CamelBak K.U.D.U. 10 2018

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Interessant topic geworden zo. Voor mezelf ben ik wel overtuigd dat ik die bredere heupband wil. Ik heb het nu niet en dat Btwinding zit dan ook wat raar hoog op je rug. En nu ik wegbeweeg van het XC gebeuren hoort daar ook een ander type rugzak bij, die wat steviger zit, merkt eik ook al bij de clinic van Mikey laatst.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Nog een kleine toevoeging voor in de rugzak:

Van de zomer in frankrijk geweest. Daar gefietst met een decathlon rugzakje (wat een pokkeding qua pasvorm) met daarin een camelbak unbottle(2,5 liter). Dat is een waterzak met isolatie daarom heen. Met temperaturen van 30 graden + was dat echt fijn. Het water bleef veel langer drinkbaar. Ik heb ook gefietst met een gewone drinkzak, maar daar was het water na 30 minuten meer dan lauw warm. Met de unbottle was het water na 2,5 uur nog lekker fris.

Ik heb hierbij meerdere mondstukjes geprobeerd. 1 keer decathlon, 1 keer zonder merk, 1 keer osprey en 1 van camelbak. Die laatste is veruit mijn favoriet.

Ik had de unbottle voor een prijsje van 5 euro overgenomen van een collega die hem nooit gebruikt had. Hij had er meer voor zijn intercontinentale fietstochten. Maar deze was nieuw.

Ik kan zon ding zeker aanraden. Nieuw zijn ze wel erg prijzig.
Hij past bij mij perfekt in de Ergon BA3.

Succes met je zoektocht.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ik heb in de zomer voor het koel blijven van m'n water altijd een koelelement uit de vriezer bij m'n waterzak gedeelte; die leg ik op de zak, direct bij de aankoppeling vd slang. Weegt weinig en houdt het echt perfect koel, tot zelfs uren na de rit. Meestal in de auto op de terugweg drink ik er dan ook nog van. Hoewel ik die rugzak dan niet meer op m'n rug heb, maar naast me. ;)

@TenZ wat jij zegt over dat die rugzak goed blijft zitten, dat vind ik bij die CB van mij dan toch wel wat minder goed...of dat nou komt door dat wat smalle bandje weet ik niet, zou kunnen, maar het raakt bij de heup- en ook bij de draagbandjes wat losser tijdens de rit. Ik neem meestal 1,5 a 2 liter water mee en nog wat tools; heb de rugzak nooit gewogen maar het zou zo maar 3-4 kg kunnen zijn...dat bijelkaar geeft hem wel gewicht en zijn die riempjes door bewegen van die massa dus gevoeliger voor losser raken denk ik. Al es overwogen om naar de winkel terug te gaan, maar nooit gedaan. Het is nou ook niet dat hij alle kanten op zwaait, maar de instelling die ik bij aanvang vd rit maak, gaat vaak toch losser zitten en bv bij hobbelige afdalingen is dat wel eens irritant.

Misschien daarom ook een reden om op termijn es naar die osprey te kijken. Het enige is: dat soort dingen zijn alleen in de winkel vaak niet meteen te merken, je zou egl. toch een rit moeten doen om te checken of je dat ervaart...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat had ik dus bij de Rogue en de Blowfish. De Rogue heeft geen onderste riem en de Blowfish was vrij smal dus als hij vol zat was het profiel erg hoog. Daarnaast schoven die 2 op en neer bij technische passages wat dan een extra uitdaging gaf door de zwaartepuntsverschuiving.

De Viper heeft praktisch geen last van lostrekkende bandjes, de clips zijn net ff anders dan van CB. Deze moet je echt haaks op het riempje houden voor je ze los kan trekken. Ook die gewichtsverschuiving is er niet, de Viper is breder, waardoor je platter kan inpakken.
Alleen als m`n hoofd lager dan m`n middel komt (Lees: punt van OTB) dan wil de tas nog wel eens in m`n nek schuiven. Maar goed, ik heb geen noemenswaardige buik om het riempje tegen te houden :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef:..., merkt eik ook al bij de clinic van Mikey laatst.
Freudiaanse vertyping gezien de foto op FB :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Probeer eens een uswe rugzak. Blijft perfect op zijn plek zitten en je hebt zelf alle bewegingsvrijheid. Ik ben fan :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Naar aanleiding van jullie opmerkingen, en een ander topic over de Ergon BA3, zojuist die besteld. Rugprotector dan maar los scoren, evenals een drinkzak. Maar het scheelt toch wel een hele bom duiten ja.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie