triple converted naar 1x met een XTR 10 spd derailleur. De ruimte tussen de ketting en de band is dusdanig klein dat ik betwijfel of een Rock Razor in 2.8 zou passen. Nu is de Rock Razor wel een brede band van zichzelf.

Voor de rest kan ik je een Hornet echt wel aanraden. Ik rij ‘m met 140mm voor, wat maakt dat je er ook nog enigszins fatsoenlijk mee kan klimmen.
“Old, not obsolete”
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Hey thanks voor de info, wellicht moet ik dan toch even bekijken wat ik echt wil..
Het word mijn 2e fiets om voornamelijk niet al te lange rondjes te rijden.. snelheid staat niet boven aan het lijstje, plezier wel.
Zouden de primal en hornet dan achter niet echt op elkaar lijken.. de primal weet ik van dat je toch tot 2,8/3.0 moet kunnen gaan..
Van de dropper schrik ik ook wel een beetje.. al heb ik niet zulke lange poten en kom ik met mn neuron maar net uit op een L(150dropper)
Ben ook al een beetje aan het speuren voor wat andere frames want om alleen een fiets te kopen op de mooie kleur😅
Bedankt nogmaals voor je input! Kan ik weer ff mee vooruit!
Plaats reactie