Slotje AUB

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

In 2017 nieuw door mij aangeschaft bij FietsserviceNorg, nu te koop vanwege aankoop nieuwe Heihei
De Kona Heihei is een full suspension mtb die bedoeld is voor de langere afstanden maar ook een speels karakter heeft.

Mede hierdoor is hij uitermate geschikt voor de wat lastiger mountainbiketrails zoals het Teutoburgerwoud.
De achterbrug is vervangen door eentje van carbon, dit ivm ontstaan van scheurtjes in de kabeldoorvoer in de orginele achterbrug.
Tevens is de orginele rockerarm vervangen door een nieuwer type waardoor de lagers makkelijker te vervangen zijn.

De wielen zijn vervangen door DT-Swiss M-1900(30mm inwendige velgbreedte) en zitten vast met Maxle assen van Rockshox. Banden: Maxxis Ardent voor Ardent race achter(met binnenband). de asmaten voor:15x100, achter 12x148(boost)
Voor het remmen zitten er voor en achter 180mm schijven op van Shimano, calipers: shimano BR-M447, de hendels zijn vervangen door Shimano Zee ivm bevestiging shifter(Ispec 2)

De orginele KS-dropper is vervangen in Oktober 2020 door een One-up dropper met 150 mm drop(nagenoeg geen speling,remote op het stuur) en grips van Lizardskins lockon charger.
De voorvork is de orginele RockShox Recon Gold RL Solo Air 120mm, achter is er een demper gemonteerd met 3 standen:open, pedal, en dicht, deze zouden een servicebeurt kunnen gebruiken, maar ik heb de olie een halfjaar geleden vervangen en de viltringen voorzien van verse olie(voorvork) ik gebruik voor de smering van de stancions Biotech van Bikesuspension)

Als laatste heb ik er een nieuwe aandrijfset bij: Raceface ovalchainring 32 T, SLX-cassette 11 speed 11-46 T, S-ram 11speed ketting+extra missinglink en de derailleurwieltjes niet te vergeten, voor een redelijke meerprijs erbij geleverd.


Framemaat L: Zie plaatje voor afmeting frame.
Size L
1 ST Length 420
2 TT Length 593
3 Reach 455
4 Stack 615
5 Standover 750
6 HT Angle 68
7 HT Length 105
8 ST Angle 74
9 CS Length 430
10 BB Drop 36
11 BB Height 336
12 Wheelbase 1133
13 Front Center 705
14 Fork Length 526
15 Fork Offset 51
Vraagprijs:1750€
Foto's: https://photos.app.goo.gl/rzanxAZmcGbCo6m86
Laatst gewijzigd door Johangr op vr 16 juli 2021, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Johangr schreef: di 6 juli 2021, 21:49 In 2017 nieuw door mij aangeschaft bij FietsserviceNorg, nu te koop vanwege aankoop nieuwe Heihei
De Kona Heihei is een full suspension mtb die bedoeld is voor de langere afstanden maar ook een speels karakter heeft.

Mede hierdoor is hij uitermate geschikt voor de wat lastiger mountainbiketrails zoals het Teutoburgerwoud.
De achterbrug is vervangen door eentje van carbon, dit ivm ontstaan van scheurtjes in de kabeldoorvoer in de orginele achterbrug.
Tevens is de orginele rockerarm vervangen door een nieuwer type waardoor de lagers makkelijker te vervangen zijn.

De wielen zijn vervangen door DT-Swiss M-1900(30mm inwendige velgbreedte) en zitten vast met Maxle assen van Rockshox. Banden: Maxxis Ardent voor Ardent race achter(met binnenband). de asmaten voor:15x100, achter 12x148(boost)
Voor het remmen zitten er voor en achter 180mm schijven op van Shimano, calipers: shimano BR-M447, de hendels zijn vervangen door Shimano Zee ivm bevestiging shifter(Ispec 2)

De orginele KS-dropper is vervangen in Oktober 2020 door een One-up dropper met 150 mm drop(nagenoeg geen speling,remote op het stuur) en grips van Lizardskins lockon charger.

De voorvork is de orginele RockShox Recon Gold RL Solo Air 120mm, achter is er een demper gemonteerd met 3 standen:open, pedal, en dicht, deze zouden een servicebeurt kunnen gebruiken, maar ik heb de olie een halfjaar geleden vervangen en de viltringen voorzien van verse olie(voorvork) ik gebruik voor de smering van de stancions Biotech van Bikesuspension)

Als laatste heb ik er een nieuwe aandrijfset bij: Raceface ovalchainring 32 T, SLX-cassette 11 speed 11-46 T, S-ram 11speed ketting+extra missinglink en de derailleurwieltjes niet te vergeten, voor een redelijke meerprijs erbij geleverd.


Framemaat L: Zie plaatje voor afmeting frame.
Size L
1 ST Length 420
2 TT Length 593
3 Reach 455
4 Stack 615
5 Standover 750
6 HT Angle 68
7 HT Length 105
8 ST Angle 74
9 CS Length 430
10 BB Drop 36
11 BB Height 336
12 Wheelbase 1133
13 Front Center 705
14 Fork Length 526
15 Fork Offset 51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar even omhoog, hij is er nog. een scherp bod wordt overwogen :wink:
Vraagprijs:1750€
Foto's: https://photos.app.goo.gl/rzanxAZmcGbCo6m86
Dankzij Kermit kan ik nu zelf de foto's plaatsen.
Het orginele Kona zadel is er ook nog en evt. heb ik een z.g.a.n. Prologo Dimension NDR (143mm breed) erbij.
Van mijn nieuwe Hei hei heb ik de Maxxis Rekons eraf gehaald deze kunnen ook ipv de nu gemonteerde banden
Laatst gewijzigd door Johangr op di 13 juli 2021, 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je kunt gewoon de foto's zichtbaar maken in je ad, de link naar de foto zelf (dus niet de pagina!) hier plakken en tussen IMG tags zetten.
Dat gaat vanzelf als je de hele link selecteert en op het afbeelding icoontje boven je post klikt.

Zie hier ;-)

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten