2x Trek Mountaintrain aanhangfiets

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Plaats reactie
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ideaal voor alle thuiswerkende en homeschoolende papa's en -mama's:

Inmiddels zijn de benen lang genoeg om de UHR zelf te fietsen. Dus bij deze aangeboden 2 Trek Mountaintrain 206 aanhangfietsen.
Erg veel plezier mee gehad, stevig en stabiel. Afdalingen over de weg op snelheid geen probleem. MTBroutes als Zeist zijn ook prima te doen ermee :-q
Mijn zoon zit erop vanaf zijn 4e, maar gemiddeld vanaf een jaar of 5. Hoe lang het nog kan hangt af van de voorste berijder :) Qua lengte kunnen ze best een tijd mee, tot ze op een 24" passen zeg maar. Jaartje of 7?

Ik heb er twee in de aanbieding, een nieuwere, en een die ik zelf tweedehands gekocht heb.
De nieuwste mag weg voor 100 euro incl adapters, de oude voor 45 euro.

Wat heb je nodig: een oude alu zadelpen om de adapter op te monteren, schijfremmen en een mtb stuur: op de racer en crosser vond ik het wat te nerveus sturen.
Specs: 20" wielen, en 6 versnellingen. Verstelbaar stuur in alle richtingen. Arm is opvouwbaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door nomad030 op di 31 maart 2020, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Je linkt nu naar de pagina, niet naar de afbeelding. Je moet de url van de afbeelding kopiëren, dan zijn de foto's wel zichtbaar. Deze dus:

https://ep1.pinkbike.org/p5pb18442512/p5pb18442512.jpg

Afbeelding
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Aha, dat ging er dus mis. Tijdje geen foto geplaatst :) Zal het snel aanpassen
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

best grappig...
gaat dit werken in combinatie met een dropper post? Collar steekt wel een stukje uit...
en is hij snel achter de fiets te hangen? Als in: dit ding zou in de kofferbak liggen en de fiets op de drager, kun je 'm dan op locatie snel aan elkaar koppelen?
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Je monteert de adapter door die op een zadelpen te schuiven en aan te draaien, en die vervolgens in je frame te schuiven. Aangezien de adapter draait, had ik een goedkope zadelpen paraat voor als er met de kids gefietst werd: kwestie van zadelpen (met zadel) wisselen. Je kan hem er ook gewoon op laten zitten natuurlijk, deed ik in de praktijk ook. Aangezien de adapter draait om de pen, slijt de lak wel weg. Of ik daar een dropper aan zou wagen, geen idee, nooit een dropper gehad.

de aanhanger koppelen is fluitje van een cent: je draait de pin los, koppelt, je draait de pin weer vast.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Erik Bruining
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 3 oktober 2018, 08:27
Mijn mountainbike: Ragley BigWig 29er
Contacteer:

Heb je een foto van die ‘goedkope’ misschien?

Gr Erik
Niet Zeuren, Scheuren

#sharethestoke
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Foto's nu zichtbaar
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

nomad030 schreef: ma 30 maart 2020, 15:22 Je monteert de adapter door die op een zadelpen te schuiven en aan te draaien, en die vervolgens in je frame te schuiven. Aangezien de adapter draait, had ik een goedkope zadelpen paraat voor als er met de kids gefietst werd: kwestie van zadelpen (met zadel) wisselen. Je kan hem er ook gewoon op laten zitten natuurlijk, deed ik in de praktijk ook. Aangezien de adapter draait om de pen, slijt de lak wel weg. Of ik daar een dropper aan zou wagen, geen idee, nooit een dropper gehad.

de aanhanger koppelen is fluitje van een cent: je draait de pin los, koppelt, je draait de pin weer vast.
ijkt me niet ideaal met dropper dan...om die steeds te verwijderen en te wisselen voor een vaste pen is ook zo wat. Misschien met een reverb met Connectamajig, maar die heb ik geloof ik niet. Dank voor je reactie.
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

Ik heb zelf ook 2 van deze, zolang je de droppen zover uit het frame kan halen dat de kabel zichtbaar is dan kun je de adapter ook verwijderen. Beide boutjes eruit en de kabel glipt erdoor.

Vind het superleuke dingen, de kids vonden en vinden het nog steeds geweldig. Door de duinen of in Duitsland achter de ebike 45+ naar beneden, ze zijn erg stabiel.

Heb hem nu vaak gewoon achter de stadsfiets, doet hij ook prima.
Shit happens
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Mooie toevoeging, dank je
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Persoonlijk zou ik `m niet aan een dropperpost hangen. Er blijft niet veel van over. Ik heb precies dezelfde aanhangfiets in de schuur staan.
Zelf heb ik een goedkope alu zadelpen aangeschaft en als ik ging fietsen met mijn jongen, deed ik die er in.

Die tijd moet je maar incalculeren, het is het namelijk wel waard, alleen al om het plezier dat je kind heeft. Ohja, wel een helmpje op voor de kleine man of vrouw. :-q
“Old, not obsolete”
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Ik heb wel interesse in de nieuwste

Erik
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Rolfo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 5 juni 2003, 21:36
Mijn mountainbike: Specialized

En anders heb ik wel interess in de nieuwste ;-)
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Mooi, stuur maar een PB :-q
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Beiden gereserveerd.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Plaats reactie