[VERKOCHT] Kona Honzo 20 kinder MTB

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Wegens aankoop 24" MTB heb ik een in zeer goede staat verkerende 20" Kona Honzo kinder MTB te koop. Onze dochter heeft er vanaf haar 6e verjaardag tot nu (ze is ruim 8) op gefietst. Leuke MTB om samen met je zoon of dochter het bos mee in te gaan. Duidelijk een stapje boven "standaard" kinder MTB's door de lucht vork en schijfremmen wat met kleine kinderhandjes erg fijn is.

De fiets is nieuw gekocht in augustus 2019 (factuur beschikbaar) en het betreft model jaar 2020. Inclusief standaard (kan gemakkelijk gedemonteerd worden), afgebeelde fietscomputer wordt niet met de fiets verkocht.

Specs:
Frame Material: Kona 6061 DH Aluminum Butted frame
Wheels: Double walled alloy
Front Suspension: 50mm
Fork: Spinner Grind Air 50mm
Crankset: Samox 152mm
Drivetrain: Shimano Tourney 7spd
Brakes: Tektro hydraulic with 160mm front / 160mm rear rotor
Seat Post: Kona Thumb
Cockpit: Kona OB Bar/Kona OB Stem with Kona DJ Grip
Front Tire: Vee Tire Crown Gem 20x2.25”
Rear tire: Vee Tire Crown Gem 20x2.25”
Saddle: Kona DJ

Zie ook Kona website

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vraagprijs voor de fiets is €350
Bezichtigen en ophalen in Weert.
Laatst gewijzigd door bolio op za 4 december 2021, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

valt de fiets zo groot? Bij 20" denk ik meer aan 4 tot 7 jaar?
Mijn (relatief kleine) 6 jarige rijdt op een 20" Specialized Rip Rock maar het zadel staat nu al op z'n hoogst...

Mogelijk interesse als de maat goed is, wat is de hoogte van het zadel zoals ie nu staat?
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Onze (ook relatief kleine) dochter is nu 124cm, en de fiets past nog prima. Op de foto is de afstand hart bottom bracket to bovenkant zadel 46cm. Op standje max van de zadelpen is dat 48cm. Afstand bovenkant pedaal tot bovenkant zadel is 63cm op standje max van de zadelpen.

Door de hele lange levertijden op fietsen is de 24" al maanden geleden besteld en nu toevallig binnen, vandaar dat de fiets weg mag, anders zou hij nog wel een paar maandjes passen.

Overigens zouden die van ons never-nooit niet met 4 jaar op een 20" gepast hebben. Toen ze net 4 waren hebben ze leren MTB'en op een 16" Canyon, en dat was in het begin best een grote fiets voor ze, komend van 12" kinder fietsjes.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik zit er inderdaad een jaartje naast, 20" vanaf 5 jaar. De 16" is van 3-5 gebruikt, hij kon relatief vroeg fietsen. Zijwielfase overgeslagen.

Anyways ik zal even gaan vergelijken met de maten an de Riprock
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Hier ook interesse! Erg mooie fiets voor mn zoontje van 5. Als het goed is heb ik je een PB gestuurd.
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

PBs ontvangen en beantwoord. De fiets is gereserveerd.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

OK, ik heb ook even vergeleken maar de maatvoering lijkt erg op de Riprock dus ben bang dat onze 6 jarige er dan nog maar een paar maandjes lol op kan hebben. Ik ga op zoek naar een 24" fiets :-q
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Fiets is verkocht :-q
Gesloten